PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćDNBDnB NORD stawia na korporacje
DNB

DNB

DNB Bank Polska S.A. jest obecny w Polsce od 2002 roku. To specjalistyczny bank korporacyjny obsługujący duże przedsiębiorstwa i sektor publiczny. Bank skupia się na obsłudze i finansowaniu firm z wybranych sektorów, w tym szczególnie sektora energetycznego, TMT (Telekomunikacja, Media, Technologia), motoryzacyjnego oraz sektora publicznego.

DnB NORD stawia na korporacje

DNB 23.05.2012 (06:44)
DNB

Zgodnie z nową strategią, DnB NORD ma być jednym z głównych graczy na rynku klientów korporacyjnych w Polsce. Plan finansowy banku zakłada dalszy wzrost jego kapitałów i sumy bilansowej – Bank podwyższy swój kapitał jeszcze w tym roku. W przyszłym – wprowadzi na rynek markę DNB i będzie ją pozycjonował jako ekspercką na rynku bankowości korporacyjnej.

Bank oprze swój rozwój na współpracy z dużymi firmami. Bardziej niż dotychczas zamierza wykorzystywać synergie wynikające ze współpracy z Grupą DNB, która obsługuje firmy w 19 krajach. Klientami strategicznymi polskiego banku będą globalni klienci Grupy, przedsiębiorstwa skandynawskie, sektor publiczny oraz duże polskie przedsiębiorstwa reprezentujące branże o dużym potencjale rozwojowym, w obsłudze których Grupa DNB posiada szerokie doświadczenie i kompetencje.

W kolejnych latach Bank DnB NORD Polska skoncentruje się na zwiększaniu zakresu współpracy z aktualnymi klientami, a jednocześnie będzie aktywnie pozyskiwał nowych klientów korporacyjnych.

– Rynek dużych przedsiębiorstw w Polsce wykazał się największą odpornością na kryzys. Jestem przekonany, że w tym segmencie jest miejsce na rozwój dla specjalistycznego banku korporacyjnego – mówi Artur Tomaszewski, prezes zarządu Banku DnB NORD Polska. Ufam, że w tych ciągle niepewnych czasach, nie tylko skandynawskie czy niemieckie firmy, ale także polskie przedsiębiorstwa będą zainteresowane współpracą ze stabilnym partnerem biznesowym wspieranym przez dużą norweską Grupę DNB – dodaje.

Podobnie jak do tej pory, rozwój współpracy z klientami korporacyjnymi bank będzie opierał na trzech głównych obszarach produktowych: bankowości transakcyjnej, produktach skarbowych oraz szeroko rozumianym finansowaniu.

– Wyposażeni przez właściciela w kapitał i finansowanie, z apetytem na wzrost biznesu, spodziewamy się realizować więcej dużych transakcji kredytowych w drugiej połowie roku i w latach kolejnych – deklaruje Artur Tomaszewski.

W ramach finansowania strukturalnego bank zamierza w większym niż dotychczas stopniu wykorzystać m.in. swoje doświadczenie w finansowaniu inwestycji w odnawialne źródła energii. Istotnym źródłem generowania przychodów w linii bankowości korporacyjnej będą produkty zabezpieczające ryzyko zmiany kursów walutowych i ryzyko zmiany stóp procentowych.

Bank utrzyma swoją obecność regionalną, obsługując klientów tak jak do tej pory, poprzez Centra Bankowości Korporacyjnej ulokowane w największych miastach w Polsce. W kolejnych latach Bank zaproponuje klientom korporacyjnym nową bankowość internetową, nowy system dealerski, a także nowy system przetwarzania płatności.

Zmiana profilu działalności Banku DnB NORD z uniwersalnego na korporacyjny oznacza jednocześnie, że celem jego strategii na lata 2012 – 2015 będzie dostosowanie zyskowności banku, po kilkunastu miesiącach okresu przygotowawczego, do nowego modelu biznesowego. Dlatego w najbliższej perspektywie Bank utrzyma działalność w pozostałych segmentach – bankowości detalicznej, obsłudze MŚP oraz wspólnot mieszkaniowych, nie będzie jednak aktywnie pozyskiwał nowych klientów, koncentrując się na obsłudze istniejącego portfela.

Konsekwencją wdrożenia zmienionej strategii będą działania restrukturyzacyjne, w tym zmniejszenie liczby oddziałów. Aktualnie bank pracuje również nad planem operacyjnym, w oparciu o który zreorganizuje zatrudnienie.

