PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRGE bada innowacyjność przedsiębiorstw w warunkach niestabilności gospodarczej na świecie

GE bada innowacyjność przedsiębiorstw w warunkach niestabilności gospodarczej na świecie

Marketing i PR 19.01.2012 (11:52)

Firma General Electric (GE) przedstawiła wyniki drugiej edycji corocznych badań pod nazwą „Globalny Barometr Innowacji” (Global Innovation Barometer). Potwierdziły one, że przedsiębiorstwa wciąż uważają innowacje za główny czynnik decydujący o sukcesie, konkurencyjności i możliwości tworzenia nowych miejsc pracy, ale równocześnie pokazały, iż w trudnym i niepewnym środowisku gospodarczym i politycznym firmy nie zawsze mogą wykazać swoją zdolność do tworzenia innowacji.

Utrzymujący się stan niepewności w światowej gospodarce znacznie osłabił innowacyjność przedsiębiorstw. 9 na 10 badanych firm stwierdziło utrudnienie dostępu do zewnętrznych źródeł finansowania lub zmniejszenie skłonności do ryzyka. W szczególności 88% respondentów uważa, że dostęp do średnio- i długoterminowego kapitału o dużym stopniu ryzyka (venture capital), inwestycji prywatnych i funduszy publicznych stał się trudniejszy, a 77% przyznaje, iż ich skłonność do ryzyka spadła lub została poddana ponownej ocenie.

„Tegoroczne badanie potwierdza wiele z tego, co już obserwujemy na światowym rynku, a więc, że niepewności właściwe dla dzisiejszego środowiska ekonomicznego kwestionują zdolności biznesu do innowacji.” – powiedziała Beth Comstock, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu GE. „Rozumiemy te wynik, w pewnym sensie, jako okrzyk bojowy dla liderów biznesu, aby zrozumieć, gdzie i jak ich strategie innowacji są kwestionowane i aby dążyć do nowych rozwiązań. Innowacje to potężna dźwignia, dzięki której możemy sprostać wyzwaniom współczesnego świata. Umożliwiają nam efektywniejsze wykorzystanie zasobów, zwiększenie produkcji przy równoczesnym obniżeniu kosztów oraz dostarczanie lepszych rozwiązań, które rynki mogą wykorzystać do pobudzenia wzrostu gospodarczego i podniesienia jakości życia obywateli”.

W tym roku GE rozszerzył zakres swoich globalnych badań. Objęły one blisko 3000 dyrektorów wyższego szczebla z 22 krajów, którzy są bezpośrednio zaangażowani w tworzenie strategii oraz podejmowanie decyzji dotyczących innowacji w swoich firmach. Celem badań, przeprowadzonych na zlecenie GE przez niezależną firmę badawczo-konsultingową StrategyOne, było znalezienie czynników przyspieszających i hamujących innowacyjność oraz przeanalizowanie opinii na temat możliwości innowacji i związanych z nimi problemów.

Innowacje i wzrost są ze sobą nierozerwalnie związane

Zdaniem respondentów, związek między innowacjami a konkurencyjnością jest dziś silniejszy niż kiedykolwiek. Porównanie wyników badań z zewnętrznymi danymi gospodarczymi wykazało, że kraje, w których polityka dotycząca innowacji została uznana przez dyrektorów za bardziej konkurencyjną, osiągają wyższy wzrost niż pozostałe.

• 92% dyrektorów uznało innowacje za największą dźwignię konkurencyjności gospodarki, a 86% – za najlepszy sposób tworzenia nowych miejsc pracy w swoich krajach.

• Kraje, w których firmy są najbardziej zadowolone z politycznego i społecznego podejścia do innowacji, wykazują wyższy wzrost PKB (średnio 5,19%) niż te, w których firmy czują się zaniepokojone lub zagrożone polityką w tym zakresie (średnio 2,32%).

• Najbardziej zadowoleni z polityki swoich krajów w zakresie innowacji okazali się dyrektorzy z Izraela, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Szwecji i Singapuru, najmniej – z Japonii, Rosji, Polski i Francji.

