Kilka dni temu pisałem o aplikacji Boomerun, która nagradza użytkowników za aktywność fizyczną. Zapowiadałem wówczas, że rozwiązaniem interesują się firmy ubezpieczeniowe. Jak wynika z moich informacji, pierwszym towarzystwem, które wdroży rozwiązanie insurtech stworzone przez aplikację Boomerun będzie Europa.
Aplikacja Boomerun nagradza swoich użytkowników za aktywność fizyczną. Za chodzenie, bieganie i jazdę na rowerze naliczane są Boomeruny (punkty), które następnie można wymieniać na nagrody z katalogu. W ten sposób twórca aplikacji, Tomasz Uściński chce zachęcić użytkowników do ruchu. Chce także zainteresować swoim rozwiązaniem m.in. towarzystwa ubezpieczeniowe.
Pierwszym ubezpieczycielem, który wdroży rozwiązanie insurtech stworzone przez Boomerun będzie Europa. W styczniu zaoferuje w aplikacji możliwość uzyskania zniżek na zakup niektórych swoich produktów. Będzie je można uzyskać za aktywność fizyczną. O ile się nie mylę, będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie wdrożone na polskim rynku. Choć pisałem już na łamach PRNews.pl o podobnych pomysłach z zagranicy.
Insurtech to jeden z trzech obszarów biznesowych, w których zamierza rozwijać się Boomerun (dwa pozostałe to sprzedaż produktów i usług w zamian za „wychodzone” punkty oraz tworzenie programów motywacyjnych opartych na aktywności fizycznej dla pracodawców). Ta noga biznesu wiąże się z wdrażaniem technologii służących do agregowania informacji na temat kondycji fizycznej użytkowników aplikacji. Na ich podstawie mogą być tworzone modele prognostyczne wykorzystywane przez branżę ubezpieczeniową.
Aplikacja Boomerun po dwóch dniach od oficjalnego startu znalazła się na pierwszym miejscu w kategorii „sports” w Appstore. Środki na rozwój działalności badawczej oraz innowacji w segmencie insurtech Boomerun pozyskał m.in. z NCBiR oraz funduszu Spinaker Alfa.
Europa nie pierwszy raz sięga po nowoczesne technologie i stawia na rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży. Firma kładzie też duży nacisk na rozwój ubezpieczeń sportowych. Tylko w tym roku skorzystało z nich 30 tys. klientów.