Bank czeka też rebranding – już w połowie 2013 roku chciałby on oferować swoje rozwiązania pod marką DNB, pod którą działa jego akcjonariusz.

Wyniki bankowości korporacyjnej

W ciągu ostatnich dwóch lat linia bankowości korporacyjnej Banku DNB NORD Polska wykazuje stały trend wzrostowy. Do osiągniętego wzrostu przychodów w 2011 roku przyczyniły się m.in. wyższe o ponad 510 mln zł wolumeny kredytów oraz o 20 proc. wyższe wyniki wygenerowane na produktach pozakredytowych.

Warto podkreślić, iż wzrost biznesu korporacyjnego w ubiegłym roku realizowany był przy utrzymaniu bazy kosztowej z roku 2010, co wpłynęło korzystnie na zmianę wskaźnika CIR (stosunek kosztów do przychodów), który spadł w roku 2011 do poziomu 31 proc.

Dalszy, zrównoważony rozwój tej linii biznesowej potwierdzają wyniki za pierwszy kwartał. Wobec analogicznego okresu roku ubiegłego przychody operacyjne są wyższe o 2 proc. Przy czym, na wyniku odsetkowym odnotowano wzrost o 7 proc., a przychody prowizyjne zwiększyły się o 10 proc. Dodatkowo baza depozytowa w stosunku do końca roku 2010 powiększyła się o ponad 800 mln zł. Na koniec marca 2012 roku linia bankowości korporacyjnej DnB NORD obsługiwała ok. 1100 klientów korporacyjnych.

Wyniki jednostkowe banku po pierwszym kwartale 2012 r.

Bank DnB NORD Polska zamknął pierwszy kwartał zyskiem netto w wysokości 17,4 mln zł, wypracowując tym samym ponad 17 proc. wynik wyższy w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Suma bilansowa Banku na koniec marca wyniosła 12,5 mld zł – prawie o 3 mld więcej niż rok wcześniej (wzrost o 29 proc. w porównaniu do I kw. 2011 roku).

W porównaniu z rokiem ubiegłym o 26 proc. zwiększyły się przychody z tytułu odsetek i prowizji (w sumie wyniosły 157,5 mln zł). Wzrost przychodów odsetkowych to efekt m.in. sprzedaży w 2011 ponad 2,5 mld zł kredytów hipotecznych denominowanych w EUR oraz przyrostu o ponad 0,5 mld zł wolumenów kredytowych w bankowości korporacyjnej.

W pierwszym kwartale wynik na działalności bankowej wyniósł 80,3 mln zł i był niższy niż     w poprzednich okresach, z uwagi na niższe przychody z wymiany walutowej po zmianie polityki Banku w zakresie udzielania kredytów hipotecznych denominowanych w EUR.

Informacja prasowa

DnB NORD stawia na korporacje

Zgodnie z nową strategią, DnB NORD ma być jednym z głównych graczy na rynku klientów korporacyjnych w Polsce.
Plan finansowy Banku zakłada dalszy wzrost jego kapitałów i sumy bilansowej – Bank podwyższy swój kapitał jeszcze w tym roku. W przyszłym – wprowadzi na rynek markę DNB i będzie ją pozycjonował jako ekspercką na rynku bankowości korporacyjnej.

Bank oprze swój rozwój na współpracy z dużymi firmami. Bardziej niż dotychczas zamierza wykorzystywać synergie wynikające ze współpracy z Grupą DNB, która obsługuje firmy w 19 krajach. Klientami strategicznymi polskiego banku będą globalni klienci Grupy, przedsiębiorstwa skandynawskie, sektor publiczny oraz duże polskie przedsiębiorstwa reprezentujące branże o dużym potencjale rozwojowym, w obsłudze których Grupa DNB posiada szerokie doświadczenie i kompetencje.

W kolejnych latach Bank DnB NORD Polska skoncentruje się na zwiększaniu zakresu współpracy z aktualnymi klientami, a jednocześnie będzie aktywnie pozyskiwał nowych klientów korporacyjnych.

– Rynek dużych przedsiębiorstw w Polsce wykazał się największą odpornością na kryzys. Jestem przekonany, że w tym segmencie jest miejsce na rozwój dla specjalistycznego banku korporacyjnego – mówi Artur Tomaszewski, prezes Zarządu Banku DnB NORD Polska. Ufam, że w tych ciągle niepewnych czasach, nie tylko skandynawskie czy niemieckie firmy, ale także polskie przedsiębiorstwa będą zainteresowane współpracą ze stabilnym partnerem biznesowym wspieranym przez dużą norweską Grupę DNB – dodaje.

