PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekDB PBC kończy z consumer finance. Znamy nową strategię banku

DB PBC kończy z consumer finance. Znamy nową strategię banku

Tomasz Jaroszek 13.12.2010 (09:59)
Kredyty

Nowy rok przynosi zmiany w wielu bankach. Deutsche Bank PBC przekształca placówki db kredyt w oddziały z niebieskim logo i oficjalnie kończy przygodę z consumer finance. Od teraz liczy się klient średnio zamożny i zamożny, do dyspozycji będzie 169 oddziałów, silny nacisk na hipoteki oraz cross-selling. Cel: 100 tys. klientów. Co jeszcze szykuje nam Deutsche Bank?

– Rok 2011 będzie dla nas przede wszystkim rokiem cross sellingu – wzmacniania relacji z obecnymi już klientami wszystkich segmentów – tłumaczy Leszek Niemycki, Prezes Deutsche Banku – W najbliższych miesiącach będziemy też nadal mocno obecni na rynku hipotek. Dodatkowo chcemy kontynuować kierunek tzw. direct bankingu, będziemy rozwijać oferty „okołokontowe”. Wzmocnimy też naszą obecność w segmencie MŚP. Liczymy, że nasza oferta pozwoli nam zainteresować usługami transakcyjnymi banku około 100 000 nowych klientów.

Cross-selling od wewnątrz


Bank liczy sobie ok. 367 tys. klientów, jeśli podliczymy wszystkie produkty. Tutaj pojawia się cross-selling, który ma zastosowanie nie tylko do nowych klientów. Pokaźna baza osób z kredytami hipotecznymi to potencjalna grupa do zaproponowania innych produktów, na przykład rachunku bankowego. Od rachunku już tylko krok do programu oszczędnościowego bądź inwestycji. Zgodnie z tą zasadą można poszerzyć bazę już posiadanych klientów.

Deutsche Bank PBC może pochwalić się dobrą ofertą kredytową oraz szeroką paletą instrumentów inwestycyjnych. Silnym impulsem dla banku będzie rozwój oferty direct bank opartej o internetowe konto db NET. Ma on wprawdzie ma szereg darmowych usług, ale obsługujący go system jest wciąż jeszcze bardzo „tradycyjny”. Bardziej zaawansowany klient lub związany z bankiem od lat nie będzie miał żadnych problemów z jego obsługą, jednak przeskoczenie z intuicyjnej obsługi w bankach masowych może nie być takie łatwe. Na szczęście zapowiadane na przyszły rok zmiany mają znacznie usprawnić bankowość internetową.

Hipoteka po niemiecku


Deutsche Bank PBC znany z oferty kredytów walutowych skupia się ostatnimi czasy na kredytach złotowych. W świetle debaty o walce z kredytami walutowymi, trudno dziwić się, że niektórym bankom wybitnie zależy na zbilansowaniu swoich portfeli kredytowych. To dobra informacja dla klientów, którzy czekają na niższe marże, bo bank chcąc więcej sprzedawać będzie musiał być niezwykle konkurencyjny.

Deutsche Bank PBC jako ostatni dołączył do grona banków oferujących preferencyjne kredyty w programie Rodzina na Swoim, obniżył marże i dodał do kredytów z rządową dopłatą promocję „0 % prowizji”. Mimo tego, że szykują się zmiany w ustawie i warunki ulegną lekkim zmianom, bank nastawia się więc na silne promowanie kredytów z rządowym wsparciem. Można powiedzieć wiele złego na temat wypaczonej ustawy mającej pomagać rodzinom w życiowym starcie, jednak stanowi ona doskonałą alternatywę dla kredytu walutowego. Będzie zarazem dobrym uzupełnieniem oferty hipotecznej Deutsche Banku, którego saldo kredytów mieszkaniowych wzrosło przez ostatnich 12 miesięcy o 32 proc.

MSP z naciskiem na S


Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że najbliższe lata upłyną nam pod znakiem zaniedbanego klienta – przedsiębiorcy. Jeśli za niedoceniony segment małych i średnich przedsiębiorstw zabrał się nawet sam Leszek Czarnecki ze swoim Idea Bankiem, oznacza to, że mamy tam wyraźny potencjał.