• Co ciekawe, Japonia pomimo negatywnej oceny własnego środowiska polityki ochrony innowacji, została ponownie wskazana przez globalnych liderów biznesu, jako trzeci najbardziej innowacyjny kraj na świecie, zaraz po USA i Niemczech, a przed Chinami

Ankieta wykazała, że wewnętrzne inwestycje firm w innowacje, od budżetu badań i rozwoju po nakłady na tworzenie nowych produktów i modeli biznesowych, są szczególnie zagrożone wtedy, gdy społeczność przedsiębiorstw dostrzega niekorzystne zmiany w polityce rządu dotyczącej wspierania innowacji.

• 71% firm, które odnotowały niekorzystne zmiany polityki zewnętrznej lub priorytetów budżetowych rządu w wyniku światowego kryzysu finansowego, wskazało również na cięcia we własnych wydatkach na badania i rozwój.

• W skali globalnej przedsiębiorstwa były najmniej zadowolone (42%) ze skuteczności i koordynacji rządowego wsparcia dla innowacji.

„Inwestowanie w innowacje często decyduje o globalnej konkurencyjności. Może ono mieć różne formy – od wspierania tradycyjnych badań i rozwoju po tworzenie nowych produktów, rynków i modeli biznesowych” – powiedziała Comstock. „Dzisiejsze cięcia odbiją się niekorzystnie na rozwoju gospodarczym i społecznym w nadchodzących latach oraz mogą poważnie zmniejszyć zdolność firm do konkurowania na rynku. Zarówno rządy, jak i przedsiębiorstwa powinny więc wspierać newralgiczny obszar gospodarki, jakim są innowacje”.

Nowe podejście firm do innowacji

Badania przeprowadzone w 2012 r. potwierdziły wyniki pierwszego raportu „Barometr”: firmy odchodzą od tradycyjnego, zamkniętego modelu innowacyjności do nowego, który jest oparty na współpracy między wieloma partnerami, docenia kreatywność mniejszych organizacji i jednostek oraz umożliwia dostosowanie rozwiązań do lokalnych potrzeb. Liderzy biznesu na całym świecie zgodnie stwierdzają, że największe innowacje XXI wieku nie będą zorientowane wyłącznie na zysk, lecz na szerzej pojmowane korzyści, a potrzeby człowieka są równie ważne, jak wyniki finansowe.

• Ponad 88% dyrektorów uważa, że w XXI wieku innowacje będą powstawać w zupełnie inny sposób niż dotychczas.

• Zdaniem 77% respondentów, jednostki oraz małe i średnie firmy mogą dziś być równie innowacyjne, jak duże przedsiębiorstwa.

• 73% twierdzi, że głównym motorem innowacji będzie ludzka kreatywność i badania naukowe.

Wyniki badań wskazują jednak na pewne rozbieżności ocen dotyczących znaczenia partnerskiej współpracy oraz potrzeby szukania partnerów w najbliższej przyszłości. Można tu mówić o „paradoksie partnerstwa”: o ile 86% dyrektorów na całym świecie stwierdziło, iż współpraca jest ważnym komponentem nowego modelu innowacyjności, to zaledwie 21% uznało znalezienie partnerów za priorytet dla firmy, która chce być innowacyjna.

Nie ma uniwersalnych rozwiązań

„Barometr” wykazał przede wszystkim, że o ile na poziomie globalnym innowacje nadal zmierzają w kierunku otwartego modelu zorientowanego na współpracę, to na poziomie lokalnym mamy do czynienia ze złożonymi modelami możliwości i barier, w przypadku których nie ma ogólnych, gotowych rozwiązań, ale trzeba rozpatrywać sytuacje na konkretnych rynkach. Środowiska poszczególnych krajów są bardzo zróżnicowane, podobnie jak opinie na temat tego, gdzie i dzięki komu innowacje mogą być najbardziej efektywne.

„Aby zaistniały korzystne warunki dla innowacji, potrzebna jest odpowiednia kombinacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych, którą można szybko dostosować do potrzeb konkretnego rynku i klienta” – powiedziała Comstock. „Na szczęście, jak wykazały tegoroczne badania, firmy zainteresowane zwiększeniem swojej konkurencyjności są gotowe do wdrożenia nowoczesnego modelu innowacyjności, który ułatwi im tworzenie najlepszych rozwiązań i przyniesie oczekiwane korzyści”.

Źródło: GE

innowacje 2012-01-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: innowacje

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców