PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćGetin Noble BankJak spędzają wolny czas najzamożniejsi Polacy? Noble Concierge uchyla rąbka tajemnicy
Getin Noble Bank

Getin Noble Bank

Getin Noble Bank SA powstał w 2010 roku w wyniku połączenia Getin Banku SA z Noble Bankiem SA. Notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/getin-bank

Jak spędzają wolny czas najzamożniejsi Polacy? Noble Concierge uchyla rąbka tajemnicy

Getin Noble Bank 22.04.2016 (10:42)
Getin Noble Bank

Noble Concierge, prestiżowy asystent, którego obsługa od lat uzupełnia ofertę dla klientów private banking w Noble Banku, prezentuje wnioski i najciekawsze trendy w zakresie planowania wolnego czasu przez najbogatszych Polaków. Co wolą zlecić asystentowi, a co zaplanować sami, gdzie najchętniej spędzają wakacje, jakich prezentów poszukują i ile są gotowi na nie wydać, jakie wydarzenia cieszą się wśród nich dużym zainteresowaniem, jakie mają pasje? Na te i wiele innych pytań odpowiedź znają ci, którzy na co dzień spełniają setki życzeń najzamożniejszych Klientów, wspierając ich w organizacji czasu z najbliższymi i realizacji marzeń – zespół Noble Concierge, dostępny 24 godziny na dobe, 7 dni w tygodniu.


Kim są najbogatsi Polacy?


Wzrost zamoznosci Polakow bardzo mocno wpłynął na rozwoj rynku dobr luksusowych oraz kreacje nowych usług. Szacuje sie, ze do roku 2017 liczba klientow zamożnych i bogatych w Polsce siegnie 1.153 tys., a ich łaczny dochod wzrosnie do ok. 200 mld. zł. Przy czym sama definicja osoby zamożnej jest dość złożona „Na pewno nie da się zdefiniować zamożnej osoby w oparciu wyłącznie o widełki kwotowe.


W przypadku niektórych naszych klientów, np. 30/40-latków budujących biznesy na rynku technologii, piastujących stanowiska top managerskie czy wolne zawody, potencjał majątkowy może rosnąć praktycznie z dnia na dzień. Jednocześnie, wielu teoretycznie zamożnych ludzi, np. posiadaczy nieruchomości, może nie dysponować bieżącymi wolnymi środkami do wydania i nie żyje wystawnie”
– mówi Mariusz Latek, Dyrektor Zarządzający Obszarem Private Banking z Noble Banku.

Klienci private banking to głównie osoby lokujące kilka milionów złotych. Ich historie są naprawdę różne. Specyfiką rynku jest fakt, że w Polsce nie ma jeszcze historii kapitału. Najbogatsi Polacy to głównie przedsiębiorcy, którzy sami budowali swoje biznesy w ciągu ostatnich 25 lat. Nawet jeśli pierwsi polscy milionerzy zbliżają się już do wieku 60 lat, są zwykle bardzo aktywni zawodowo


i niezwykle zajęci. Potrzebują wsparcia w zarządzaniu majątkiem prywatnym, firmowym, a coraz częściej także w kwestiach prawnych czy podatkowych i wreszcie – w zarządzaniu swoim prywatnym czasem.
 Private bankier staje się często biznesowym powiernikiem i przyjacielem domu, stoi na straży rodzinnych interesów, zabezpiecza przyszłość najbliższych. Concierge natomiast jest często jeszcze bliżej – towarzyszy Klientom w najbardziej codziennych i niecodziennych sprawach związanych z prywatnym życiem. Można mówić o pewnym zróżnicowaniu profilu osób bardzo zamożnych w różnych miastach, np. w Warszawie notuje się większą niż gdzie indziej reprezentację wolnych zawodów i top managementu, podczas gdy w pozostałych regionach znaczną większość stanowią prywatni przedsiębiorcy. Ważnym trendem jest na pewno rosnące zapotrzebowanie na luksusowe dobra i usługi także poza stolicą.

Czas – największy luksus


Co łączy wszystkich tych ludzi? Bardzo świadome podejście do gospodarowania swoim czasem, szczególnie prywatnym. „Obserwujemy dwie strony tego zjawiska, obie składają się na coraz większe zapotrzebowanie na usługi takie jak nasze. Z jednej strony: klienci chcą maksymalnie oszczędzać czas tam, gdzie nie muszą sami go na coś poświęcać lub gdzie po prostu go nie mają. Bardzo często zlecają nam pomoc w pozornie prostych i tanich, ale wymagających np. wykonania wielu telefonów, porównania ofert czy skoordynowania kilku osób, kwestiach codziennych – od zamówienia taksówki w czasie, gdy siedzą jeszcze na spotkaniu (dyskretny sms do Concierge), przez znalezienie zajęć angielskiego czy baletu dla córki, zestawienie kilku ofert cateringu, odwiezienie do pralni wymagających specjalnego czyszczenia rzeczy, po odbiór tortuwzabieganym dniu rodzinnej imprezy lub znalezienie odpowiedniej ekipy do drobnych poprawek remontowych” – mówi Edyta Brykała, Prezes Zarządu Noble Concierge.

„Z drugiej strony natomiast: ten wolny czas, który mają, nasi Klienci chcą coraz bardziej wykorzystać, a wręcz celebrować. Po części traktują go jako nagrodę dla siebie, a po części wpisuje się to w kolejne zjawisko w tej grupie – coraz większą koncentrację na rodzinie i bliskich. Czasy, gdy w dobrym tonie było spędzanie weekendów i wieczorów na „robieniu biznesu” mijają.
Dziś czas prywatny jest świętością, a zamożni ludzie chcą w niego inwestować – by gromadzić doznania, korzystać z życia, poszerzać horyzonty swoje i swoich dzieci. Stąd: ogromna ilość zleceń dla Noble Concierge dotyczy organizowania urlopów, podróży, weekendowych wyjazdów, czasu związanego z pasjami, rodzinnych uroczystości czy wyjątkowych prezentów dla najbliższych”
– dodaje.

Nie lubią czekać


Wyniki badań przeprowadzonych przez Noble Concierge wskazują, że powodem, dla którego zamożni Polacy bardzo często sięgają po słuchawkę, by zlecić jakieś zadanie, jest fakt, że nie są przyzwyczajeni do czekania. I szybko się niecierpliwią. Chcą każdą rzecz załatwić szybko, bez niepewności, mieć ją zorganizowaną od razu – tak jak działają w biznesie. I tak, wymagający Klienci wysoce cenią sobie pomoc zarówno w codziennych obowiązkach – jak umówienie od ręki niani czy lekcji tańca dla dzieci, jak i przy okazji większych przedsięwzięć: np. czasochłonnym wyszukiwaniu połączeń na przysłowiowej trasie Warszawa-Miami, czy zdobyciu niedostępnych nigdzie biletów na koncert ulubionego artysty. Lubią mieć też poczucie bezpieczeństwa w wypadku nagłych zdarzeń – w razie natychmiastowej potrzeby zorganizowania domowej wizyty lekarskiej czy pozyskania jak najszybciej np. niedostępnego w Polsce wydania zagranicznej prasy z konkretnego dnia.

Proszę „to samo co zawsze”


Tym, co szczególnie cenią Klienci Concierge jest doskonała znajomość ich przyzwyczajeń. Często zamawiając w biegu usługi posługują się stwierdzeniami typu „to samo co zawsze”, „garnitur taki jak zawsze”, „kolacja i wino takie jak zawsze”, „niech taksówka czeka tam gdzie ostatnio”. Bezcenna jest dla nich osoba, która w lot rozumie takie sformułowania, dodatkowo pamięta o najważniejszych wydarzeniach z życia rodzinnego klienta: urodzinach żony czy Dniu Dziecka, i sama wychodzi z propozycją upominku lub pomysłem na uczczenie danego święta. A jest to możliwe dzięki dokładnemu poznaniu preferencji klienta, o których powinno się pamiętać w przyszłości. W zawód konsultantów wpisana jest nadzwyczajna dyskrecja i indywidualne podejście do każdego klienta.

Podróż życia


W ostatnich latach największym powodzeniem cieszy się oferta związana z organizacją podróży.

W samym Noble Concierge działa już osobny zespół funkcjonujący jak biuro turystyczne – przygotuje wyprawę szytą na miarę indywidualnych potrzeb i budżetu, dokona zakupu biletów lotniczych, poleci najlepszy hotel, a nawet zamówi taksówkę czy limuzynę na drugim końcu świata. Zapewni też pomoc w odnalezieniu zagubionego bagażu, przesyłek, niezbędne ubezpieczenia, informację turystyczną (np. przepisy wizowe, opieka zdrowotna, pogoda, atrakcje) z dowolnego miejsca na świecie. Zamożni zazwyczaj korzystają z gotowych pakietów wycieczek, ale bardzo często rozbudowują je o dodatkowe usługi po to, by idealnie je dopasować do swoich potrzeb. Do najpopularniejszych destynacji w ostatnich latach należą Nowy Jork, Dubaj, Laponia i Finlandia. W ubiegłym roku, ale jak widzimy i w tym, są to także Japonia i Oman.

Bywa, że Klienci proszą asystenta o skontaktowanie się w danym języku z hotelową recepcją,
by przedłużyć dobę, zorganizować lód do szampana w pokoju lub zamówić taxi. Niekiedy potrzebują wsparcia w odnalezieniu się w nieznanym mieście, czy nawetna pustyni podczas przejażdżki quadem.

