Wspólna oferta eurobanku i Premium Club obejmuje znacznie korzystniejszy niż dotychczas system naliczania punktów lojalnościowych za transakcje kartą. Nowością w ramach programu będzie także atrakcyjny system premiowania zakupów na stacjach Statoil. Wprowadzeniu karty towarzyszyć będą działania marketingowe skierowane do szerokiego grona odbiorców. Partnerstwo z Premium Club i decyzja o wydaniu karty co-brandowej dopełniają realizację zaplanowanej na 2007 rok strategii rozwoju eurobanku.
Strategiczne partnerstwo biznesowe
– Strategiczne partnerstwo z Premium Club to dla eurobanku ukoronowanie 12 miesięcy bardzo intensywnych działań. W tym roku postawiliśmy sobie za cel dynamiczną rozbudowę portfolio produktów, sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji, a także dotarcie do nowych grup klientów. Karta kredytowa, wydana wspólnie z tak prestiżowym partnerem, jest idealnym uzupełnieniem tej strategii. Dzięki współpracy mogliśmy stworzyć wyjątkowy produkt, oferujący klientom unikalny na rynku pakiet benefitów. Jesteśmy przekonani, że przyszłość na rynku kart kredytowych należeć będzie właśnie do kart, które są nie tylko wygodnym narzędziem płatniczym, ale także zapewniają klientom dodatkowe korzyści – mówi Wojciech Humiński, wiceprezes Euro Bank SA ds Rozwoju Produktów.
– Premium Club od lat jest numerem jeden na polskim rynku programów lojalnościowych. Jako jedyni w Polsce zbudowaliśmy program wielopartnerski. Wiemy najlepiej, że multipartnerstwo daje przewagę konkurencyjną. Dlatego cieszę się, że zyskujemy dziś silnego partnera bankowego. Na współpracę z eurobankiem zdecydowaliśmy się dlatego, że to partner, który nie tylko doskonale uzupełnia dotychczasową grupę, ale też zapewni nam bardzo dynamiczny rozwój. Jestem pewna, że innowacyjne podejście eurobanku do klientów otworzy przed nami nowe perspektywy, a karta kredytowa Premium Club eurobank stanie się istotnym motorem rozwoju całego programu – dodaje Ewa Grabarczyk, Prezes Premium Club.
Karta kredytowa Premium Club eurobank
Karta kredytowa Premium Club eurobank to szybki dostęp do gotówki i wygodne narzędzie płatnicze, które dodatkowo daje klientom szeroką paletę korzyści w ramach programu lojalnościowego. Płacąc za zakupy, klienci będą mogli szybciej niż dotychczas zbierać punkty, a następnie wymieniać je na nagrody.
Karta kredytowa będzie dostępna w dwóch wariantach: Visa Classic i Visa Gold. Maksymalne limity na karcie wyniosą odpowiednio 5 000 PLN i 30 000 PLN, zaś dochód netto wymagany do otrzymania karty: 600 PLN i 1 000 PLN. Okres bezodsetkowy będzie trwać aż 56 dni, a przed jego upłynięciem Klienci będą mogli otrzymywać smsy z przypomnieniem o terminie spłaty. Oprocentowanie transakcji bezgotówkowych wyniesie 19,9% dla obu kart. Do czerwca 2008 roku karty te będą wydawane bezpłatnie. Partnerską kartę kredytową Premium Club eurobank w wersji niepersonalizowanej będzie można otrzymać od ręki, w czasie jednej wizyty w placówce. Z kartami związane są bogate pakiety ubezpieczeniowe, analogicznie do pozostałych kart kredytowych eurobanku. Karta kredytowa Premium Club eurobank będzie dostępna na terenie całego kraju we wszystkich placówkach eurobanku, a także w specjalnych punktach eurobanku na stacjach Statoil.
Co istotne, od 1 stycznia, wraz z wprowadzeniem na rynek kart co-brandowych, w ramach programu Premium Club zaczną obowiązywać dwie korzystne dla klientów zmiany w systemie naliczania punktów. Przede wszystkim, transakcje kartą kredytową Premium Club eurobank będą punktowane wyżej niż dla dotychczas oferowanej karty. Za samo wyrobienie karty klient otrzyma 1500 punktów Premium Club (dotychczas otrzymywał 1000). Dodatkowo, punkty za zakupy będą naliczane już od kwoty zakupów 5 PLN (1 punkt za 5 PLN) – do tej pory był to 1 punkt za 10 PLN. Punkty będzie więc można łatwiej i szybciej gromadzić. Drugą istotną zmianą jest wprowadzenie przez Premium Club nowego, atrakcyjnego systemu premiowania zakupów w ramach sieci Statoil. Tu również Klienci będą mogli otrzymywać punkty za zakupy na mniejszą niż dotąd kwotę – każde wydane 3 PLN będzie premiowane 1 punktem. Według obecnego systemu Klienci Statoil otrzymywali punkty Premium Club za zakupy powyżej 30 PLN.
Kampania komunikacyjna
Działania promujące kartę partnerską skoncentrują się w początkowym okresie na 4 obszarach: profilowanej komunikacji do grupy klientów Premium Club, promocji w placówkach eurobanku, zbudowaniu silnej obecności na stacjach Statoil, a także kampanii reklamowej, opartej głównie na nośnikach outdoorowych, radio i internecie. Na potrzeby komunikacji stworzona została wspólna wizualizacja obu partnerów programu.
Kluczowym kanałem dystrybucji karty, a zarazem działań komunikacyjnych, będzie baza dotychczasowych 1,8 miliona użytkowników Premium Club, w tym posiadaczy kart kredytowych. Dzięki bardzo precyzyjnemu podziałowi bazy, eurobank wspólnie z Premium Club będzie mógł tworzyć spersonalizowane oferty specjalnie dla poszczególnych grup odbiorców. Obok standardowej promocji i dystrybucji poprzez placówki i infolinię eurobanku, głównym obszarem bezpośredniego kontaktu z klientami będzie sieć stacji benzynowych Statoil. Na wszystkich stacjach pojawią się wizualizacje i materiały promocyjne karty, a także rotacyjnie – specjalne punkty eurobanku z mobilnymi teamami sprzedażowymi. Wokół stacji benzynowych skoncentruje się też duża część kampanii reklamowej. By budować świadomość nowej oferty wśród kierowców, eurobank zdecydował się na dużą ilość nośników outdoorowych zlokalizowanych w pobliżu stacji (billboardy i frampery).
Partnerstwo a strategia eurobanku
Nawiązanie strategicznego partnerstwa z Premium Club i decyzja o wydaniu wspólnej co-brandowej karty kredytowej, dopełniają realizację przyjętej na 2007 rok strategii rozwoju eurobanku. Zgodnie ze strategią bank inwestował w nowe produkty i rozbudowę kanałów dystrybucji, by otworzyć się na nowe grupy klientów. W ramach rozwoju struktury, bank nie tylko rozwinął sieć placówek własnych, ale także wystartował z pilotażowym programem franczyzy, który już jesienią osiągnął swoje biznesowe cele. eurobank pozyskał również partnerów ratalnych, takich jak sieć sklepów RTV AGD Eldom i rozszerzał współpracę z partnerami takimi jak Zepter czy Wydawnictwo Bertelsmann.
W zakresie inwestycji w nowe produkty – eurobank wprowadził w 2007 roku kredyt konsolidacyjny, poszerzył znacznie ofertę inwestycyjną konstruowaną wspólnie z partnerami TFI Allianz oraz nowym – SEB TFI, a także zaproponował klientom ubezpieczenie bill-protection. Jesienią do portfolio 3 strategicznych produktów eurobanku, obok kredytów gotówkowych i kart kredytowych, dołączył kredyt hipoteczny. Wydanie co-brandowej karty kredytowej z Premium Club jest nie tylko dopełnieniem realizacji celów na 2007 rok, ale też wstępem do działań zaplanowanych na rok 2008. Głównym założeniem eurobanku na ten rok będzie bowiem umocnienie pozycji w 3 wymienionych strategicznych obszarach rynku: na polu kredytów gotówkowych, kredytów hipotecznych i kart kredytowych.