Capgemini, jeden z największych dostawców usług outsourcingowych, konsultingowych i IT oraz firma Danfoss wiodący producent komponentów do ogrzewania i klimatyzacji z siedzibą w Danii podpisały umowę o wartości 15 mln euro przedłużającą dotychczasowy kontrakt na kolejne 7 lat.
Capgemini prowadzi dla Danfoss usługi związane z outsourcingiem procesów finansowych i księgowych w 29 krajach Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu od pięciu lat. W tym czasie nastąpiła konsolidacja procesów w Centrum Capgemini w Krakowie oraz zmiana systemów związana z przejściem ze struktury opartej na krajach do struktury opartej na procesach, a także dzięki ścisłej współpracy z firmą Danfoss, ustandaryzowano procesy.
Rozszerzenie umowy zakłada obsługę procesów finansowych i księgowych w centrach w Krakowie i Kalkucie (Indie). Model obsługi opiera się na koncepcji Capgemini – Rightshore®, która zakłada dobór najlepszych zasobów zlokalizowanych na miejscu (onshore), w bliskiej odległości od klienta (nearshore) i w odległych centrach (offshore). Zaangażowanie dwóch centrów pozwala wykorzystać koncepcję front office i back office oferując korzystne ceny. Nowa umowa przewiduje przejęcie procesów firmy Danfoss z następujących krajów: Stany Zjednoczone, Kanada, Indie, Australia, Nowa Zelandia, Singapur, Malezja, Filipiny, Tajlandia, Korea i Tajwan.
Ponad 130 pracowników BPO będzie prowadzić Finanse i Księgowość w tym płatności, należnościi księgę główną. Capgemini umożliwi firmie Danfoss skalowalność obsługi w zależności od potrzeb biznesowych i będzie kontynuować optymalizację procesów w ramach swojego Globalnego Modelu Procesów.
Christopher Stancombe, Dyrektor Globalnego Zespołu Finansów i Księgowości BPO: “To fascynujący etap naszej współpracy z Danfoss. Rozszerzamy obszar współpracy, zakres usług pozwalający nam dostarczać znaczącą wartość i usprawnienia w obszarze jakości dla naszego klienta pracując wspólnie nad wypracowaniem Globalnego Modelu Procesów dla Danfoss.”
Źródło: Capgemini