Usługa doładowania telefonów komórkowych na kartę jest skierowana przede wszystkim do grupy młodych i aktywnych użytkowników serwisu pkt.pl w wieku 18-30 lat, którzy posiadają konto bankowe, lub kartę kredytową. Jak wynika z badań w grupie wiekowej 15-34 tylko w styczniu 2008 internetowy serwis pkt.pl odwiedziło blisko 1 200 tys. unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 6 mln odsłon (badania Megapanel PBI/Gemius: fala styczeń 2008).
Doładowanie telefonu przebiega w 4 etapach. Dwa pierwsze – polegające na podaniu danych osobowych oraz kwoty doładowania – użytkownik wykonuje na stronie pkt.pl. W celu dokonania płatności internetowej przelewem lub kartą kredytową zostaje on przekierowany na platformę eCard. Gwarantuje ona bezpieczeństwo transakcji i jej sprawny przebieg. Dowód realizacji operacji jest wysyłany pocztą elektroniczną na wskazany przez użytkownika adres, a także wyświetlany jako komunikat na ekranie monitora.
– Obserwujemy, że z każdym miesiącem wzrasta liczba doładowań on-line obsługiwanych przez eCard. Wiąże się to nie tylko ze wzrostem popularności telefonów pre-paid. Ich użytkownicy doceniają wygodę i bezpieczeństwo, jakie oferują im płatności elektroniczne – powiedział Tomasz Wiśniewski, Kierownik Projektu, eCard S.A. – Faktem jest, że nowoczesne formy transakcji systematycznie wypierają tradycyjne karty-zdrapki. Doładowanie za pomocą karty płatniczej czy przelewu pozwala przede wszystkim zaoszczędzić czas oraz łatwiej zapobiegać przykrym niespodziankom w postaci braku środków na rozmowy i smsy.
Zasilenie telefonu, w przypadku przelewów on-line zajmuje ok. 15-30 sekund od chwili dokonania płatności i jest dodatkowo potwierdzane wiadomością SMS wysyłaną bezpośrednio przez Operatora sieci komórkowej, w której użytkownik dokonał zasilenia konta telefonu. W przypadku gdy doładowanie telefonu jest realizowane za pośrednictwem banków, doładowanie jest realizowane w momencie, gdy zostanie potwierdzona płatność przez bank.