W ramach obowiązującego od września 2003 roku do 1 października 2007 roku porozumienia, eCard zarządzał produktami i usługami firmy Xtrade SA.
– Koncentrujemy się na trzech głównych liniach biznesowych przynoszących zdecydowanie większe strumienie pieniężne. Zależy nam na utrzymaniu dużego tempa rozwoju kluczowych gałęzi działalności spółki, czyli sieci bankomatów, płatności internetowych oraz kart płatniczych, w tym personalizacji kart. Prace nad wprowadzeniem tej ostatniej usługi są bardzo zaawansowane. Projekt realizowany na rzecz Xtrade leżał poza głównym obszarem działalności eCardu. Rozwiązanie umowy nie wpłynie w istotny sposób na wyniki finansowe spółki – wyjaśnia Krzysztof Biniek, Wiceprezes Zarządu eCard SA.
eCard współpracował z Xtrade SA w zakresie zarządzania produktami:
– System EDI (Electronic Data Interchange) – elektroniczna wymiana informacji pomiędzy kontrahentami. Umożliwia wyeliminowanie tradycyjnej formy dokumentów (takich jak faktury, zamówienia, harmonogram produkcji) oraz ustalenie dla nich wspólnych standardów.
– Platforma eProcurement – organizacja procesu zaopatrzenia w przedsiębiorstwie. Optymalizuje zarówno wewnętrzne procedury zamówień, jak i współpracę z dostawcami. Pozwala również na dokładne monitorowanie całego procesu.
– System Aukcyjno-Przetargowy umożliwia zdalne dokonywanie transakcji kupna-sprzedaży.
O współpracy pomiędzy firmami była mowa w prognozach na 2007 rok w prospekcie emisyjnym akcji serii K. Spółka informowała o założeniu, że współpraca pomiędzy eCard i Xtrade trwać będzie do końca 2007 roku.
Zadania, których dotyczyło porozumienie, Xtrade SA realizował będzie we własnym zakresie.