Wypadki komunikacyjne, włamanie czy zalanie mieszkania to nieszczęścia, które mogą przytrafić się każdemu. Dzięki odszkodowaniu, które gwarantuje nam polisa, mamy szansę szybko uporać się ze skutkami nieprzyjemnych zdarzeń. Ekspert Expandera przypomina, że ubezpieczenie może pomóc w jeszcze szerszym zakresie. Dzięki usłudze Assistance możemy liczyć na pomoc hydraulika, ślusarza, kierowcy czy nawet opiekunki do dzieci.
Jak pokazują wyniki badania VI Ogólnopolskiego Badania Assistance, co trzeci Polak korzysta z tego typu produktów ubezpieczeniowych. Zdecydowana większość decyduje się na Assistance samochodowy (93%), chociaż coraz większą popularnością cieszą się również produkty dla domu. Korzysta z nich już 17% przebadanych osób. W ramach takiej usługi osobie ubezpieczonej oraz pozostałym domownikom oferowane są świadczenia, które pomogą w razie wypadków takich jak np. włamanie, zalanie lub pożar. Zakres usług assistance może być bardzo szeroki w zależności od wyboru konkretnej oferty.
Podstawowe produkty typu home assistance obejmują wsparcie specjalistów w razie nagłego zdarzenia. Może być to naprawa usterki przez elektryka, ślusarza, hydraulika czy technika urządzeń klimatyzacyjnych. Ubezpieczenie pokrywa wówczas, zazwyczaj do określonej w umowie kwoty, koszty dojazdu fachowca i robocizny.
Assistance może okazać się bardzo pomocne w sytuacji, gdy nasza nieruchomość zostanie zniszczona np. w wyniku pożaru lub zalania. Zakłady ubezpieczeń mogą zapewnić transport do rodziny, u której będziemy mogli zamieszkać, natomiast jeśli nie ma takiej możliwości, zrefundują nam zakwaterowanie w hotelu (np. do kwoty 200 zł za dobę).
Polisa zapewni także wsparcie w przypadku nagłej choroby. Ubezpieczyciel organizuje wtedy i pokrywa koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu w miejscu pobytu klienta oraz organizuje i pokrywa koszty dostarczenia leków lub drobnego sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego (np. kuli). Dodatkowo, jeśli w wyniku takiego zdarzenia będziemy hospitalizowani, a nie mamy z kim zostawić naszych dzieci, zakład ubezpieczeń zorganizuje dla nich opiekę.
Wbrew pozorom, skorzystanie z usługi assistance w momencie zajścia zdarzenia nie jest skomplikowane. Wystarczy skontaktować się z jednostką lub infolinią danego Towarzystwa odpowiedzialną za pomoc w takich sytuacjach. Numer kontaktowy powinien znajdywać się na polisie lub innym dokumencie potwierdzającej zawarcie ubezpieczenia. Należy przy tym pamiętać, żeby nie podejmować na własną rękę żadnych działań przed zgłoszeniem szkody. Jeśli najpierw wezwiemy ślusarza, a dopiero później poinformujemy ubezpieczyciela, assistance nie zadziała.
Michał Piestrzyński
Expander
// ‚+’'+e+''+''); // ]]>
rafal.kowalczyk at zarowkamarketing dot pl