Korzystając z Concierge przy planowaniu wyjazdu Klienci szczególną uwagę zwracają na swoją drugą pasję: podróże kulinarne. Zawsze chcą wiedzieć, które restauracje cieszą się najlepszą renomą – nieważne czy są w swoim rodzinnym mieście, czy po drugiej stronie kuli ziemskiej. Lubią mieć możliwość szybkiego zarezerwowania stolika w restauracjach, w których na miejsce czeka się miesiącami. Z drugiej strony, jeśli chcą zorganizować wyjątkowe przyjęcie u siebie – proszą o zarekomendowanie najlepszego szefa kuchni, który przygotuje niezapomnianą ucztę lub dyskretnie przyrządzi wieczór z popisowymi potrawami pani domu.

Gwiazdka z nieba


Zamożni ludzie w Polsce, jak wszędzie na świecie, szukają rzeczy i przeżyć unikalnych Chcą spełniać marzenia i pozwalać sobie na rzeczy pozornie nieosiągalne. Dlatego prośba
o zorganizowanie ekskluzywnego spotkania z gwiazdą po koncercie, zaaranżowanie prywatnego spotkania ze znanym projektantem i uszycie przez niego sukni czy o wynajem unikatowego modelu Ferrari podczas wakacji w Dubaju nikogo już nie zdziwią – wiele z równie ekstrawaganckich zleceń zakończyło się sukcesem organizacyjnym.

Jeśli chodzi o usługi trudno osiągalne, Klienci doceniają także klubowy charakter usług, dostępnych tylko dla wybranego grona. Interesuje ich dostęp do miejsc, wydarzeń czy zakupów w specjalnym trybie – przedpremiery nowych modeli samochodów, pokazy specjalne kolekcji, otwarcia VIP restauracji, ale też specjalne zniżki, spotkania dla szczególnych klientów itd. Zorganizowanie prywatnego „midnight shopping” w ekskluzywnych butikach, zdobycie zaproszenia na przedpremierowy pokaz najnowszych technologii czy wejścia do kuchni w najmodniejszej restauracji to zlecenia na porządku dziennym.

W ostatnim roku do wydarzeń, które cieszyły się szczególnym zainteresowaniem zaliczyć można np.: British Fashion Awards, wiedeński koncert noworoczny, festiwale filmowe w Berlinie i Cannes. Rokrocznie wielu Klientów chętnie wyjeżdża na koncerty muzyczne gwiazd, które nie planują przyjazdu w najbliższym czasie do Polski. W tym roku największa grupa klientów zainteresowana jest oczywiście londyńskim koncertem Adele.

Miłość


I wreszcie, co ciekawe, bardzo wyraźnym trendem obserwowanym wśród klientów usług concierge, jest szczególne zaangażowanie w organizację wydarzeń romantycznych. Kategoria zadań zlecanych przez panów-klientów, z myślą o uszczęśliwieniu ich wybranek, jest z roku na rok coraz szersza i coraz bardziej pojemna kwotowo. Noble Concierge zdarzało się już np. organizować zaręczyny w windzie na nowojorskim Manhattanie, rozwieszać banner przeprosinowy na zagranicznym lotnisku, aranżować występ orkiestry na dachu w egzotycznym kurorcie czy łagodzić „napięte” sytuacje dostarczając najpiękniejszy bukiet świeżych kwiatów, bez różnicy czy do Aten czy Gołdapi. Pojawiają się także spektakularne zlecenia prezentowe – wśród nich np. zorganizowanie indywidualnych nocnych zakupów w jednym z luksusowych damskich butików w Warszawie, w towarzystwie karty kredytowej męża oraz konsultantki, która miała go powiadomić dopiero gdy kwota przekroczyłaby 50 tysięcy złotych.

Jak to działa i ile kosztuje?


Zespół Noble Concierge liczy 30 osób, a konsultanci są dostępni pod telefonem 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do szczęśliwców korzystających na co dzień z ich obsługi należą Klienci Noble Banku. Dodatkowo abonament jest również dostępny w ofercie otwartej – za opłatą 6 tysięcy złotych rocznie, przy czym nie ma ograniczeń co do częstotliwości czy zakresu jej użytkowania. Wyjątkowa karta „klucz, poza zapewnianiem pomocy konsultanta ma dodatkowe zalety – uprawnia do specjalnego traktowania w wielu najlepszych restauracjach, klubach i różnego rodzaju najmodniejszych miejscach w Polsce i na świecie bez dodatkowych opłat. Opłacie podlega jedynie wybrana przez Klienta usługa, a czas i praca, które Noble Concierge włożył, by znaleźć rozwiązanie i spełnić życzenie swojego klienta, są już ujęte w abonamencie.

2016-04-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców