To pierwszy interaktywny podcast w Polsce! Tym razem słuchacze sami zdecydują o losie bohatera. Najnowszy, specjalny odcinek „Jazgotu”, kryminalnego serialu audio mBanku, tworzonego przez Kuźniar Media i Voice House, podnosi poprzeczkę. Nową odsłonę, obsypanej nagrodami produkcji (Effie, Innovation, KTR, Złote Spinacze, PR Wings, Golden Drum, Podcast Roku), w pierwszej kolejności poznają uczestnicy letnich festiwali muzycznych.
Narratorem pozostaje Jarosław Kuźniar, a scenariusz przygotował ponownie Łukasz Orbitowski – autor pierwszego sezonu i współautor drugiego sezonu „Jazgotu”.

Produkcja stawia na nieoczywiste zwroty akcji oraz edukacyjny wymiar realnych zagrożeń związanych z oszustwami finansowymi. Autorami koncepcji kreatywnej specjalnego odcinka „Jazgotu” są agencja Molecular Creative i Voice House. Za zakup mediów do promocji przedsięwzięcia odpowiadał dom mediowy Carat.
Zdecydowaliśmy się oddać część kontroli słuchaczom, bo to oni – tak jak nasi klienci – codziennie podejmują decyzje, które mogą mieć ogromne konsekwencje. Chcemy, by zrozumieli, jak łatwo wpaść w pułapkę, jak rozpoznać zagrożenia i jak się przed nimi bronić – mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
Nowa fabuła została stworzona z myślą o uczestnikach festiwali. Tego typu wydarzenie muzyczne jest miejscem rozgrywania się odcinka specjalnego „Jazgotu”. Główny bohater będąc na koncercie uwielbianej artystki spotka się z trudnymi decyzjami, które mogą zaważyć nie tylko o bezpieczeństwie jego pieniędzy, ale może też o jego relacjach z najbliższymi. Czy podejmie właściwą decyzję? O tym zadecydują sami słuchacze na na specjalnej stronie https://www.mbank.pl/jazgot
„Jazgot” od początku był czymś więcej niż podcastem – to narzędzie realnej zmiany. Odcinek specjalny potwierdza, że udało nam się stworzyć format, który nie tylko przyciąga uwagę, ale buduje świadomość i uczy. Tym razem zaproponowaliśmy coś więcej: główną historię z różnymi zakończeniami. Wciągającą, lekką, a jednocześnie ważną, bo dotyczy zagrożeń, z którymi spotykamy się na co dzień. Tak wygląda dzisiaj nowoczesna edukacja – mówi Jarosław Kuźniar, CEO Kuźniar Media
Jedna historia, wiele zakończeń
Na wskazanej stronie internetowej – www.mbank.pl/jazgot słuchacze będą podejmować decyzje o kolejnych losach bohatera odcinka specjalnego. Po wysłuchaniu podstawowej wersji podejmą aż dwa razy decyzję, jak potoczy się akcja w kolejnych minutach narracji.
Z siedmiu modułów powstaną cztery możliwe zakończenia. To, które będzie najchętniej odtwarzane trafik na platformy streamingowe na kanał Jazgotu, gdzie nadal można odsłuchać poprzednie sezony oraz odcinki eksperckie.
Jazgot Live – strefa rozmów i edukacji
Na fanów słuchowiska czeka nie lada gratka na żywo. Na festiwalach Pol’and’Rock Festival, OFF Festival oraz Great September, twórcy, eksperci z mBanku i zaproszeni goście będą rozmawiać z publicznością o kulisach produkcji, realnych zagrożeniach i sposobach ochrony przed oszustwami.
Odcinek specjalny „Jazgotu” to kolejny etap działań mBanku, który od lat edukuje Polaków jak być bezpiecznym w sieci. Słuchowisko Jazgot było wielokrotnie nagradzane:
- Złoto na Innovation 2023 w kategorii Innowacja w komunikacji Audio
- Złoty Spinacz 2024 w kategorii Content marketing – branded content
- 3x KTR 2024 – srebro w kategoriach „Communication” oraz „Entertainment” i brąz w kategorii „For Good”
- Srebro na międzynarodowym konkursie Golden Drum 2024
- Srebrne Effie 2024 w kategorii Branded Content
- PR Wings 2024 – w kategorii Ochrona przed dezinformacją
- Podcast Roku 2024 w kategorii Marka sponsorująca podcast
- W tym roku Jazgot ponownie otrzymał nominację w konkursie KTR, tym razem w dwóch kategoriach.
Voice House to studio należące do Kuźniar Media, agencji contentowej, założonej przez Jarosława Kuźniara.
Źródło: mBank
