PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościCzego Polacy oczekują od płatności mobilnych?

Czego Polacy oczekują od płatności mobilnych?

Wiadomości 05.09.2013 (15:46)
Płatności mobilne

Niemal 11 mln Polaków (31%) używa smartfonów, a 5% dokonuje za ich pomocą płatności. Wkrótce płacących telefonem może przybyć. Jak wynika z badań First Data Corporation, już 38% ankietowanych z Polski używa aplikacji mobilnej swojego banku. To pierwszy krok na drodze do masowego upowszechnienia się m-płatności.

Celem badania było zebranie informacji o tym, jak polscy konsumenci korzystają z mobilnych technologii oraz jak w związku z tym zmieniają się ich oczekiwania, jak zarządzają własnymi finansami, zdobywają informacje o produktach i komunikują się z otoczeniem. Wyniki dotyczące Polski są częścią badania przeprowadzonego w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4000 konsumentów – pełnoletnich posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych. Jakie są najciekawsze wnioski z badania?

Po pierwsze, badani z grupy polskiej oczekują by nowe technologie były łatwe w obsłudze i pozwalały zaoszczędzić czas. Po drugie, chcą mieć poczucie, że otrzymali ofertę dopasowaną do ich indywidualnych potrzeb – Po trzecie, konsumenci wyrażają chęć dzielenia się swoimi opiniami z innymi użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Konsumenci kształtują bankowość

Ujęci w badaniu, polscy konsumenci przenoszą doświadczenia z korzystania ze smartfonów na inne dziedziny życia, w tym zarządzanie finansami. W związku z tym coraz więcej osób oczekuje od swoich banków mobilnych rozwiązań, które im to ułatwią:

  • Niemal co drugi respondent (40%) deklaruje, że przy wyborze nowej technologii kluczowe znaczenie ma dla niego prostota obsługi.

  • Trzy czwarte badanych Polaków (75%) oczekuje dostępu do swoich kont w czasie rzeczywistym a jedna trzecia (34%) chce posiadać aplikację mobilną swojego banku, by móc swobodnie zarządzać finansami z każdego miejsca na świecie i o każdej porze.

  • Większość respondentów (60%) słyszało o pojęciu mobilnego portfela a niemal co czwarty badany (23%) chciałby móc z niego korzystać podczas zakupów w sklepie.

  • Nieco ponad dwie trzecie (69%) powierzyłoby obsługę swojego mobilnego portfela w pierwszej kolejności swojemu bankowi, a dopiero w dalszej kolejności organizacjom kartowym (44%) czy sieciom komórkowym (33%).

Połowa pytanych konsumentów oczekuje, że mobilny portfel ułatwi proces otrzymywania i korzystania ze zniżek oraz kuponów promocyjnych. Niemal tyle samo (44%) uważa alerty informujące o przekroczeniu limitu środków lub niedługiej utracie ważności kuponów promocyjnych za atrakcyjną usługę.

 

Oferta szyta na miarę

Obecnie firmy mogą skuteczniej niż kiedyś pozyskiwać informacje dotyczące swoich klientów np. za pośrednictwem internetu, portali społecznościowych lub aplikacji mobilnych. Konsumenci wymagają zatem, by oferty, które otrzymują były dopasowane do ich indywidualnych potrzeb i stylu życia.

  • Niemal połowa pytanych Polaków (46%) chciałaby, aby firmy ulepszyły proces personalizacji ofert i promocji.

  • Ponad połowa badanych konsumentów (51%) uważa, że banki konstruując ofertę powinny w większym stopniu uwzględniać ich indywidualną sytuację i styl życia.

  • 35% respondentów chciałoby, aby sprzedawcy wysyłali interesujące ich oferty
    i kupony, gdy przechodzą w pobliżu sklepu.

  • Ponad połowa (52%) decyduje się na zakupy w określonych sklepach ze względu na specjalne promocje i programy lojalnościowe.

Rola mediów społecznościowych

Badani polscy konsumenci coraz chętniej dzielą się swoimi opiniami na temat produktów i usług za pośrednictwem portali społecznościowych. Dzięki nim bariery pomiędzy klientem a sprzedawcami sukcesywnie zanikają. Obecnie to konsumenci coraz częściej inicjują komunikację, a dzięki narzędziom internetowym mogą bardziej niż kiedykolwiek wpływać na otoczenie.

  • Nieco ponad jedna czwarta (27%) dzieli się swoimi opiniami i umieszcza recenzje na temat produktów w sieci.

  • Co trzeci respondent w Polsce (34%) zanim dokona zakupu szuka porady w mediach społecznościowych.

  • Ponad jedna trzecia pytanych (37%) chętniej wybiera firmy, które umiejętnie wykorzystują najnowsze technologie i media społecznościowe.

  • Niemal połowa (41%) regularnie obserwuje swoje ulubione sklepy i produkty za pomocą mediów społecznościowych.

O badaniu

Ankieterzy przeprowadzili badania jakościowe połączone z wywiadami wśród osób powyżej 18 roku życia, które korzystają z usług instytucji finansowych. Dodatkowo, dedykowana grupa respondentów brała udział w dwutygodniowym panelu dyskusyjnym online. Konkluzje oparte są na wynikach dwóch etapów badań przeprowadzonych w USA w 2012 roku. Połączenie różnych metod badawczych rozłożonych w czasie daje kompleksowy obraz szybko zmieniających się postaw i zachowań konsumentów.

Źródło: First Data Polska

2013-09-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek

Katarzyna Siwek W przeszłości Dyrektor Biura Analiz…

Marcin Pawelec

Marcin Pawelec

Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej / rzecznik prasowy,…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców