PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościDlaczego model samoobsługi w bankowości się opłaca? Najnowsze trendy światowe a Polska

Dlaczego model samoobsługi w bankowości się opłaca? Najnowsze trendy światowe a Polska

Aktualności 11.07.2005 (13:46)
Bankowość internetowa

Obecnie tradycyjne sposoby zostały wzbogacone o nowe kanały kontaktu z klientem takie jak: internet, bezpośredni kontakt telefoniczny, urządzenia samoobsługowe (w tym bankomaty, wpłatomaty, terminale transakcyjno-informacyjne), dostęp przez telefony komórkowe (WAP, SMS). Umiejętne komponowanie kanałów i ich właściwy dobór może stanowić o sile banku detalicznego, może znacznie poprawić jego pozycję na rynku.

Nie tylko internet……

Nie sprawdziła się koncepcja, iż to właśnie internet będzie jedyną formą kontaktu klientów z bankiem. Kanał internetowy wydawał się idealnym rozwiązaniem, gdyż porównanie poziomu nakładów na transakcje kasowe i internetowe wskazuje na niezaprzeczalne oszczędności w tym drugim przypadku. Kanał internetowy jest po względem poziomu kosztów najkorzystniejszym rozwiązaniem. Jednak praktyka pokazała, iż zachowania klientów znacznie odbiegają od założeń – nie wszyscy mają dostęp do komputerów, a większość z nas woli bezpośrednią wizytę w placówce bankowej. Nawet w najbardziej zaawansowanych technologicznie krajach 40% wszelkich transakcji odbywa się w oddziałach. (za Meridien Research).

A jednak samoobsługa….

Banki stają przed koniecznością utrzymywania i rozwoju placówek, jednak nadal ważnym elementem jest kwestia kosztów. Oddziały bankowe są najdroższym sposobem kontaktu z klientem. Wszystkie standardowe transakcje bankowe można wykonywać przy pomocy urządzeń samoobsługowych. Pracownicy nowoczesnych oddziałów zamiast wykonywać rutynowe czynności, mogą specjalizować się w doradztwie oraz aktywnej sprzedaży usług i produktów bankowych. Wincor Nixdorf oferuje pełną gamę urządzeń samoobsługowych, od tradycyjnych i dobrze znanych bankomatów wypłacających gotówkę, poprzez urządzenia przyjmujące gotówkę (wpłatomaty – z możliwością zamkniętego jej obiegu), a kończąc na w pełni funkcjonalnych terminalach transakcyjnych oraz samoobsługowych drukarkach kont. Doświadczenia krajów, które wdrożyły samoobsługę, pokazują, że urządzenia te są bardzo chętnie wykorzystywane przez osoby niemające na codzień kontaktu lub dostępu do internetu, dzięki zastosowaniu w nich prostych i przyjaznych użytkownikowi metod obsługi. Obecnie urządzenia samoobsługowe wykorzystywane są jedynie do prostych czynności tj. wpłata i wypłata gotówki oraz sprawdzenia salda rachunku, i to najczęściej na karcie, a nie na koncie. Stanowi to tylko niewielką część ich rzeczywistych możliwości – do pozostałych należy np. definiowanie i realizowanie przelewów, zakładanie i kasowanie lokat na kontach, blokowanie środków, realizacja płatności, wyświetlanie i drukowanie historii operacji itp. W ofercie Wincor Nixdorf znajdują się urządzenia: ProPrint i ProConsult, umożliwiające realizację tychże funkcji, a także seria nowoczesnych bankomatów ProCash XE z odpowiednimi modułami, umożliwiającymi czynności samoobsługowe.

Nowoczesna platforma ProClassic/Enterprise…..

Zastosowanie koncepcji samoobsługi jest możliwe dzięki odpowiedniej architekturze systemowej oraz posiadaniu rozwiązań w zakresie integracji i oprogramowania, jednak tylko niewielki procent urządzeń spełnia te warunki. Wincor Nixdorf stworzył nowoczesną platformę ProClassic/Enterprise, która pozwala zintegrować urządzenia bankomatowe w podobny sposób jak są udostępniane funckcje w znanej wszystkim bankowości internetowej.

ProClassic/Enterpise jest rozwiązaniem zgodnym z istniejącymi trendami, wykorzystującymi NetCentryczną architekturę na bazie serwerów aplikacji J2EE – stosowaną w bankowości internetowej. Rozwiązanie to pozwala na łatwe zarządzanie zarówno terminalami informacyjnymi, jak i bankomatami dzięki aplikacji umieszczonej na serwerze. Nowoczesna otwarta architektura oparta na ogólnie przyjętych standardach (JAVA, J2EE), zapewnia bezpieczeństwo rozwoju oprogramowania w przyszłości. Jedynym warunkiem jest, aby urządzenie było wyposażone w przeglądarkę stron WWW.

ProClassic/Enterprice umożliwia szybką integrację terminali transakcyjnych, wykorzystując dotychczasowe inwestycje związane, z integrają bankowości internetowej w banku. Klienci otrzymują te same możliwości, jak przy użyciu internetu.

Oparcie rozwiązania na technologii internetowej w samoobsłudze, pozwala na wykorzystanie całego bogactwa, jakie oferuje technologia WWW w zakresie budowy interfejsu graficznego dla klienta wraz z możliwościa prostego rozszerzania funkcji o nowe produkty, uzupełnianie dialogu o możliwości marketingu bezpośredniego wspartego przez systemy zarządzające relacjami z klientem (CRM) – system ten umożliwia zbieranie danych o klientach oraz określanie ich potrzeb – co daje podstawę do budowania zindywidualizowanych strategii obsługi. CRM może zbierać dane ze wszystkich kanałów komunikacji, a więc z urządzeń samoobsługowych oraz od konsultantów w oddziałach Banku.

Wyzwanie, które teraz czeka banki w zakresie kontaktu z klientem, to przede wszystkim – unowocześnienie bezpośrednich kontaktów z klientem, pozwalające na szybkie budowanie sieci niewielkich zautomatyzowanych i mobilnych oddziałów bankowych. Przykład Eurobanku pokazuje drogę innym bankom w szybkim rozwoju sieci swoich placówek, pozwalających na docieranie i zdobywanie nowego klienta przy utrzymaniu minimalnych kosztów rozwoju. Jednocześnie takie podejście pozwala na prostą „optymalizację” sieci oddziałów, minimalizując straty związane z nietrafionymi lokalizacjami.

Wincor Nixdorf oferując swoje produkty i doradztwo, otwiera techniczne możliwości dla realizacji scenariusza rozwoju sieci bankowych w oparciu zarówno o urządzenia Wincor Nixdorf, jak i oprogramowanie ProClassic/Enterprice, pozwalające na rozwiązanie problemów integracyjnych w sposób zgodny z najnowszymi trendami rynku.

bankowość internetowa 2005-07-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców