PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak petent staje się klientem

Jak petent staje się klientem

Marketing i PR 22.04.2011 (08:40)

Nawet się nie spostrzegliśmy, gdy podatnik awansował z rangi petenta do miana klienta. Podatki – chcąc nie chcąc – musimy płacić, ale coraz częściej możemy poczuć, że sami decydujemy komu przypadnie część obowiązkowej daniny fiskusa.

Klientów-podatników jest prawie 25 mln. Nic więc dziwnego, że walka o nas nabiera rumieńców, zwłaszcza w gorącym okresie rocznych rozliczeń.

Proste programy, świadomość, że pomagamy innym oraz specjalnie przygotowane przez fiskusa kampanie reklamowe sprawiają, że żmudny niegdyś obowiązek podatkowy dzisiaj staje się niemal przyjemy. Nawet skarbówki wydają się być bardziej zaangażowane w walkę o podatnika. I nie ograniczają się wyłącznie do wytwarzania przyjaznej atmosfery w urzędach. Jak podaje dziennik Metro aby zwabić mieszkańców poszczególnych regionów  do lokalnych skarbówek miasta, gminy, a nawet dzielnice szykują dla potencjalnych podatników specjalne nagrody. Premią za złożenie PIT-a we właściwym urzędzie są zniżki w miejscowych obiektach rekreacji i restauracjach, możliwość uzyskania pierwszeństwa przy rekrutacji dziecka do przedszkola, a nawet darmowe bilety na koncert. Gra toczy się w końcu o 40% z płaconego przez mieszkańca podatku, który trafia właśnie do samorządów. To już pewne – dzisiaj o podatnika należy dbać jak o każdego innego klienta. Czym jeszcze kuszą nas firmy, instytucje i organizacje związane z podatkową branżą?

Cenny e-podatnik

W promocję składania zeznań podatkowych przez internet włączyło się Ministerstwo Finansów. Organizowana po raz kolejny akcja „Szybki PIT” tym razem ma na celu zachęcanie Polaków do elektronicznego rozliczania się. Resort Finansów przygotował prawdziwą medialną ofensywę. W telewizji oraz w internecie można już zobaczyć cykl dowcipnych spotów reklamowych zakończonych hasłem: „Do urzędu skarbowego przyjdź, jeśli naprawdę masz ważny powód, PIT wyślij przez Internet”. Akcja obejmuje również multimedialny poradnik dostępny na specjalnie stworzonej stronie www.szybkipit.pl. Przedstawia on jak krok po kroku wypełnić elektroniczną deklarację, jakie dokumenty przygotować i kiedy możemy uznać swój podatkowy obowiązek za spełniony.  Twarzą kampanii jest kreskówkowa postać szeryfa – uosobienie szybkiego i skutecznego rozliczania się.

Producenci programów do e-rozliczeń również nie pozostają w tyle. Proponują alternatywne programy dla resortowego systemu e-deklaracje, z których chętnie korzysta coraz większa liczba podatników. Ich użycie jest prostsze i bardziej przyjazne przeciętnemu użytkownikowi komputera. Dodatkowo jeżeli e-podatnik ma jakieś wątpliwości, co do ich obsługi bądź kwestii prawnych może skorzystać z infolinii techniczno – podatkowej. Taką pomoc zapewnia m. in. firma e-file, producent programu e-pity. Stworzona przez nich aplikacja  posiada intuicyjny kreator, dzięki któremu należy wpisać tylko kilka podstawowych kwot, natomiast resztę formularza uzupełni za niego program. Gotową deklarację można zapisać w formacie PDF, a zapisane w niej dane są automatycznie przenoszone z jednego formularza do drugiego. Firma udostępniła również opcję wypełniania PIT-a czcionką przypominającą… odręczne pismo. – Dowiedzieliśmy się, że wielu podatników wypełnia swoje deklaracje elektronicznie, ale nie wysyła ich przez Internet. Często drukują je i przepisują dane do formularza, tym razem ręcznie po czym zanoszą do urzędowego okienka. Wielu tłumaczy to przywiązaniem do tradycyjnego uzupełniania PIT-ów, inni liczą na przychylniejsze spojrzenie pracownika skarbówki. Właśnie dla takich, jeszcze nie do końca przekonanych do e-rozliczeń podatników przygotowaliśmy specjalną czcionkę, która przypomina ręczne pismo – tłumaczy Adam Mielcarski, prezes firmy e-file sp. z. o. o., producenta programu e-pity. O tym, że korzystanie z aplikacji e-pity jest „dziecinnie proste”. zapewniają mali bohaterzy filmików z serii „Zawodowcy”, które, podobnie jak spoty Ministerstwa Finansów, można obejrzeć na portalu YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Qg3PI6ieQxg&feature=player_embedded).

