PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał KryńskiING: Szach, mat i e-bankowość

ING: Szach, mat i e-bankowość

Michał Kryński 17.01.2011 (09:25)
Bankowość internetowa

Po kilku dniach oczekiwania wszystko staje się jasne. Obok Marka Kondrata w reklamach ING Banku Śląskiego spotykamy Garija Kasparowa – mistrza, który zachęca nas do nauki szachowych podstaw. Za darmo. Oczywiście, tylko w internecie.

Najnowsza kampania reklamowa ING to promocja najbardziej podstawowego produktu bankowego – osobistego konta direct. Bank ze lwem w logo coraz mocniej zachęca do przejścia do internetowego kanału obsługi, jednocześnie krok po kroku zmieniając strategię działalności placówkowej. Krok w przyszłość, doganianie konkurencji, czy ograniczanie kosztów?

Kursem na internet ING BSK podąża ostatnio małymi krokami, ale konsekwentnie. Nie tak dawno donosiliśmy o starcie testów wideorozmów z konsultantami banku, przypomnijmy też milion egzemplarzy „Elementarza Internetu”, rozdawanego bezpłatnie przez bank przy okazji promocji konta direct czy wielokrotnie podkreślany w reklamach przekaz – Internetowi nie płacą. Oczywiście za to, co zrobią sami – jak i u konkurencji, tak i w ING za dyspozycje składane przez infolinię czy w placówce zapłacimy jak za zboże. Z akcjami promującymi konto direct idą w parze podwyżki opłat związane ze starszymi typami rachunków – chociażby konto studenckie traci rację bytu w zderzeniu z prostym internetowym rachunkiem osobistym. I trudno nie odnieść wrażenia, że „w tym szaleństwie jest metoda” – łatwiej skupić się na promocji ograniczonej liczny pozycji z oferty, a zarazem zmianę, która nie pociąga za sobą globalnych podwyżek opłat i prowizji trudno postrzegać jako negatywną.

Zmierzch epoki oddziałów?

O przenoszeniu ciężaru obsługi do kanału direct wspominał jeszcze pod koniec roku Michał Bolesławski, wiceprezes ING BSK. W przypadku banku z lwem nie ma oczywiście mowy o likwidacji naziemnych placówek, jednak z każdą chwilą zmienia się ich profil. ING wymienia wszystkie swoje ATM, łącząc funkcję wpłatomatów i klasycznych bankomatów. Klasyczną obsługę gotówkową spotkamy jedynie w wybranych lokalizacjach. To oczywista oszczędność na zabezpieczeniach i wyposażeniu placówki – bank zapowiada też radykalną zmianę wizerunkową oddziałów w 2011 roku. „Przepychanie” klientów do internetu wydaje się tu naturalną konsekwencją – prędzej czy później spadek kosztów obsługi naziemnej i gotówkowej odbiją się pozytywnie na wskaźnikach, a zysk związany z prowizjami i opłatami zastąpią marże od bardziej skomplikowanych produktów bankowych. W świetle wróżb chociażby Lachowskiego czy Grendowicza, samorzutnych ambasadorów e-bankowości (i zarazem marek BRE), przechodzenie banku w stronę „wirtualu” i przeciąganie ze sobą klientów zdaje się być jak najbardziej racjonalne. Jeśli wierzyć w zmierzch bankowości oddziałowej, ING do zmiany przygotowane jest coraz lepiej.

Bankujesz, kupujesz, wygrywasz?


To nie koniec atrakcji. ING Bank Śląski odkurza swój program lojalnościowy „Bankujesz-Kupujesz”. Na końcu dodając jeszcze „Wygrywasz” – wystarczy w okresie trwania konkursu dokonać zakupu z katalogu Programu, odpowiedzieć na dwa pytania konkursowe i dodatkowo dokonać transakcji bezgotówkowej, by wziąć udział w jednym z trzech losowań. A jest o co grać – tym razem do standardowych już w bankowych konkursów iPadów i netbooków dołączają 3 samochody Honda CR-Z. Czyli już nie kubki z logiem i pendrive’y.

 Zobacz profil PRNews na Facebooku!

Klienci, którzy założą konto internetowe w czasie trwania konkursu, otrzymają na start 500 punktów. Ta ilość pozwala na dokonanie nawet niewielkich zakupów, i tym samym dołączenie do zabawy. Można oczywiście narzekać – na mały wybór uwzględnionych w programie produktów czy niezadowalające rabaty, ale umówmy się, że „przyczepić się” można niemal do każdego programu lojalnościowego, a tu dostajemy punkty (przeliczane na rabat) za codzienne „bankowe” czynności takie jak przelew czy założenie depozytu. Nie musimy z nich korzystać. A jeśli skorzystamy… cóż, nasz subiektywny ranking „bankowych” gadżeciarni już wkrótce.

Kto wykona ruch?


Jak zauważa w dzisiejszej blognotce redaktor Maciej Samcik z Gazety Wyborczej, reklama oparta o postać nieznaną raczej potencjalnym klientom wchodzącym dopiero w „dorosłe” bankowanie to krok potencjalnie ryzykowny. Czy na pewno? Jeszcze niedawno w reklamach Netii widzieliśmy Tomasza Kota wcielającego się w rolę Kaszpirowskiego, personę równie trudną do zidentyfikowania bez znajomości kontekstu. Widać nie wszystko na rynku musi kręcić się wokół mBanku i odbierania mu klientów – obecna kampania ING zdaje się celować przede wszystkim w klientów własnych i trudno nam spojrzeć na nią inaczej, jak przez pryzmat ogólnej zmiany polityki banku. I nie oszukujmy się – nie wszyscy potencjalni klienci to młodzi, ambitni zawodowo, dopiero rozpoczynający karierę. Choć tacy są dla banku z pewnością najbardziej atrakcyjni.

Oczywiście, podobnych „internetowych” i reklamowych otwarć mieliśmy ostatnio więcej. Inteligo – tu pozostaje zgodzić się z Maciejem Samcikiem – wykonało niepewny ruch, przypominając o marce i bankowości elektronicznej w sposób, który zostawia pewien niedosyt. Postacie takie jak Maria Peszek czy Smolik – w zestawieniu z bankowością – mogą wydawać się niszowe, a same klipy niewiele mówią o detalicznej marce PKO. Kampanią, która z pewnością zapadnie w pamięć, pochwalić może się mBank z dzwoniącym łyżeczką Wujem. Estetycznie najlepiej wypadł ostatnio BOŚ Bank z promocją Konta bez Kantów. Na tym tle reklama ING może sprawiać wrażenie wręcz „tradycjonalistycznej” – rozśmiesza umiarkowanie, budzi wątpliwości co do targetu wiekowego przekazu. Ale i sam komunikat jest prosty – ING stawia na internet i warto iść jego śladem.

Na hasła o „internetowych wojnach” jest już zdecydowanie za późno, a bezpłatne RORy na tyle wpisały się w krajobraz polskiej bankowości, że trudno samą bezpłatność traktować jako poważny element przewagi konkurencyjnej. Prawdziwym polem do pojedynków stać mogą się usługi dodane – i obfitość oferty produktowej. W chwili, gdy kolejne instytucje rozsądną marżę kredytów hipotecznych uzależniają od przeniesienia do siebie wpływów wynagrodzeń, wygodne internetowe konto z minimalnymi opłatami czy wymaganiami staje się dodatkowym plusem. Interesującym polem do obserwacji będą więc kolejne ruchy największych banków „tradycyjnych” – czy tutaj doczekamy się wreszcie poważnych zmian?

Źródło: PR News

bankowość internetowa ing michał kryński reklama 2011-01-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa ing michał kryński reklama

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców