Decyzja spółki została już pozytywnie odebrana za granicą. Firma Skate’s Art Market Research, pełniąca funkcję agencji ratingowej dla światowego rynku sztuki, poświęciła planowanego debiutowi Art&Business Magazine SA obszerny artykuł.
„Art&Business” to najstarsze polskie czasopismo o sztuce i rynku sztuki. Pierwszy numer ukazał się w 1989 roku jako gazeta aukcyjna. Pod koniec 2010 roku Abbey House, nabył od Rempexu, najstarszego polskiego domu aukcyjnego, 60% udziałów w Art&Business Sp. z o.o. Kolejna akwizycja 21% udziałów zbiegła się ze zmianą strategii i rozpoczęciem procesu zmierzającego w kierunku wprowadzenia czasopisma, już jako Art&Business Magazine SA, na alternatywny parkiet warszawskiej giełdy.
Abbey House, większościowy akcjonariusz spółki, to młody polski dom aukcyjny, który w ciągu niespełna dwóch lat działalności odniósł sukces na NewConnect i osiągnął znaczącą pozycję międzynarodową. W maju 2011 roku polska spółka została włączona w skład prestiżowego indeksu Skate’s Art Market Research (wśród spółek indeksu są giganci rynku sztuki – Sotheby’s, Artprice i Grupa MCH, operator największych na świecie targów sztuki, ArtBasel).
Debiut na rynku New Connect w 2012 roku
Debiut planowany jest w tym kwartale br. W pierwszym kwartale 2012 przychody spółki wyniosły 440 tys. zł, przynosząc po raz pierwszy od 2010 roku zysk netto. Spółka nie zdecydowała się na nową emisję akcji. W kwietniu i w maju 2012 roku z sukcesem sprzedała 20% posiadanych akcji A. 2 miliony akcji zostało sprzedanych w cenie 1 zł za akcję. Do obrotu zostaną dopuszczone wszystkie 10 mln akcji.
Powyższa, czerwcowa okładka „Art&Business”ilustrowała artykuł na temat Abbey House iplanowanegodebiutu Art&Business Magazine w Skate’s Art Investment Review.
Tytuł przeszedł efektowną przemianę wizualną, a także rozszerzył swoją tematykę o inwestycje alternatywne, historię marek luksusowych i lifestyle. Obecnie dysponuje kompletną bazą transakcji aukcyjnych w Polsce od 1989 roku oraz posiada trzy portale: www.artbiznes.pl, www.sjaksztuka.pl, www.artifakt.pl. Oprócz anglojęzycznej, a także elektronicznej, „Art&Business” rozpoczął ostatnio wydawanie lżejszej, gazetowej wersji insertowanej co miesiąc do Gazety Wyborczej. W ciągu ostatnich czternastu miesięcy Art&Business zwiększyło trzykrotnie nakład miesięcznika. Oba dobra passa trwała również po debiucie.
Źródło: Abbey House