PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyInfolinie bankowe, czyli jak klient zostaje obsłużony

Infolinie bankowe, czyli jak klient zostaje obsłużony

Analizy 13.12.2010 (08:28)

Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia rozpoczął w 2010 roku realizację cyklicznego badania
syndykatowego (2 fale w roku) poświęconego jakości obsługi klienta na produktowych infoliniach
banków.

Celem badania jest pomiar najważniejszych aspektów funkcjonowania infolinii bankowych oraz
zbadanie różnic pomiędzy bankami w zakresie jakości pracy konsultantów oraz ilości informacji
możliwych do uzyskania przez kanał telefoniczny oraz email.

Druga fala badania potwierdziła, że raport z niego jest dla instytucji finansowych cennym źródłem
wiedzy na temat funkcjonowania ich infolinii. Zawarte w nim informacje pomagają im poprawiać jakość
obsługi klienta podczas kontaktu telefonicznego lub mailowego. Świadczy o tym ogólna poprawa
wyników banków w porównaniu z rezultatami osiągniętymi przez nie w pierwszej fali badania.
Informacje szczegółowe:

1. Wyniki łączne (Jakość obsługi klienta przez kanał telefoniczny oraz przez e-mail lub
formularz kontaktowy na stronie www)

  • W II fali badania infolinii banków Alior Bank utrzymał pozycję lidera, poprawiając swoją pozycję o 8 punktów procentowych. Alior uzyskał lepszy wynik niż w V 2010 r. zarówno w zakresie technicznych aspektów funkcjonowania infolinii, jak i oceny konsultanta.
  • Na drugą lokatę awansował Pekao SA (z 5. miejsca w punktacji ogólnej, 78 pkt). Jest to efekt znaczącej poprawy wyników Pekao SA w części telefonicznej
  • BZ WBK i ING zajęły 3. i 4. miejsce (77 i 75 pkt). Wartym podkreślenia jest fakt, że wszystkie banki poprawiły swój rezultat średnio o 6 p.p., do czego przyczyniło się zwłaszcza skrócenie czasów oczekiwania, zarówno w kanale telefonicznym jak i mailowym.

2. Jakość obsługi klienta przez kanał telefoniczny

  • W II fali badania w części telefonicznej zdobywcami pierwszego i drugiego miejsca w rankingu infolinii z wynikiem powyżej 80% maksymalnej punktacji zostały BZ WBK (83%) oraz Pekao SA (82%). Tuż za nimi uplasowały się na trzeciej i czwartej lokacie Alior (78%) i ING (77%): o Każdy z ww. banków istotnie poprawił swój wynik w rankingu; BZ WBK, Alior i ING utrzymały pozycje liderów, zaś Pekao SA weszło do czołówki z dotychczasowego 6. miejsca
  • Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem (od momentu zakończenia wyboru opcji w IVR) wyniósł w pomiarze w X 2010 38 sekund (vs. 59 sekund w V 2010 r.
  • Informacje o kontach, lokatach i kartach kredytowych są łatwe do uzyskania we wszystkich bankach; dostęp do informacji o kredytach hipotecznych i pożyczkach gotówkowych jest natomiast bardzo zróżnicowany pomiędzy bankami:

– W niektórych bankach podczas jednego kontaktu możliwe jest uzyskanie jedynie podstawowych informacji o produkcie, a klienci są najczęściej odsyłani do oddziału, strony www lub zachęcani do umówienia się z doradcą m.in. Polbank, mBank, Citibank

– Jest możliwe, że klienci zainteresowani samodzielnym porównaniem ofert w kilku bankach (bez odwiedzania oddziału) tracą w ten sposób możliwość poznania oferty banku, który ogranicza dostęp do telefonicznej informacji o produkcie na rzecz innych kanałów dostępu

– Klienci zainteresowani informacją nt. kredytu hipotecznego są najlepiej obsługiwani na infolinii Pekao SA i BZ WBK

– Kontakt w sprawie pożyczki gotówkowej jest najpełniejszy w Pekao SA, BZ WBK, ING i Alior Banku

  • Informacja na temat najbliższego bankomatu jest łatwiejsza do uzyskania w porównaniu z poprzednią falą:

– Klienci, którzy podadzą konsultantowi jedynie swoje położenie (miejscowość, ulica) mogą liczyć na największą pomoc w Pekao SA, ING, Millennium i Alior Banku

3. Jakość obsługi klienta przez e-mail lub formularz kontaktowy na stronie www

  • Zwycięzcą II fali badania w części mailowej jest, podobnie jak w I fali, Alior Bank, z wynikiem 83 punktów (poprawa o 5 punktów procentowych)
  • Na 2. pozycję wysunął się PKO BP (77 pkt, wzrost aż o 21 p.p.), przede wszystkim dzięki zdecydowanemu skróceniu czasu oczekiwania na odpowiedź (z ponad 7 dni do poniżej 1 dnia, przy czym skrócenie czasu odnotowały wszystkie banki)
  • Na 3. lokacie uplasował się Raiffeisen Bank, z wynikiem 70 pkt (wzrost o 7 p.p.)
  • Na tle poprzedniej fali zwiększył się także odsetek odpowiedzi, które nadesłano w ciągu 8 dni z 79% do 92%

Informacje o badaniu:

Druga fala badania została przeprowadzona techniką Mystery Caller przy pomocy audytorów ARC Rynek i Opinia w dniach 6-22 października 2010. Badaniem objęto 12 banków. W ramach badania przeszkoleni audytorzy kontaktowali się z infoliniami banków dzwoniąc na numery podane na ich stronach www, od poniedziałku do soboty w godzinach 9.00-23.30 (dot. banków, które w tym czasie mają czynne infolinie) zgłaszając zainteresowanie poszczególnymi produktami bankowymi lub pytając o położenie najbliższego bankomatu banku. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy.

Przeprowadzono łącznie N= 1920 audytów, z czego N=1320 audytów telefonicznych, po N=110 dla każdego banku, w ramach 6 scenariuszy, w tym 5 scenariuszy produktowych po N=20 dla każdego banku: karta kredytowa (N=20), pożyczka gotówkowa (N=20), kredyt hipoteczny (N=20), lokata (N=20), konto indywidualne (N=20), zapytanie ws. najbliższego bankomatu (N=10). W części dot. kontaktu przez email podjęto N=600 prób kontaktu przez email/formularz kontaktowy, po N=50 dla każdego banku, z czego po N=10 dla każdego z 5 ww. produktów. W celu zminimalizowania ryzyka zdemaskowania audytorów każdy kontakt z danym bankiem posiadał nieznacznie zmieniony scenariusz. ARC Rynek i Opinia już od 18 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce.

Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w większości państw europejskich. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

banki obsługa klienta 2010-12-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców