ING Bank Śląski zajął dobrą pozycję w raporcie Prosto po polsku przyjazne upomnienia przygotowanym przez językoznawców z Pracowni Prostej Polszczyzny. Raport przedstawia wnioski i rekomendacje z badania tekstów, jakie firmy wysyłają do swoich klientów.
W ING Banku Śląskim od dłuższego czasu pracujemy nad uproszczeniem komunikacji. Skala projektu jest ogromna zmieniliśmy już kilkaset pism i dokumentów. Doszliśmy do tego dzięki zaangażowaniu naszych klientów, którzy są z nami na każdym etapie prac: podpowiadają, co zmienić w pismach, testują propozycje zmian i oceniają wersje ostateczne powiedział Przemysław Furlepa, Dyrektor Pionu Bankowości Detalicznej w ING Banku Śląskim.
Z badania wynika, że przypomnienia i monity ING Banku Śląskiego spełniają wszystkie surowe wymagania ilościowe. Oznacza to, że można je przeczytać w biegu (wskaźnik Quick Reading) i nie trzeba znać żargonu bankowego, aby je zrozumieć (wskaźnik FOG). Teksty nie zawierają też długich zdań i mają niewiele długich wyrazów.
Według raportu pisma wysyłane przez ING są także przejrzyste pod względem kompozycji oraz konkretne pod względem treści (brak mówienia o mówieniu). Bank najlepiej ze wszystkich badanych firm poradził sobie również z tzw. mroczną gramatyką, która może utrudniać odbiorcy przetwarzanie informacji.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tak dobrych wyników badania, ale cały czas analizujemy zalecenia ekspertów i pracujemy dalej dodał Przemysław Furlepa.
Raport Prosto po polsku przyjazne upomnienia został przygotowany przez językoznawców z Uniwersytetu Wrocławskiego. Link do raportu: http://www.ppp.uni.wroc.pl/raporty.html