Podobnie jak do tej pory, rozwój współpracy z klientami korporacyjnymi Bank będzie opierał na trzech głównych obszarach produktowych: bankowości transakcyjnej, produktach skarbowych oraz szeroko rozumianym finansowaniu.
– Wyposażeni przez właściciela w kapitał i finansowanie, z apetytem na wzrost biznesu, spodziewamy się realizować więcej dużych transakcji kredytowych w drugiej połowie roku     i w latach kolejnych – deklaruje Artur Tomaszewski.

W ramach finansowania strukturalnego bank zamierza w większym niż dotychczas stopniu wykorzystać m.in. swoje doświadczenie w finansowaniu inwestycji w odnawialne źródła energii. Istotnym źródłem generowania przychodów w linii bankowości korporacyjnej będą produkty zabezpieczające ryzyko zmiany kursów walutowych i ryzyko zmiany stóp procentowych.

Bank utrzyma swoją obecność regionalną, obsługując klientów tak jak do tej pory, poprzez Centra Bankowości Korporacyjnej ulokowane w największych miastach w Polsce.                W kolejnych latach Bank zaproponuje klientom korporacyjnym nową bankowość internetową, nowy system dealerski, a także nowy system przetwarzania płatności.

Zmiana profilu działalności Banku DnB NORD z uniwersalnego na korporacyjny oznacza jednocześnie, że celem jego strategii na lata 2012 – 2015 będzie dostosowanie zyskowności banku, po kilkunastu miesiącach okresu przygotowawczego, do nowego modelu biznesowego. Dlatego w najbliższej perspektywie Bank utrzyma działalność w pozostałych segmentach – bankowości detalicznej, obsłudze MŚP oraz wspólnot mieszkaniowych, nie będzie jednak aktywnie pozyskiwał nowych klientów, koncentrując się na obsłudze istniejącego portfela.

Konsekwencją wdrożenia zmienionej strategii będą działania restrukturyzacyjne, w tym zmniejszenie liczby oddziałów. Aktualnie Bank pracuje również nad planem operacyjnym,     w oparciu o który zreorganizuje zatrudnienie.

Bank czeka też rebranding – już w połowie 2013 roku chciałby on oferować swoje rozwiązania pod marką DNB, pod którą działa jego akcjonariusz.

Wyniki bankowości korporacyjnej
W ciągu ostatnich dwóch lat linia bankowości korporacyjnej Banku DNB NORD Polska wykazuje stały trend wzrostowy. Do osiągniętego wzrostu przychodów w 2011 roku przyczyniły się m.in. wyższe o ponad 510 mln zł wolumeny kredytów oraz o 20 proc. wyższe wyniki wygenerowane na produktach pozakredytowych.
Warto podkreślić, iż wzrost biznesu korporacyjnego w ubiegłym roku realizowany był przy utrzymaniu bazy kosztowej z roku 2010, co wpłynęło korzystnie na zmianę wskaźnika CIR (stosunek kosztów do przychodów), który spadł w roku 2011 do poziomu 31 proc.
Dalszy, zrównoważony rozwój tej linii biznesowej potwierdzają wyniki za pierwszy kwartał. Wobec analogicznego okresu roku ubiegłego przychody operacyjne są wyższe o 2 proc. Przy czym, na wyniku odsetkowym odnotowano wzrost o 7 proc., a przychody prowizyjne zwiększyły się o 10 proc. Dodatkowo baza depozytowa w stosunku do końca roku 2010 powiększyła się o ponad 800 mln zł.
Na koniec marca 2012 roku linia bankowości korporacyjnej DnB NORD obsługiwała ok. 1100 klientów korporacyjnych.

Wyniki jednostkowe Banku po pierwszym kwartale 2012 r.
Bank DnB NORD Polska zamknął pierwszy kwartał zyskiem netto w wysokości 17,4 mln zł, wypracowując tym samym ponad 17 proc. wynik wyższy w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Suma bilansowa Banku na koniec marca wyniosła 12,5 mld zł – prawie o 3 mld więcej niż rok wcześniej (wzrost o 29 proc. w porównaniu do I kw. 2011 roku).
W porównaniu z rokiem ubiegłym o 26 proc. zwiększyły się przychody z tytułu odsetek           i prowizji (w sumie wyniosły 157,5 mln zł). Wzrost przychodów odsetkowych to efekt m.in. sprzedaży w 2011 ponad 2,5 mld zł kredytów hipotecznych denominowanych w EUR oraz przyrostu o ponad 0,5 mld zł wolumenów kredytowych w bankowości korporacyjnej.
W pierwszym kwartale wynik na działalności bankowej wyniósł 80,3 mln zł i był niższy niż     w poprzednich okresach, z uwagi na niższe przychody z wymiany walutowej po zmianie polityki Banku w zakresie udzielania kredytów hipotecznych denominowanych w EUR.

