W Banku BGŻ wystartowała druga odsłona ogólnopolskiej kampanii promującej flagowy produkt – Konto osobiste z premią. Rachunek wykorzystuje unikalny mechanizm pozwalający bankowi dzielić się zyskiem z lojalnym klientem.
Bank oddaje 1 proc. od najwyższego wpływu na konto w cyklu rozliczeniowym. W ciągu roku można dostać od banku w ten sposób nawet 600 zł. W ostatnim czasie Bank BGŻ ma powody do dumy także z innych swoich produktów. Najwyższe noty w rankingach uzyskuje kredyt hipoteczny z gwarancją najniższej marży czy lokaty terminowe.
Choć podstawowe parametry Konta osobistego z premią nie zmieniły się, to Bank słuchając głosu swoich klientów, wprowadził udogodnienie związane z warunkami otrzymania premii. Do niedawna przy jej wyliczaniu pod uwagę była brana data zaksięgowania transakcji bezgotówkowej dokonywanej kartą debetową na rachunku, a teraz liczy się data wykonania takiej płatności. Bank podkreśla, że to klienci zwrócili uwagę na pewne utrudnienia w śledzeniu przeprowadzanych operacji i stąd wprowadzenie takiej zmiany.
Bank BGŻ zaprasza do oddziałów na orzeszki w czekoladzie
Nową kampanię rozpoczął 1 czerwca znany już widzom spot z dwoma wiewiórkami, a od 6 czerwca dołączy do niego nowy film, będący kontynuacją opowieści o koncie osobistym z premią. W skrócie: wiewiórki siedzą przy oddziale Banku BGŻ, obserwują świat ludzi i komentują go. Zazdroszczą ludziom, że mogą otworzyć konto osobiste i odebrać premię w wysokości 600 zł, bo wyobrażają sobie, że jest to roczny zapas orzechów. Ich zazdrość wzbudzają też orzeszki w czekoladzie, którymi można się częstować w oddziale.
Kampania obejmuje telewizję i Internet, a w regionach również prasę i radio. Wsparciem działań reklamowych są plakaty, ulotki, plansze do bankomatów.
Nowa platforma komunikacji
W marcu Bank BGŻ rozpoczął detaliczną ofensywę na rynku finansowym. Zapoczątkowała ją właśnie silna kampania marketingowa Konta osobistego z premią i najtańszego na rynku kredytu hipotecznego. Wówczas bank ogłosił nowe podejście w komunikacji z klientem detalicznym. I zgodnie z obietnica trzyma się tej konwencji.
W dużych ogólnopolskich kampaniach bank zwraca uwagę na fakt, że oferuje najlepsze produkty na rynku w kluczowych kategoriach. W swoich reklamach celowo nie korzysta z celebrytów. Elementem przyciągającym uwagę, łączącym komunikację jest wykorzystanie animacji 3D z udziałem zwierząt. Żyją one obok ludzi, obserwują ich świat i zwracają im uwagę na najlepsze rozwiązania. Oprócz wiewiórek widzieliśmy już sowę i sokoła reklamujące kredyt hipoteczny. Na efekty kampanii kredytów mieszkaniowych Bank nie musiał długo czekać: w samym pierwszym kwartale tego roku wartość udzielonych kredytów hipotecznych i konsolidacyjnych wyniosła 263 mln zł ( ponad 130 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku), co przesunęło bank do czołówki graczy na polskim rynku.
Detal w roli głównej
Jednym z elementów nowej strategii komunikacji jest motto: „Bank BGŻ. Dobrze służy ludziom”. oznacza to, że doradcy dobrze rozumieją potrzeby klientów i są zaangażowani w ich sprawy. W odpowiedzi na te potrzeby pojawiają się nowe usługi i rozwiązania. W maju Bank wprowadził nowy sposób autoryzacji transakcji w systemie bankowości internetowej dla klientów indywidualnych eBGŻ – poprzez kody SMS. Oferta „kartowa” została rozbudowana o nową kartę kredytową Visa Standard w systemie płatności zbliżeniowych PayWave.
Bank kusi specjalną ofertą osoby, które chcą spłacić zadłużenie na karcie kredytowej w innym banku. Do końca roku nie pobiera opłaty za taki przelew, a kredyt na karcie Banku BGŻ nie będzie oprocentowany przez pół roku.
Ciekawym „dodatkiem” karty jest bogata oferta pakietów merchantów: posiadacze mogą sami wybrać grupę sprzedawców, u których zakupy będą premiowane jednoprocentowym zwrotem (nie więcej niż 500 zł rocznie); do wyboru są m.in. kategorie Podróże i Twoje Auto.
Bank zapewnia, że nadal będzie prowadził aktywne działania reklamowe, ale nie podaje jakich produktów będą one dotyczyły.
Źródło: Bank BGŻ