Citi Handlowy w obszarze faktoringu zamknął 2010 rok z wzrostem obrotów na poziomie ponad 50 %. Oferta przygotowana przez bank spotkała się z pozytywnym odbiorem rynku, co potwierdza dynamiczny przyrost wartości wykupionych faktur – z 2 miliardów złotych w 2009 do 3 miliardów złotych w 2010.
Magdalena Laskowska, Dyrektor Departamentu Finansowania Handlu w Citi Handlowy powiedziała:” Wypracowane w 2010 rezultaty pokazują, że faktoring spotyka się z rosnącym zainteresowaniem ze strony rynku. Jestem przekonana, że kluczem do sukcesu jest bogata oferta Banku oraz skuteczność tego rozwiązania.W gronie firm, które korzystają z naszego faktoringu większość stanowią przedsiębiorcy, którzy poznawszy możliwości jakie on daje, pozostają mu wierni.”
Jedną z najczęstszych przyczyn upadłości firm bez względu na rozmiar jest utrata bieżącej płynności. Zazwyczaj wynika to ze zbyt krótkich terminów płatności wobec dostawców w porównaniu z długimi terminami spłat ze strony odbiorców. Dzięki faktoringowi firmy mogą przyspieszyć spływ należności, przez co uniknąć tzw. „luki płynnościowej”. Wykorzystanie faktoringu nie musi się jednak wiązać z sytuacją problematyczną. Firmy korzystają z tej usługi również w innych sytuacjach, np. aby wygenerować dodatkowe środki na inwestycje.
W zależności od potrzeb klienta, bank oferuje odpowiednie rozwiązania -Wśród MSP bardziej popularne są rozwiązanie klasyczne, oparte o faktoring niepełny. Dużą popularnością cieszą się w tym segmencie usługi dodatkowe, takie jak prowadzenie rozliczeń czy pilnowanie przez bank terminowości spłat. Firmy duże i korporacje są bardziej zainteresowane faktoringiem pełnym, a w zasadzie skuteczną sprzedażą do Banku portfela wierzytelności. Skuteczną znaczy tutaj trwałe zamieniającą należności handlowe na gotówkę w bilansie firmy.
Jak dodaje Paweł Pszczółkowski z Departamentu Finansowania Handlu Citi Handlowy: „Wraz ze wzrostem popularności faktoringu, klienci poszukują coraz bardziej wyrafinowanych rozwiązań, zarówno jeżeli chodzi o usługi dodatkowe (rozliczeniowe czy windykacyjne), jak również w zakresie rozwiązań niestandardowych, np. łączących kilka produktów w ramach jednej umowy czy rozwiązań tworzonych od nowa na potrzebę obsługi konkretnego kontraktu handlowego. I takie rozwiązania znajdują u nas.”
Źródło: Citi Handlowy