Informacje o Grupie DNB
Grupa DNB (www.dnb.no) jest największym bankiem w Norwegii (aktualnie obsługuje 2,1 mln klientów indywidulanych i 220 tys. firm). Jest też jednym z nielicznych banków europejskich, które wykazywały zysk netto w trakcie wszystkich kwartałów kryzysu finansowego. W tym czasie DNB stał się drugim największym bankiem w Skandynawii i 20-tym w Europie pod względem kapitalizacji rynkowej.
DNB działa w 19 krajach na całym świecie i jest największym bankiem finansującym żeglugę morską oraz czołowym graczem w finansowaniu sektora energetycznego. Grupa posiada swoje przedstawicielstwa w najważniejszych centrach finansowych świata (np. w Londynie, Nowym Jorku czy Singapurze), a jej akcje notowane są na giełdach w Oslo i Londynie.

Na koniec pierwszego kwartału suma bilansowa Grupy DNB wyniosła ponad 311 mld euro; zysk netto osiągnął poziom 231 mln euro.

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Żądło
rzecznik prasowy
Tel. 0 – 661 601 402
Email: [email protected]

Źródło: DnB Nord

bankowość korporacyjna dnb korporacje 2012-05-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość korporacyjna dnb korporacje

Sprawdź także:

a 0 Volkswagen Bank z nowymi benefitami dla klientów firmowych
02.10.2023 (14:18) – informacja prasowa

Volkswagen Bank z nowymi benefitami dla klientów firmowych

Volkswagen Bank we współpracy z Planet Pay przygotował nowy benefit dla klientów firmowych – akceptację płatności w …

a 0 A Ty co zrobisz, jak wygrasz? – wystartowała kampania Wielkiej Loterii Lokat SGB
02.10.2023 (14:16) – informacja prasowa

A Ty co zrobisz, jak wygrasz? – wystartowała kampania Wielkiej Loterii Lokat SGB

Niemal równo rok po odsłonie akcji wizerunkowej, w której bankowcy przekonywali klientów, że „dobrze dbać o siebie …

a 0 6 nowych strategii pasywnych w ofercie TFI PZU
02.10.2023 (14:13) – informacja prasowa

6 nowych strategii pasywnych w ofercie TFI PZU

Z początkiem października 2023 r. rodzina funduszy inPZU powiększyła się o 6 nowych strategii indeksowych …

a Analizy 0 Wrzesień 2023: kończące się lokaty dały 3% realnej straty
02.10.2023 (12:25) – informacja prasowa

Wrzesień 2023: kończące się lokaty dały 3% realnej straty

Topniejąca inflacja powoduje, że realne wyniki z oszczędzania poprawiają się. Wciąż mamy do czynienia ze stratami, …

a 0 79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023”
02.10.2023 (11:20) – informacja prasowa

79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023”

Odsetek polskich internautów, którzy kupują online rośnie – obecnie wynosi on 79%. Na polskich stronach zakupy robi …

a 0 Bank BNP Paribas ponownie będzie strategicznym partnerem Szlachetnej Paczki
02.10.2023 (11:16) – informacja prasowa

Bank BNP Paribas ponownie będzie strategicznym partnerem Szlachetnej Paczki

Bank BNP Paribas już po raz 6. będzie strategicznym partnerem Szlachetnej Paczki. Jak co roku w działania …

PRNews.pl

Zobacz również

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

Banki podpisały prawie 12 tys. umów w…

ZBP proponuje kryterium dochodowe w wakacjach kredytowych

ZBP proponuje kryterium dochodowe w wakacjach kredytowych

Z przedłużonych wakacji kredytowych powinny skorzystać jedynie…

„Alicja-BIS”, czyli patologiczne kredyty w TBS-ach. Mieszkańcy mówią: dosyć!

„Alicja-BIS”, czyli patologiczne kredyty w TBS-ach. Mieszkańcy mówią: dosyć!

Społeczność skupiona wokół inicjatywy Obywatel TBS alarmuje,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców