Oracle Polska informuje, że w firmie PZU SA zakończyło się wdrożenie w terenowych placówkach systemu zarządzania zasobami ludzkimi Oracle HRMS, wchodzącego w skład pakietu Oracle E-Business Suite. Projekt został zrealizowany w ciągu 10 miesięcy przez zespół złożony z ekspertów Działu Konsultingu Oracle Polska, firmy Sygnity – partnera Oracle oraz zespołu specjalistów kluczowych obszarów biznesowych Grupy PZU.
Na podstawie przeprowadzonej wcześniej analizy przedwdrożeniowej, Komitet Sterujący Projektu podjął decyzję o wyborze wariantu wdrożenia bazującego na przeprowadzonej w poprzednich latach instalacji pakietu Oracle HRMS w firmie PZU Życie SA, funkcjonującej w ramach Grupy PZU. System HRMS Oracle pracuje tam jako jeden z modułów Systemu Gospodarki Własnej.
Zgodnie z projektem zakładającym maksymalne wykorzystanie komponentów systemu kadrowo-płacowego działającego w PZU Życie SA, w ramach wdrożenia zostały uruchomione dla PZU SA te same funkcjonalności, które były dostępne w instalacji w PZU Życie SA oraz szereg dodatkowych funkcjonalności z zakresu Kadr i Płac.
Docelowo w systemie będą zarejestrowani pracownicy etatowi Grupy PZU oraz kilkadziesiąt tysięcy zleceniobiorców.
„Zadaniem biznesowym, jakie postawiliśmy sobie do wykonania było stworzenie i wdrożenie całkiem nowego modelu funkcjonowania i zarządzania personelem. Scentralizowany system kadrowo-płacowy jest kluczowym jego elementem” – komentuje Jarosław Kalicki, Dyrektor projektu ze strony Grupy PZU. „Dzięki wytężonej pracy konsultantów oraz doskonałej współpracy wszystkich zainteresowanych stron udało się zakończyć główną część projektu i już za grudzień 2009 zrealizować w terminie wszystkie wymagane naliczenia w tych oddziałach, które do tego momentu zostały włączone do systemu Oracle”.
„Wdrożenie Oracle HRMS z PZU SA nie było łatwym zadaniem, z uwagi na ogromną liczbę danych jakie przetwarza system” – powiedział Marek Jurec, kierownik projektu z ramienia Oracle Polska. „Sam proces konwersji danych oraz ich weryfikacji w środowisku produkcyjnym był bardzo skomplikowany – dodatkowo odbywał się pod presją ścisłego reżimu czasowego, ponieważ wymagał wyłączenia systemu z bieżącej eksploatacji. Pomimo licznych trudności, udało się nam wykonać zadanie w założonym terminie oraz oddać system użytkownikom z danymi po konwersji”.
Źródło: Oracle Polska