Jak zwabić podatkowego filantropa?

Chociaż kwota, jaką przeciętny Polak wypełniający PIT-37 przekazał w zeszłym roku na OPP wynosiła ok. 41 zł, to w końcowym rozrachunku organizacje potrafiły zdobyć sumy sięgające kilka, a nawet kilkadziesiąt milionów złotych. Jak przekonują do siebie podatników? Najczęściej ustami celebrytów. Znane osoby są  niejednokrotnie założycielami bądź twarzami OPP. Fundacja „Zdążyć z pomocą” działa pod patronatem profesora Zbigniewa Religi, a obecnie promuje ją aktorka – Beata Tyszkiewicz, sprawująca jednocześnie funkcję Prezesa Rady. W zestawieniu OPP widnieją również fundacje Anny Dymnej i Ewy Błaszczyk, czy chociażby kojarzona z charyzmatycznym działaczem społecznym, Jerzym Owsiakiem, Fundacja WOŚP. Organizacje, którym nie uda się zwerbować najbardziej znanych gwiazd stawiają na oryginalne rozwiązania. Jedne starają się zaskoczyć odbiorcę, a nawet go zszokować. Fundacja Rodzin Adopcyjnych promuje swoją misję filmikiem  o niespodziewanym, ale bardzo poruszającym zakończeniu (http://www.youtube.com/watch?v=VHjyuoeysG8Inni). Niektóre OPP odwołują się do poczucia humoru podatnika. Stowarzyszenie „Potrafię więcej”  zaangażowało do akcji promocyjnej polski zespół wokalny – Affabre Concinui, który śpiewająco zachęcał do przekazania 1% na rzecz tej organizacji w internetowym spocie reklamowym (http://www.youtube.com/watch?v=68eK9HC0w-U). Popularnością wciąż cieszą się standardowe metody marketingowe, używane do promocji tradycyjnych produktów i usług, jak wykupywanie powierzchni reklamowych i czasu antenowego w środkach masowego przekazu. Ze względu na wysokie koszty takich działań organizacje  coraz częściej decydują się na relatywnie tańsze kampanie internetowe.  Nie ograniczają się jednak do wykupywania bannerów na portalach czy pozycjonowania swoich stron, ale  korzystają z  kanałów promocji w social media. Wiele z nich regularnie prowadzi swój fan page na Facebooku, umieszcza spoty reklamowe na YouTube czy Wrzucie i przygotowuje kolejne interaktywne gry i aplikacje.

W ciągu ostatnich kilku lat rynek podatkowy znacznie zwiększył swoje rozmiary i dziś obejmuje  więcej podmiotów niż tylko biura rachunkowe. Okazuje się, że wypełnienie rutynowego dla nas obowiązku wobec fiskusa może dla tych właśnie firm, instytucji czy organizacji stanowić ważne źródło dochodu. Nic więc dziwnego, że  zabiega się o podatnika używając metod  stosowanych na rynkach tradycyjnych. Wygląda jednak na to, że ta rywalizacja mu służy. I mimo że składanie deklaracji to jego obowiązek to dzisiaj podmioty z podatkowej branży starają się by był on coraz mniej bolesny. Być może więc era petenta skarbówki odchodzi do czasów słusznie minionych, a następne pokolenie podatników będzie znało urzędowe kolejki i zmagania z PIT-ami tylko z zabawnych opowieści rodziców.

Źródło: Dobocom

podatki 2011-04-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: podatki

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców