Wspólny projekt eCard S.A. i Citi Handlowy to dla internetowych sprzedawców szansa na zaoferowanie klientom najszybszego na rynku kredytu ratalnego. Wystarczy, że kupujący, posiadacz karty kredytowej Citibank, zdecyduje się uregulować należność za jej pomocą. System,o ile kwota transakcji jest nie niższa niż wymagane minimum, zaproponuje mu wówczas rozłożenie kwoty transakcji na raty.
– Sklep nie odczuje żadnej różnicy przyjmując taką zapłatę. Rozliczenie transakcji rozkładanej na raty odbywa się w ten sam sposób co rozliczenie standardowej transakcji. Różnicę odczuje natomiast klient– otrzymuje bowiem możliwość natychmiastowego rozłożenia kwoty zakupu na wybraną przez siebie liczbę rat, spłacanych razem z kartą kredytową – wyjaśnia Piotr Siwiec z Citi Handlowy.
Zdaniem ekspertów, umożliwienie klientom e-sklepów zakupów ratalnych zwiększa ich zainteresowanie handlem elektronicznym. Pozwala też skutecznie konkurować internetowym sprzedawcom z handlem tradycyjnym.
– Dotyczy to zwłaszcza zakupów za większe kwoty i w cieszących się największym zainteresowaniem branżach. Połączenie szybkiej transakcji kartą z rozłożeniem należności na raty powoduje, że uzyskanie dogodnego kredytu nie wymaga już żadnych dodatkowych formalności, ani nawet wychodzenia z domu – podkreśla Juliusz Stawiński, Kierownik ds. Klientów Kluczowych eCard S.A.
Citi Handlowy należy do liderów na polskim rynku w zakresie liczby wydanych kart kredytowych. Bank w swoim portfelu posiada ponad 850 tysięcy kart. Klienci banku chętnie płacą kartami za zakupy w Internecie.