Grupa HSBC oficjalnie potwierdziła, że przestaje angażować się w bankowość detaliczną. Od tej pory HSBC Bank Polska skupi się na obsłudze klientów korporacyjnych i instytucjonalnych.
Bank, którego oferta kredytów czy kont osobistych niejednokrotnie została zauważona w różnego rodzaju publikacjach i rankingach, a dodatkowo zdobywała zacne miejsca w różnorakich zestawieniach, zamyka rozdział obsługi klientów indywidualnych.
Bliżej korporacji i firm
Jeszcze kilka miesięcy temu HSBC Bank Polska informował, że otwiera się na klientów detalicznych, obniżając marże kredytów hipotecznych czy proponując atrakcyjne oferty prowadzenia rachunku.. Decyzja o zakończeniu współpracy z klientem indywidualnym dotyczy nie tylko braku komunikacji w postaci reklam czy nowej oferty – bank nie będzie występował w rankingach, zestawieniach, żadnych publikacjach nawiązujących do oferty dla klientów detalicznych. Nowy kierunek instytucji ma na celu poszerzanie gamy produktów dla korporacji i instytucji, pozyskiwanie nowych klientów z tego zakresu i skupienie się wyłącznie na nich.
Co ze „starymi” klientami detalicznymi?
Bank poinformował, że obsługa klientów posiadających produkty z oferty detalicznej potrwa w oddziałach do 28 października bieżącego roku. Po tym czasie doradcy będą kontaktować się z klientami listownie bądź telefonicznie. Bank przewiduje także, że klienci prowadzący mikrofirmy czy też osoby posiadające kredyt hipoteczny będą potrzebowały więcej czasu, dlatego bierze pod uwagę wydłużenie tego terminu, aby klienci mogli załatwić wszystkie formalności. Łączna z ofert HSBC Advance, HSBC Premier i Biznes korzysta 30 tysięcy osób.
Nową strategię instytucji komentuje Alan Jarman, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska SA – W rezultacie analizy strategicznej naszej działalności doszliśmy do wniosku, że największe szanse rozwoju dla HSBC w Polsce leżą w obszarze obsługi klientów korporacyjnych i instytucjonalnych. Dlatego też repozycjonujemy działalność HSBC Bank Polska SA w sposób umożliwiający nam lepszą obsługę takich klientów, a w szczególności tych spośród nich, którzy prowadzą działalność na rynku międzynarodowym.
Według zarządzających Bankiem HSBC, obranie nowego kierunku będzie bardzo korzystne dla instytucji, ponieważ Polska oferuje znaczne możliwości związane z rozwojem i obsługą handlu międzynarodowego.
Zaostrzamy dyscyplinę zarządzania kapitałem. Będziemy zwiększali tempo i intensywność zmian wraz z repozycjonowaniem naszej działalności w Europie, skupiając się na obszarach, w których możemy rozwijać nasz biznes w sposób zrównoważony i dochodowy – powiedział Brian Robertson, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska SA.
Priorytet – korporacje i instytucje
Nowa strategia Grupy HSBC ma do 2013 roku obniżyć koszty o ok. 2,5 – 3.5 mld dolarów. Zmiany prowadzone są na całym świecie. W niedalekim czasie „prześwietlonych” ma zostać w sumie 38 rynków. Po ocenie odpowiedniej skali działalności w określonych krajach Grupa podejmie decyzję o zaprzestaniu bądź dalszym rozwijaniu oferty w kierunku klientów detalicznych.
Póki co, klienci indywidualni korzystający z usług Banku HSBC Polska mogą spodziewać się kontaktu od doradcy, którego zadaniem będzie pomoc w uzyskaniu informacji na temat zachodzących zmian. Mimo wszystko 30 tysięcy klientów będzie musiało przenieść się do innych instytucji. A czasu nie pozostało zbyt dużo.
Źródło: PR News