System eRU funkcjonujący w PZU Życie, zaprojektowany i wdrożony we współpracy z firmą doradczą Deloitte, został laureatem konkursu na najciekawsze systemy informatyczne w sektorze finansowym. Uznanie zdobył jako najlepsze rozwiązanie informatyczne back office. Nagrodę przyznała kapituła konkursu zorganizowanego przez Gazetę Bankową.
System eRU to rozwiązanie dedykowane elektronicznej obsłudze grupowych ubezpieczeń ochronnych, pozwalające znacząco zwiększyć efektywność operacyjną, podnieść jakość obsługi klienta oraz zintegrować w jednym miejscu informacje o produktach z różnych kanałów dystrybucji. Funkcjonalności związane z obsługą ochronnych ubezpieczeń grupowych są systematycznie ulepszane i rozszerzane. Oprócz procesów zawarcia i obsługi ubezpieczeń grupowych, system eRU umożliwia również dokonywanie rejestracji sprzedaży ubezpieczeń strukturyzowanych, endowment, bankowych oraz OFE.
„Cieszy nas, że nasz produkt eRU został dostrzeżony w tym prestiżowym konkursie. To wyróżnienie jest dowodem na to, że nasze unikalne narzędzie dedykowane do elektronicznej obsługi grupowych ubezpieczeń ochronnych prezentuje bardzo wysokim poziom. Warto zauważyć, że już w tej chwili, a jesteśmy cały czas w fazie rozwoju, eRU umożliwia obsługę kilkuset tysięcy operacji miesięcznie, a z systemu korzysta już ponad 31 tys. użytkowników” – mówi Krzysztof Kiedrzyński, Dyrektor Biura Analiz i Wdrożeń Informatycznych PZU.
„Zbudowanie systemu przewidzianego dla tak dużej skali działania było olbrzymim wyzwaniem i wymagało od nas optymalnego połączenia specjalistycznych kompetencji technologicznych z szeroką wiedzą biznesową i znajomością specyfiki sektora usług finansowych. Dzięki udanej współpracy zespołów projektowych udało się zaprojektować i wdrożyć innowacyjne rozwiązanie, które znacząco zwiększa efektywność procesów obsługi ubezpieczeń zarówno po stronie PZU Życie jak i po stronie zakładów pracy” – mówi Maciej Wiśniewski, Partner Deloitte nadzorujący projekt.
Operacje możliwe są z poziomu agenta, placówki PZU i banku. eRU umożliwia obsługę kilkuset tysięcy operacji miesięcznie. Korzysta z niego już ponad 31 tys. użytkowników i obsługiwanych jest ok. 1,2 mln osób ubezpieczonych.
Źródło: Deloitte