eurobank przeprowadził wewnętrzne badanie preferencji finansowych klientów. Na jego podstawie przygotował nową ofertę kont osobistych. Klienci mogą m.in. skorzystać z nowego rachunku bieżącego „Na co dzień” oraz odświeżonych kont „Active” i „Prestige”. W ramach akcji promocyjnych bank gwarantuje również niezmienność wybranych warunków prowadzenia konta „Active” przez 2 lata oraz oferuje możliwość otrzymania bonusu w wysokości 500 zł przy koncie „Na co dzień”.
– Staramy się słuchać i zrozumieć naszych klientów, aby stworzyć produkty i usługi będące odpowiedzią na ich rzeczywiste potrzeby. W okresie od sierpnia 2014 do sierpnia 2016 otworzyliśmy prawie 220 tysięcy kont osobistych w pakiecie Active, Prestige i Classic. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie rozbudowanego badania segmentacyjnego. Pokazało ono, że to nie dochód i wiek są kluczowe przy określaniu potrzeb klienta, lecz sposób korzystania z konta oraz postawa względem zakupów i zarządzania finansami. W efekcie powstała nowa oferta kont osobistych eurobanku, dostosowana do różnych grup klientów. Teraz każdy może wybrać wariant konta i zestaw usług dodatkowych, zgodny ze swoim stylem życia – mówi Wojciech Frabiński, dyrektor departamentu zarządzania segmentami klientów w eurobanku.
Charakterystyka grup
eurobank wyróżnił kilka modelowych grup klientów w oparciu o przeprowadzone przez siebie badanie. Podstawą do przyporządkowania były postawy względem finansów oraz kanały korzystania z usług bankowych, a nie kryteria demograficzne czy dochodowe.
W zależności od preferencji, odpowiednie konto znajdą dla siebie:
-
Osoby, które cenią wsparcie doradcy w placówce banku (dla wielu osób, nawet tych które na co dzień korzystają z Internetu, m.in. w celu kontaktu ze znajomymi, sprawdzania ofert czy zapoznania się z najnowszymi informacjami, niezwykle ważny jest osobisty kontakt z wykwalifikowanym pracownikiem banku przy załatwianiu ważnych dla nich spraw finansowych).
-
Osoby, które preferują realizację codziennych operacji finansowych poprzez kanały zdalne oraz oczekują jednocześnie prostych i niezmiennych warunków prowadzenia konta. Szczególnie ważna jest dla nich stabilność warunków w dłuższej perspektywie. Osoby te poszukają oferty, która zapewni im możliwie niski koszt prowadzenia konta, ale przy zachowaniu odpowiedniej jakości.
-
Osoby, które wymagają od banku więcej, cenią dodatkowe benefityi produkty dopasowane do ich wysokich standardów. Są skłonne do skorzystania z dodatkowych usług czy spełnienia pewnych warunków, o ile będzie się to wiązać z konkretnymi korzyściami. Często otwarte na nowoczesne metody zarządzania kontem, jak np. poprzez bankowość mobilną.
Konto „Na co dzień”
W ofercie eurobanku pojawiło się nowe konto osobiste: „Na co dzień” – łączy ono tradycyjną bankowość w placówce z nowoczesną bankowością mobilną. Konto to w ramach jednej, stałej miesięcznej opłaty za prowadzenie konta (7 zł lub 5 zł w przypadku ukończenia 65 lat) oferuje pakiet najważniejszych dla większości klientów usług. Obejmuje on m.in.:
-
darmowe wydanie i posiadanie karty płatniczej do konta (bez dodatkowych warunków do spełnienia)
-
darmowe wypłaty w PLN ze wszystkich bankomatów w Polsce i placówkach eurobanku
-
darmowe przelewy i zlecenia stałe w bankowości mobilnej i internetowej (klienci nie ponoszą też żadnych kosztów związanych z autoryzacją transakcji przy użyciu haseł SMS lub tokena GSM).
Ponadto – przede wszystkim dla klientów, którzy szczególnie cenią sobie obsługę w placówkach banku ważnym benefitem nowego konta będą:
-
darmowe przelewy i zlecenia stałe w placówkach (w tym opłacanie rachunków np. za media) – niezależnie od ich liczby.
Dodatkowo, w terminie od 1.10.2016 do 31.12.2016 w ramach konta „Na co dzień” eurobank oferuje akcję promocyjną „Konto z bonusem nawet 500 zł„. Klienci aktywnie korzystający z nowego konta oraz z dodatkowych produktów i usług eurobanku mogą zyskać nawet 500 złotych w ciągu pierwszego roku od daty otwarcia konta. Szczegółowe informacje znajdują się w załączniku do informacji prasowej.
– Otrzymując dochód na konto „Na co dzień” otwarte w ramach promocji oraz płacąc za codzienne zakupy powiązaną z nim kartą można zyskać 200 złotych. Za korzystanie z aplikacji mobilnej, limitu w koncie, karty kredytowej i lokaty można otrzymać łącznie kolejne 150 złotych. Dla najaktywniejszych klientów, którzy bankują z nami przez cały rok, przygotowaliśmy dodatkowy ekstra bonus w wysokości 150 złotych – za spełnienie wszystkich warunków akcji promocyjnej. Udział w akcji to szansa na realne korzyści – aż 500 złotych już w pierwszym roku od założenia konta. – wyjaśnia Karolina Olszewska, produkt manager w departamencie rozwoju produktów i kanałów zdalnych w eurobanku.
Konto „Active” – 2-letnia gwarancja stałych warunków cenowych w ramach promocji
Nowoczesne i mobilne konto „Active” dedykowane jest przede wszystkim klientom, którzy preferują realizację codziennych operacji finansowych poprzez kanały zdalne. Oferuje ono m.in.:
-
darmowe przelewy do innego banku w bankowości mobilnej i internetowej (klienci nie ponoszą też żadnych kosztów związanych z autoryzacją transakcji przy użyciu haseł SMS lub tokena GSM) oraz wykonywanie zleceń stałych
-
bezpłatne prowadzenie konta (np. w przypadku wpływu dochodu w kwocie min. 1500 złotych)
-
zwrot opłaty za posiadanie karty płatniczej do konta (w przypadku zaksięgowania na rachunku w danym miesiącu płatności kartami do konta na łączną kwotę min. 400 złotych)
-
darmowe wypłaty w PLN ze wszystkich bankomatów w Polsce i placówkach eurobanku
-
bezpłatny pakiet pomocy assistance (pomoc domowa, pomoc medyczna, pomoc komputerowa)
-
możliwość skorzystania z Programu „Rodzina i Przyjaciele” (jego uczestnicy otrzymają zwrot w wysokości 5% za płatności kartą debetową na rozrywkę, sport i rekreację. Money back obejmuje wydatki związane przede wszystkim ze wspólnym spędzaniem wolnego czasu. Lista wydatków objętych zwrotem w Programie zawiera kilkanaście kategorii w tym m.in. hotele, transport pasażerski (np. bilety lotnicze i kolejowe), restauracje i bary, biura podróży, ośrodki SPA, salony masażu, obiekty sportowe, sklepy rowerowe oraz wiele innych. Biorąc udział w Programie można zyskać nawet do 60 złotych miesięcznie – czyli aż 720 złotych rocznie.)
Co ważne – klienci, którzy założą konto „Active” w terminie od 1.10.2016 do 31.03.2017 r. otrzymująw ramach akcji promocyjnejunikalną, 2-letnią gwarancję stałych warunków cenowych dot. prowadzenia konta, wydania i posiadania karty płatniczej do konta oraz wypłat z bankomatów w całej Polsce.
Konto „Prestige”
eurobank zachował zalety oraz program dodatkowy „Rodzina i Przyjaciele” w ramach konta „Prestige”, które w kwietniu br. zostało nagrodzone jako najlepsze konto bankowe na polskim rynku w plebiscycie „Złoty Bankier”, organizowanym przez Puls Biznesu oraz portal bankier.pl. Gwarantuje ono m.in.:
-
dostęp do bezpłatnych bankomatów na całym świecie
-
możliwość skorzystania z Programu „Rodzina i Przyjaciele” (jego uczestnicy otrzymają zwrot w wysokości 5% za płatności kartą debetową na rozrywkę, sport i rekreację. Money back obejmuje wydatki związane przede wszystkim ze wspólnym spędzaniem wolnego czasu. Lista wydatków objętych zwrotem w Programie zawiera kilkanaście kategorii w tym m.in. hotele, transport pasażerski (np. bilety lotnicze i kolejowe), restauracje i bary, biura podróży, ośrodki SPA, salony masażu, obiekty sportowe, sklepy rowerowe oraz wiele innych. Biorąc udział w Programie można zyskać nawet do 60 złotych miesięcznie – czyli aż 720 złotych rocznie.)
Dodatkowe korzyści posiadania konta „Prestige”, skrojonego na miarę nowoczesnego i wymagającego klienta, to:
-
bezpłatne prowadzenie konta (np. jeśli suma miesięcznych wpływów wyniesie min. 4000 złotych)
-
zwrot opłaty za posiadanie karty płatniczej do konta (w przypadku zaksięgowania na rachunku w danym miesiącu płatności kartami do konta na łączną kwotę min. 500 złotych)
-
darmowe przelewy do innego banku realizowane w placówkach eurobanku oraz w bankowości internetowej i mobilnej – niezależnie od ich liczby
-
szeroki pakiet bezpłatnej pomocy assistance (pomoc domowa, pomoc medyczna, pomoc komputerowa) i usługi concierge (m.in. możliwość rezerwacji stolika w restauracji w kraju i za granicą)
W ofercie eurobanku znajduje się także konto „Junior”, skierowane do dzieci i młodzieży w wieku od 13 do 18 lat, które oferuje:
-
bezpłatne prowadzenie konta (jeśli np. opiekun posiada własne konto w eurobanku)
-
bezpłatne wydanie karty płatniczej
-
darmowe wypłaty w PLN ze wszystkich bankomatów w Polsce i placówkach eurobanku
-
możliwość skorzystania z Programu „Rodzina i Przyjaciele”