Deutsche Bank PBC również widzi tam swoją szansę, wydzielając w swojej strukturze specjalne Cetra Korporacyjne dla średnich przedsiębiorstw – od 12-250 milionów obrotu, a klientów mikro – do 12 milionów obrotu zaprasza do 169 oddziałów. W przypadku firm, trudno tu dokładnie mówić o profilu klienta, jaki preferuje bank. Tak naprawdę liczy się jakość i potencjał poszczególnej spółki, z którą można współpracować długie lata. W przyszłym roku Deutsche Bank planuje pozyskanie nowych firm i zwiększenie akcji kredytowej w tym segmencie. Tym sposobem polscy mikroprzedsiębiorcy i średnie spółki dostają kolejną ofertę solidnego banku, który wzmacnia obecność w filarze polskiego PKB, przez długie lata zapomnianego przez sektor bankowy.

100 tys. na nowy rok


Kiedy Inteligo mówi o pozyskaniu 1 mln klientów, a pozostałe banki dorzucają po kilkaset tysięcy od siebie, to zaczynamy się zastanawiać, z ilu kont korzysta statystyczny klient? Dalej nie ma jak dobrać się do tych kompletnie nieubankowionych, a jedyny bank z teoretycznym planem działania w tej kwestii o Bank Pocztowy. W świetle takich zapowiedzi, 100 tys. klientów, o których mówi Prezes Niemycki wydaje się małą liczbą. Bank liczy jednak na jakość, a nie ilość. Po rozstaniu się z consumer finance i przestawieniu na zamożniejszych klientów, liczba ta wydaje się już trudniejsza do pozyskania. Przez ostatni rok Deutsche Bank pozyskał 60 tysięcy nowych klientów. Przy docelowej sieci 169 oddziałów (zakończenie rebrandingu db kredyt planowane jeszcze I kwartale 2011) ma realne szanse na pełne zrealizowanie zakładanej strategii.

Podczas gdy banki oferują świąteczne kredyty gotówkowe, a większość Polaków zaciąga kilka tysięcy złotych pożyczki, średnia kredytu gotówkowego w Deutsche Banku PBC wynosi niemal 50 tys. zł. Profil klienta na jaki ostrzy sobie żeby bank nie bawi się w małe kwoty, a jeśli zaciąga kredyt hipoteczny to zdecydowanie na ponad 300 tys. zł. W tej grupie mamy także segment private banking, który kredytów konsumpcyjnych już tak nie potrzebuje, ale musi mieć swojego doradcę, dobry produkt oszczędnościowy i jeszcze lepszy inwestycyjny.

Deutsche Bank musi zatem przekonać nowych klientów do wysokiej jakości swoich produktów oraz ciekawej oferty dla bardziej wymagających klientów. Wydaje się to bardziej prawdopodobne niż zapowiedzi bankowych gigantów o pozyskaniu wręcz milionów klientów. Jak tego dokonać? Jak reklamuje się sam bank zgodnie z nową strategią „Odwiedź nas i poznaj bliżej swoje nowe możliwości”. Czy z taką liczbą oddziałów plan Prezesa Niemyckiego będzie zrealizowany?

Źródło: PR News

bankowość internetowa consumer finance db pbc Leszek Niemycki tomasz jaroszek 2010-12-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa consumer finance db pbc Leszek Niemycki tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online
03.10.2023 (12:42) – informacja prasowa

PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online

Branża płatności jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Jak wynika z ostatniego raportu cashless.pl …

a 0 Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"
03.10.2023 (12:40) – informacja prasowa

Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"

1 października br. przypadał Międzynarodowy Dzień Lekarza – z tej okazji Santander Leasing przygotował zupełnie …

a 0 Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”
03.10.2023 (12:38) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”

Volkswagen Financial Services wspólnie z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zapraszają do udziału w akcji, która ma …

a 0 Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela
03.10.2023 (12:37) – informacja prasowa

Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela

Szczęśliwy uczestnik Loterii Jubileuszowej LINK4 wyjechał z salonu samochodowego w Łodzi swoją nową Toyotą Yaris …

a 0 Adyen otwiera nowe biuro w Pradze
03.10.2023 (12:35) – informacja prasowa

Adyen otwiera nowe biuro w Pradze

Adyen, globalna platforma technologii finansowych, otwiera kolejne Europejskie biuro, tym razem w Czeskiej Pradze. …

a Analizy 0 Inflacja, zmiany demograficzne i kryzys klimatyczny to kluczowe czynniki kształtujące przyszłość sektora ubezpieczeń
03.10.2023 (12:34) – informacja prasowa

Inflacja, zmiany demograficzne i kryzys klimatyczny to kluczowe czynniki kształtujące przyszłość sektora ubezpieczeń

Inflacja, ryzyka geopolityczne oraz zmiany regulacyjne, demograficzne i klimatyczne powodują, że branża …

PRNews.pl

Zobacz również

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Kryterium dochodowe w ustawowych wakacjach kredytowych, które…

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-sierpień…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

Banki podpisały prawie 12 tys. umów w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców