Z początkiem października w warszawskich bankomatach sieci Euronet pojawiła się reklama firmy ubezpieczeniowej. Jej forma dezorientowała klientów przerażonych, że bankomat połknął ich kartę, a nie wypłaca środków. Interweniowała KNF, reklamę postanowiono zdjąć, czytamy w dzisiejszym „Metrze”.
„Na forach internetowych zawrzało. Klienci pisali, że zanim zdołali pominąć reklamę, obawiali się, że ktoś kopiuje ważne dane z ich kartyu, albo że karta przepadła”, czytamy w „Metrze”.
„Ich obawy podzieliły Komisja Nadzoru Finansowego i Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy. Co najważniejsze, Euronet wczoraj wycofał się z kontrowersyjnej kampanii”, podaje dalej dziennik.
Związek Stowarzyszeń Rady Reklamy, który zabrał głos w sprawie, to podmiot odpowiadający za samoregulację w dziedzinie reklamy. Można doń zgłaszać reklamy, które zdaniem widzów wprowadzają w błąd lub w inny sposób naruszają kodeks Etyki Reklamy.
Więcej w dzisiejszym wydaniu „Metra”, w artykule „Euronet wycofuje kontrowersyjne reklamy”, s. 6.