PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaGenerali wdrożyło system wspierający obsługę ubezpieczeń na życie

Generali wdrożyło system wspierający obsługę ubezpieczeń na życie

Ubezpieczenia 06.03.2012 (17:39)

W połowie lutego sukcesem zakończyło się najważniejsze wdrożenie informatyczne w historii Grupy Generali w Polsce. Uruchomiony został nowy system wspierający sprzedaż i obsługę ubezpieczeń na życie – GLAS 3.0.

Stworzenie i wdrożenie systemu GLAS 3.0 było naturalną odpowiedzią na potrzeby rynku oraz wewnętrzne wymagania biznesowe Grupy Generali, która rok do roku rozwija się na rynku ubezpieczeń na życie w tempie kilkudziesięciu procent. Otwarta architektura systemu oraz szeroka gama funkcjonalności pozwala na obsługę pełnego zakresu produktów życiowych, a także zarządzanie komunikacją z siłami sprzedaży. System wyposażony został w elastyczny moduł definiowania i modyfikacji produktów, co umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzenie nowego produktu na rynek z kilku miesięcy do kilku tygodni.

– Wdrożenie systemu GLAS ma fundamentalne znaczenie dla możliwości rozwoju Generali na polskim rynku ubezpieczeń na życie. Wychodzimy z założenia, że nowoczesna infrastruktura technologiczna jest obecnie warunkiem koniecznym dla zwiększenia poziomu satysfakcji naszych Klientów oraz sprostania ambitnym planom biznesowym i sprzedażowym.- mówi Artur Olech, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.

Klient czeka krócej

Nowy system, dzięki częściowej automatyzacji, znacząco przyspiesza proces wystawiania polis dla szerokiej gamy produktów. Ponadto, co szczególnie istotne dla Klientów – poprzez wprowadzenie rejestru szkód oraz wypłat – poprawiona została jakość i kontrola nad procesem wypłaty świadczeń. Skrócony został również czas odpowiedzi na zgłaszane reklamacje. Dodatkową korzyścią będzie zwiększenie dostępności do Portalu Klienta Generali, który w nowym systemie umożliwia Klientom zarządzanie własnymi inwestycjami przez całą dobę, 7 dni w tygodniu

Zwiększenie bezpieczeństwa

Funkcjonalności, w jakie wyposażony jest system GLAS 3.0 zwiększyły dostępność do danych i raportów od strony sprawozdawczo-księgowej (controlling finansowy). Dzięki temu codziennie generowany jest zestaw informacji, które na bieżąco sprawdzają spójność danych w systemie i alarmują o ewentualnych nieprawidłowościach.

– Rozbudowana funkcjonalność nowego systemu GLAS w Generali pozwala na łatwiejsze kontrolowanie procesów sprzedażowych i finansowych, przebiegających w ramach systemu, co gwarantuje większą stabilność i bezpieczeństwo danych oraz poprawę jakości pracy wszystkich jednostek finansowych w firmie – mówi Magdalena Nawłoka, dyrektor finansowy, członek zarządu Generali.

System szyty na miarę

System został zbudowany tzw. metodą „in-house”, czyli własnymi zasobami informatycznymi, na podstawie wewnętrznych wymagań biznesowych i funkcjonalnych opracowanych przez specjalistów zespołów merytorycznych. W pracach nad nowym systemem uczestniczyło niemal 100 pracowników Generali, wspieranych doświadczeniem ekspertów zewnętrznych.

– Dzięki podjęciu decyzji o budowaniu systemu własnymi siłami uzyskaliśmy możliwość wyposażenia go we wszystkie niezbędne i pożądane funkcjonalności. Ponadto, nie musimy ponosić kosztów zdobywania wiedzy technicznej i merytorycznej, związanej z zarządzaniem i rozbudowywaniem nowego systemu. Szczególnie trudnym przedsięwzięciem było takie przygotowanie systemu, które zagwarantowałoby możliwość prowadzenia polis zawartych przed jego powstaniem – podkreśla Mariusz Zagajewski, Kierownik Projektu wdrożenia nowego systemu, dyrektor Departamentu Indywidualnych Ubezpieczeń na Życie i Emerytalnych w Generali. – Dzięki wdrożeniu metodą „In-house” udało nam się doprowadzić do znaczących oszczędności kosztowych w porównaniu do zakupu gotowych rozwiązań – dodaje M. Zagajewski.

– Implementacja systemu stanowi krok milowy w realizacji strategii informatycznej Generali na lata 2009-2012. Nasze prace, od rozpoczęcia analiz, przez fazę projektowania do zakończenia wdrożenia i migrację, trwały ponad dwa lata, co jak na skalę i ogrom zadań do wykonania jest w naszej opinii ogromnym sukcesem firmy. Szczególnie, że w tym samym czasie wymieniliśmy lub zmodyfikowaliśmy 11 innych elementów infrastruktury informatycznej, które stanowią integralną część systemu GLAS – powiedział Przemysław Pietrzyk, dyrektor Departamentu IT w Grupie Generali.

Plany rozwoju

Poza zaawansowanymi funkcjonalnościami, system obsługi produktów na życie Generali zapewnia także wsparcie informatyczne dla rosnącej sieci oddziałów i pośredników Generali. Dzięki niemu, pracownicy terenowi i partnerzy firmy otrzymają dostęp do systemu, za pomocą którego – z łatwością i bez udziału Centrali – przygotują i wystawią polisy dla Klientów. Należy się spodziewać, że rozwój nowego systemu znacznie zmniejszy czasochłonność obsługi klienta w oddziałach i poprawi komunikację pomiędzy pracownikami Centrali, a pośrednikami ubezpieczeniowymi. Wpłynie to również na efektywność działań Generali na rynku ubezpieczeń na życie.

Źródło: Generali

generali ubezpieczenia 2012-03-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: generali ubezpieczenia

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców