PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkCzy to początek końca bankowych oddziałów? Umowę podpiszesz palcem w automacie

Czy to początek końca bankowych oddziałów? Umowę podpiszesz palcem w automacie

Hydepark Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 10.02.2014 (18:13)

Getin Point to nowy pomysł na zautomatyzowanie bankowej obsługi klienta. W niewielkich kioskach rozstawionych w galeriach handlowych założysz konto, lokatę a nawet otrzymasz kartę. Wystarczy przyłożyć palec do czytnika. To już działa. Przetestowałem.

W poniedziałek w warszawskich Złotych Tarasach dziennikarze mieli okazję przetestować nowe samoobsługowe stoisko Getin Banku. To niewielka budka, w której zainstalowana jest machineria mająca umożliwić zrealizowanie większości podstawowych operacji związanych z obsługą konta. Ale nie tylko. W Getin Point-ach klient może założyć konto, lokatę, a nawet złożyć wniosek o kartę debetową. Ta zostanie wydana mu od ręki.

Działająca w budce maszyna wyposażona jest w dotykowy ekran na którym można obsługiwać swoje produkty lub nawiązać połączenie z konsultantem, skaner dokumentów, klawiaturę, pulpit z rysikiem, skaner kodów QR z faktur, kieszeń do wypłaty gotówki i czytnik biometryczny. Ten ostatni znacznie przyspiesza autoryzację klienta i skraca czas potrzebny do zalogowannia się na konto. Korzystając z okazji postanowiłem sprawdzić jak owa technologia działa w praktyce.

Czy tego typu automaty zastąpią w przyszłości placówki bankowe?

Jako klient Getin Banku nie byłem dotychczas zarejestrowany w biometrycznej bazie danych. Nowa maszyna pozwala dokonać takiej operacji na miejscu. Po połączeniu z konsultantką otrzymałem wskazówki jak przejść cały proces rejestracji. W tym celu musiałem zeskanować swój dowód osobisty, złożyć podpis za pomocą specjalnego rysika, zaktualizować umowę o korzystanie z elektronicznych kanałów dostępu (aneks) oraz zostawić wzory swoich danych biometrycznych. Oczywiście cała procedura odbywała się za pomocą maszyny przy asyscie konsultantki po drugiej stronie monitora. Po kilku minutach (a może kilkunastu, bo musiałem odsłuchać kilku formułek i zapoznać się z treścią kilkustronicowego aneksu wyświetlonego na ekranie) proces został zakończony sukcesem. Od razu mogłem zalogować się za pomocą palca na swoje konto i sprawdzić saldo. Od teraz w ten sam sposób będę też mógł autoryzować dyspozycje składane w Getin Pointach oraz oddziałach Getin Up.

Na marginesie warto dodać, że biometria w tego typu maszynach wykorzystuje technologię finger vein, czyli opiera się nie na odciskach palca, ale unikalnym wzorcu naczyń krwionośnych. Innymi słowy, takie narzędzie auroryzacyjne pozbawione „reszty klienta” jest bezużyteczne.

Wirtualna obsługa klienta przebiega sprawnie i bez zastrzeżeń. W zasadzie jedyne do czego mogę się przyczepić to konieczność przeczytania kilkustronicowej umowy na monitorze. Nie wiem, czy faktycznie do aneksowania usług elektronicznych konieczne jest przeczytanie kilkudziesięciu tysięcy znaków języka prawniczego zapisanych drobnym maczkiem? Może nie powinienem się przyznawać publicznie, ale ową umowę z braku czasu przejrzałem jedynie „po łebkach”. Wątpię czy ktokolwiek przez to przebrnie. Zwłaszcza, że umowę trzeba czytać na stojąco 😉

Getin Point-y będą pojawiać się w centrach handlowych. Pierwszy oddział został otwarty w Złotych Tarasach. Wkrótce pojawią się w Łodzi, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. To pierwsze tego typu placówki w Polsce, ale takie rozwiązanie testowane jest już na rynkach zagranicznych, m.in. w USA, Niemczech i Azji.

Na spotkaniu prasowym padły szumne deklaracje, że Getin Point będzie rewolucją na miarę debiutu mBanku sprzed dekady. Czas pokaże, czy klienci przekonają się do tego typu innowacji. Jeśli tak, Getin będzie rozwijał dalej swój projekt a nowe Getin Point-y pojawią się w kolejnych galeriach handlowych.

Przedstawiciele banku zapewniają, że pracownicy nie mają powodów do obaw. Nie zastąpią ich automaty, bo w założeniu placówki Getin Point mają być jedynie alternatywnym wobec zwykłych oddziałów kanałem obsługi klienta. Nie kryją jednak, że wdrożenie takiego automatu i jego obsługa są znacznie tańsze niż rozkręcenie placówki bankowej. Nie trudno się więc domyśleć, że kiedyś, gdy pomysł chwyci, rewolucja może domagać się ofiar. 

Napisz do autora: [email protected]

2014-02-10
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl i PB.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem. Masz temat lub chcesz nawiązać…

Inne wpisy tego autora:
World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App,…

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa rozwija standardy dla zakupów realizowanych przez AI

Visa informuje, że wraz z partnerami zrealizowała…

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank promuje konto i lokatę na nowe środki. Oferuje do 6,5%

VeloBank informuje o czasowej ofercie depozytowej powiązanej…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Iwona Drabot

Iwona Drabot

Właścicielka PR Boutique, niezależny doradca PR, wcześniej…

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców