ING pomaga klientom usprawniać procesy wewnętrzne z wykorzystaniem robotyki za pomocą autorskiego rozwiązania RoboPlatform. Nowe oprogramowanie klasy RPA (Robotics Process Automation) zostało stworzone w całości przez ING. Oferta w tym zakresie obejmuje usługi wdrożeniowe oraz narzędzie. Rozwiązanie skierowane jest do dużych i średnich przedsiębiorstw.
RoboPlatform obsługuje dwa tryby pracy: nadzorowany i autonomiczny. W pierwszym trybie roboty są wirtualnymi asystentami w czasie rzeczywistym, które wspierają pracowników, znacząco poprawiając ich wydajność poprzez wykonywanie powtarzalnych zadań w szybszy i bardziej niezawodny sposób. Natomiast w trybie autonomicznym procesy mogą być wykonywane bez ludzkiej ingerencji. Roboty pracują według ustalonego harmonogramu lub są uruchamiane przez określone zdarzenia. Oba tryby, w zależności od specyfiki procesu, są powszechnie stosowane w biznesie.
Zobacz też:
– W ING Banku Śląskim obecnie funkcjonuje ponad 1500 robotów, z których większość wspiera procesy w obszarze operacji bankowych, ryzyku oraz finansach. Ich zastosowanie sprawdziło się też w jednostkach Grupy ING w innych krajach. Rosnąca popularność rozwiązania zachęciła nas do zrobienia czegoś więcej. Chcemy dzielić się wiedzą z zakresu robotyzacji procesów. Nasze kompleksowe rozwiązanie, oferta oraz elastyczne podejście do klienta, wyróżnia nas na rynku. Pozwala ono oszczędzić nie tylko czas i pieniądze, ale również poprawia wydajność pracy poprzez eliminację błędów. Jednocześnie cały proces odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w sektorze finansowym – mówi Przemysław Lewicki, Dyrektor Centrum Operacyjnej Transformacji Cyfrowej w ING Banku Śląskim.
ING oferuje pełny zakres usług robotyzacyjnych, zaczynając od przeglądu procesów, przez szkolenia, aż po wdrożenie. Finalnym produktem jest robot, który automatycznie realizuje proces klienta.
Bank ING obecnie pracuje nad połączeniem technik robotyzacji oraz sztucznej inteligencji. Dzięki temu roboty, oprócz automatyzacji czynności regułowych, będą posiadały możliwości realizowania złożonych procesów. Przykładem takiego zastosowania może być klasyfikacja korespondencji przychodzącej od klientów.
Źródło: ING