Holenderski bank ABN Amro chce poprawić dostępność do swoich usług dla młodszej części społeczeństwa. Instytucja zaproponowała im szybki proces zakładania konta, który nie wymaga nic poza telefonem – wystarczy, że w celu potwierdzenia tożsamości zrobią tzw. „selfie”.
Identyfikacja klienta będzie opierała się na 3 elementach: zdjęciu dokumentu tożsamości, zdjęciu portretowym wykonanym telefonem (selfie), które potwierdzi zdjęcie na dowodzie oraz przelewie na kwotę 1 eurocenta, który potwierdzi dane osobowe – donosi serwis Finextra.
Bank tłumaczy swój projekt rosnącą popularnością smartfonów wśród swoich klientów. Stąd pomysł, by umożliwić nowym klientom prosty sposób zakładania konta, wymagający tylko tego jednego urządzenia – bez konieczności wizyty w banku.
Na tę chwilę prowadzone są jeszcze ostatnie testy w największych oddziałach banku w Holandii. ABN Amro chce dostatecznie sprawdzić bezpieczeństwo aplikacji przed oddaniem jej w ręce klientów.