W I kwartale br. zysk netto Grupy Getin Noble Bank wyniósł 130,2 mln PLN, co jest wynikiem lepszym o 157,6% (r/r). Suma bilansowa Banku w ciągu dwunastu miesięcy wzrosła o 13,5%, osiągając na koniec marca poziom 67,5 mld PLN. W lutym Getin Bank wprowadził pierwsze w Polsce samoobsługowe oddziały Getin Point.
Sukcesywnie podnosimy jakość obsługi oraz udostępniamy Klientom najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie bankowości. Wprowadzenie sieci samoobsługowych oddziałów Getin Point oraz Pakietu Korzyści „Mój Bank” to kolejny etap budowy bankowości relacyjnej – mówi Krzysztof Rosiński, Prezes Zarządu Getin Noble Banku. Konsekwentna poprawa wyniku odsetkowego, wzrost udziału powtarzalnych prowizji z bankowości detalicznej w wyniku z prowizji i opłat oraz obniżenie kosztu finansowania to widoczne efekty realizowanej od 2013 strategii Getin UP – dodaje.
W lutym br. Getin Bank rozpoczął nową erę w polskiej bankowości, uruchamiając pierwszy na rynku samoobsługowy oddział Getin Point. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologicznie, innowacyjnych rozwiązań, Klienci zyskali dostęp do szerokiej oferty usług, dotychczas realizowanych wyłącznie w tradycyjnych placówkach bankowych lub bankowości elektronicznej. W Getin Point można m.in. założyć konto osobiste, wyrobić i od razu otrzymać kartę oraz wnioskować o nowy produkt bankowy. Z sześciu samoobsługowych oddziałów mogą korzystać Klienci z Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic i Gdańska.
Kolejnym elementem strategii Getin UP, której celem jest rozwój bankowości opartej na silnych
i stabilnych relacjach z Klientami, jest Pakiet Korzyści „Mój Bank”. To oferta skierowana do stałych Klientów, którzy powierzyli obsługę swoich codziennych finansów Getin Bankowi i aktywnie korzystają z rachunku osobistego. Pakiet Korzyści składa się z sześciu benefitów. Zostały one dobrane tak, aby premiować jak najszersze spektrum aktywności użytkowników usług bankowych.
Na koniec marca 2014 roku saldo kredytów Getin Noble Banku wyniosło 48,4 mld PLN, a saldo depozytów 54,4 mld PLN. Realizowane działania związane m.in. z obniżaniem kosztu finansowania oraz ze zmianą mixu produktowego przyczyniły się do wzrostu wyniku odsetkowego o 14% w ujęciu rok do roku (do 364 mln PLN). Po I kwartale wskaźnik NIM osiągnął poziom 2,3% (+0,3 p.p. względem III kwartału 2013 r.). Wynik z prowizji i opłat osiągnął poziom 113 mln PLN, co jest wynikiem lepszym o 16% r/r.
Na koniec kwartału z oferty Banku korzystało blisko 140 tys. Klientów firmowych, co oznacza 23% wzrost w ujęciu rok do roku. Sprzedaż kredytów dla MSP wyniosła 1 mld PLN, co stanowi 30,9% całości sprzedaży kredytowej realizowanej przez Bank. Spółka dynamicznie rozwija również ofertę skierowaną do jednostek samorządu terytorialnego. W okresie od stycznia do marca dynamika salda kredytów dla JST przekroczyła 15%.
Getin Noble Bank stale utrzymuje pozycję lidera rynku finansowania pojazdów. W I kwartale 2014 r. wartość udzielonych kredytów samochodowych osiągnęła poziom 429 mln PLN. Grupa aktywnie działa również w segmencie leasingu. W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. wartość wyleasingowanego mienia wzrosła o ponad 90% (r/r).
Trwa pozytywny trend w zakresie zmniejszania kosztów ryzyka oraz poprawy jakości portfela kredytowego. Po I kwartale br. wartość odpisów aktualizacyjnych osiągnęła poziom 157,1 mln PLN (-20,5% r/r). Na koniec marca jednostkowy współczynnik wypłacalności (CAR) wyniósł 12,4%.
artur.newecki at noblebank dot pl