Generali wprowadziło dwie aplikacje mobilne – Generali Agent i Proama Agent – umożliwiające multiagentom m.in. skanowanie dowodów rejestracyjnych za pomocą smartfona. Aplikacje upraszczają wystawianie polis komunikacyjnych.
Generali, wprowadzając nowe aplikacje mobilne, realizuje strategię upraszczania procesów sprzedażowych i obsługowych. Wystarczy zeskanować kod 2DAZTEC z dowodu rejestracyjnego lub zrobić zdjęcie dowodu miękkiego (tymczasowego) za pomocą smartfona. W obydwu przypadkach dane – dane teleadresowe i dane pojazdu – zostaną automatycznie wpisane do ścieżki sprzedażowej w aplikacji mobilnej lub portalu sprzedażowym (Merkury+, ProAgent+). Pozostaje już tylko sfinalizowanie sprzedaży ubezpieczenia.
Kolejną udostępnioną funkcjonalnością jest prezentacja w nowych aplikacjach mobilnych numeru telefonu, imienia i nazwiska menagera sprzedaży.
– Są to pierwsze aplikacje tego typu na rynku, używające techniki Machine Learning. Umożliwiają automatyczne pozyskanie danych z tymczasowych dowodów rejestracyjnych niewyposażonych w kody 2DAZTEC. Do rozpoznawania tekstu ze zdjęć wykorzystujemy głębokie sieci neuronowe. Dzięki temu w miarę wykorzystywania aplikacji, dokładność odczytywania danych będzie rosła – wyjaśnia Piotr Bułka, członek zarządu Generali TU SA, odpowiedzialny za IT.
– Możliwość skanowania dowodów rejestracyjnych w aplikacjach Generali Agent i Proama Agent usprawni pracę agentów – przyspieszy ścieżkę wystawiania polis komunikacyjnych i ułatwi proces obsługi klienta. Niebawem aplikacje zostaną wzbogacone o kolejne funkcjonalności wspierające pracę agentów – stwierdza Adam Malinowski, członek zarządu Generali TU SA, odpowiedzialny za sprzedaż agencyjną.
Aktualnie trwa program pilotażowy aplikacji mobilnych Generali Agent i Proama Agent, podczas którego sprawdzana jest skuteczność nowej metody pozyskiwania danych.
Aplikacja jest dostępna na platformie Android i iOS.
Źródło: Generali