Kurs e-learningowy realizowany był w ramach Tygodnia dla Oszczędzania 2009. Uczniowie i nauczyciele z całej Polski przygotowali niemal 100 lekcji o oszczędzaniu. Wszystkie prace można obejrzeć na www.tdo.edu.pl.
Konkurs został ogłoszony w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2009. Zadaniem uczniów i nauczycieli było opracowanie kursu e-learningowego dotyczącego oszczędzania. Liczył się przede wszystkim pomysł i oryginalny sposób prezentacji treści edukacyjnych. Przy tworzeniu autorskich kursów edukacyjnych uczestniczy korzystali z narzędzia e-learningowego dostępnego na stronie www.tdo.edu.pl.
Zwycięzcą w kategorii „uczeń” został Wojciech Bielawski z Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu. Wśród nauczycieli najlepsza okazała się Małgorzata Grzanka z II Liceum Ogólnokształcącego im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu i Technicznych Zakładów Naukowych w Dąbrowie Górniczej.
W kategoriach „uczeń” oraz „nauczyciel” wyróżnionych zostało po pięć osób. Laureatom przyznano nagrody o łącznej wartości 28 000 złotych. Chcieliśmy zachęcić nauczycieli i uczniów do dzielenia się wiedzą o oszczędzaniu. Naszą intencją było stworzenie zasobów edukacyjnych, z których za pośrednictwem strony www.tdo.edu.pl będą mogli korzystać wszyscy zainteresowani edukacją finansową. Cieszy nas tak pozytywny odzew środowiska szkolnego – mówi Krzysztof Kaczmar, dyrektor Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.
W swoich kursach e-learningowych uczestnicy używali przeróżnych technik przedstawienia treści. Wgrywali gotowe prezentacje, dodawali podkład muzyczny, samodzielnie nagrywali dźwięk, dobierali multimedia. Niektórzy własnoręcznie wykonywali rysunki, które później stawały się elementami kursu. Byli i tacy, którzy tworzyli całe opowiadania, w których udział brały wirtualne postacie (np. pan Pieniążek, dziadek Skąposław). Jak twierdzi Małgorzata Grzanka, laureatka 1. nagrody w kategorii NAUCZYCIEL – Warto organizować takie przedsięwzięcia. Dzięki nim uczniowie mogą zdobywać nowe umiejętności oraz i mają szansę zaprezentować swoją wiedzę. Opracowanie projektu wymaga od nich kreatywności, pomysłowości oraz samodzielności. Jak sama twierdzi lubi podejmować nowe wyzwania zarówno zawodowe jak i prywatne, a nietypowa i ciekawa forma konkursu oraz możliwość poznania narzędzi e-learningowych dodatkowo zachęciły ją do wzięcia w nim udziału.
Pełna lista zwycięzców według miejsca na liście rankingowej:
Kategoria NAUCZYCIEL
1. Małgorzata Grzanka – II Liceum Ogólnokształcące im. Heleny Malczewskiej w Zawierciu, Techniczne Zakłady Naukowe w Dąbrowie Górniczej;
2. Tomasz Mazur – Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 7 w Radomsku;
3. Lucyna Sandacz – Zespół Szkół Ekonomiczno-Chemicznych w Trzebini;
4. Grażyna Modrzewska – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Ostródzie;
5. Irena i Tadeusz Starykiewicz – Zespół Szkół w Białopolu.
Kategoria UCZEŃ
1. Wojciech Bielawski – Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu;
2. Kajetan Bielawski – Liceum Ogólnokształcące im. St. Żeromskiego w Strzegomiu;
3. Igor Stiskun – Publiczne Gimnazjum nr 1 w Pszczynie;
4. Zuzanna Czop – II Liceum Ogólnokształcące im. M. Konopnickiej w Nowym Sączu;
5. Sebastian Trzebniak – Gimnazjum nr 2 im. Andrzeja Prądzyńskiego we Wrześni.
Źródło: Fundacja Kronenberga