PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak kreować swój wizerunek w Internecie?

Jak kreować swój wizerunek w Internecie?

Marketing i PR 23.07.2009 (06:38) artykuł nadesłany

To pytanie zaczyna zadaje sobie coraz więcej dyrektorów i specjalistów do spraw marketingu i promocji. Zachowania konkurencji generują coraz większe środki na promocję w sieci. Skąd ten wzrost zainteresowania Internetem? Możliwość precyzyjnego dotarcia do interesującej nas grupy docelowej czy prowadzenia akcji promocyjnych przy wykorzystaniu tanich narzędzi marketingowych to największe atuty Internetu, jako jednego z głównych narzędzi przekazu informacji.

Z roku na rok nakłady na reklamę w sieci rosną. Podobnego trendu nie można zauważyć przy okazji innych środków przekazu – takich jak radio, telewizja czy prasa. Co prawda telewizja nadal jest najbardziej cenionym i najczęściej wykorzystywanym medium do promowania firmy na zewnątrz, problemem jest jednak koszt tego typu działań. Internet to środek, z którego korzystać może każdy, bez względu na posiadany budżet. To ogromny atut i szansa dla mniejszych graczy, którzy przy niewielkim nakładzie i odpowiednio opracowanej strategii mogą osiągnąć ogromny sukces.

Jak, więc wykorzystać Internet do działań promocyjnych?

Odpowiedź  na to pytanie nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać – wzrastająca aktywność firm podnosi poprzeczkę, wymaga kreatywności i pomysłowości w działaniach marketingowych. Narzędzia, z których można skorzystać, są w zasadzie nieograniczone, tak jak nieograniczony jest Internet. To medium jako jedyne mieści w sobie wszystkie elementy przekazu: dźwięk, obraz czy tekst. To od nas zależy, który i jak wykorzystamy, by promować własną firmę lub oferowany produkt. Badania pokazują, że zawsze, gdy chcemy sprzedać jakikolwiek produkt, aż 75% sukcesu zależy od sposobu jego przedstawienia potencjalnemu klientowi, a jedynie 25% od właściwości i możliwości, jakie on sam nam daje. Wprowadzenie nowego, czy relaunch już istniejącego produktu wymaga od przedsiębiorstwa potężnych zasobów finansowych. Jedynie Internet umożliwia ograniczenia tych kosztów do minimum. Żyjemy w globalnej wiosce, w której informacja rozchodzi się z prędkością światła, wystarczy tylko wiedzieć, gdzie zapuścić wici i jakie narzędzia zastosować.

Z których narzędzi korzystać?

Każda sytuacja ma swoją określoną specyfikę i powinna być traktowana indywidualnie. Oczywiście wszędzie można stosować te same narzędzia, ale nie wszędzie będą przynosiły one te same rezultaty. Dbając o wizerunek firmy w Internecie należy skupić się na komunikacji. Powinna ona przybierać formę dwupłaszczyznową: z użytkownikami oraz z mediami. Tutaj znów pojawia się ogromne pole do popisu, tym bardziej, że nawet wykorzystanie elementów mniej standardowych może przynieść ogromny sukces. Jeśli mówimy o utrzymywaniu pozytywnych relacji z użytkownikami, zawsze warto równocześnie pomyśleć o udostępnieniu internautom kanałów, które umożliwią komentowanie działań firmy, kontaktowanie się z nami, czy recenzowanie naszych usług. Formularze kontaktowe, forum internetowe, czat, blog firmowy czy kanał RSS to główne narzędzia, wykorzystywane przez firmy dbające o kontakty z klientami. Powszechnie wiadomo, że znacznie większe zyski firma osiąga, jeśli współpracuje i cyklicznie sprzedaje swoje produkty stałym klientom aniżeli klientom nowym, którzy dopiero budują swoje zaufanie do danej marki. Komunikacja budzi więź i to na niej powinno nam najbardziej zależeć. Wypracowanie silnej wspólnoty, zbudowanie sieci przywiązanych do marki klientów – tylko w ten sposób uda nam się wypracować silną pozycję i nie zaginąć w gąszczu internetowych usług.

A co z mediami? Tutaj także mamy ogromny zakres możliwości. Wymaga on jednak znacznie większej cierpliwości i umiejętności. Dziennikarze stawiają coraz wyżej poprzeczkę, jeśli chodzi o nadsyłane przez nas materiały. Wpływ na ich publikację ma atrakcyjność wiadomości, a także jakość pod względem językowym i wizualnym. Pracujący w portalach i vortalach dziennikarze mają coraz mniej czasu na właściwe redagowanie artykułów, często ich przydatność oceniają jedynie po kilku pierwszych zdaniach. Stąd coraz większa popularność agencji, oferujących prowadzenie profesjonalnych biur prasowych. Dzięki temu firma ma pewność, iż publikowane materiały są wartościowe i ukazują się cyklicznie. Copywriting nie jest jednak sztuką prostą, nie każdy ma wystarczający talent i umiejętność tworzenia perswazyjnych tekstów, by podołać wymaganiom stawianym przez to niecierpliwe medium, jakim jest Internet. Dlatego tak ważnym jest, aby wiedzieć, w czyje ręce oddać losy swojej firmy.

Co z działaniami niestandardowymi?

W tym przypadku ich jakość w dużej mierze zależy od trendów i zachowań internautów, które jak wiemy, cały czas się zmieniają. Do niedawna tworzenie bloga firmowego było uznawane za narzędzie niestandardowe, dzisiaj do tej grupy zaliczamy raczej aktywność firmy na mikroblogach czy portalach społecznościowych. Działalność na popularnych wśród szerokiej rzeszy użytkowników stronach ma duże znaczenie. Aktywność w takich miejscach daje pewność, iż nasza marka czy produkt zostaną zauważone i, z pomocą profesjonalistów, odpowiednio wypromowane. Ogromne zainteresowanie użytkowników serwisami aktywizujących społeczność przyciąga reklamodawców, a co za tym idzie zwiększa koszty przeznaczone na promocję. To zmusza mniejszych graczy do wymyślania innych form promocji, dotarcia do grupy docelowej. Działania wirusowe i marketing szeptany są tego najlepszym przykładem. Tego typu narzędzia pokazują, jak w stosunkowo tani i szybki sposób można zbudować swoją popularność w sieci. Niestety firmy zapominają często, że ten obszar marketingu to swego rodzaju stąpanie po cienkim lodzie. Najmniejszy błąd przynieść może zupełnie odwrotne rezultaty. Marketing szeptany daje wiele możliwości, jednocześnie stać się jednak może mieczem obosiecznym. Źle przeprowadzona kampania, niewyważona i zbyt natarczywa prowadzi do spadku zaufania do marki. Na szczęście na rynku istnieje wiele firm, specjalizujących się w działaniach opartych na WOMM (Word Of Mouth Marketing).

Jak sami widzimy dbanie o wizerunek w Internecie to ciężka i czasochłonna praca. To nie przypadek, że coraz więcej firm decyduje się na zlecenie tego typu aktywności profesjonalistom. Konkurencja nie śpi i wykorzystuje innowacyjne sposoby na komunikowanie się z użytkownikami, a brak zdecydowanego działania zmniejsza nasze szanse na zdobycie silnej pozycji w sieci. Może się to oczywiście zmienić, jeśli tylko w firmie podjęta zostanie decyzja o zmianie strategii i wdrożeniu działań promocyjnych. Zawsze istnieje oczywiście ryzyko, że kampania nie osiągnie takiego sukcesu, jak pierwotnie zakładaliśmy. Wizerunek jednak kreuje się miesiącami, czasem nawet latami. Cierpliwość, kreatywne myślenie i optymizm to główne cechy specjalistów zajmujących się profesjonalnie działaniami Public Relations w Internecie. Ich wiedza i doświadczenie to ogromny potencjał, który zawsze warto wykorzystać.

Maciej Dutkowski
Specjalista ds.ePR
ATOM Media Interaktywne
Źródło: ATOM Media Interaktywne

public relations 2009-07-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: public relations

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Dorota Anna Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Risco Software Dorota…

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców