Z roku na rok bank Nordea przeznacza coraz większe kwoty na działania reklamowe. W ostatnich 5 latach wydatki na reklamę banku wzrastały średniorocznie o ponad 40 proc. Ostatnia kampania RORu – Nordea Spektrum przyniosła prawie 30 tysięcy nowych rachunków. Na podobne wzrosty bank liczy i po jesiennej kampanii, która ruszy 29 sierpnia i potrwa do końca września.
– Mamy wyróżniający się na rynku produkt: konto z dostępem do wszystkich bankomatów w kraju za darmo i z bezpłatnym jego prowadzeniem. W kampanii reklamowej zachęcamy do kontaktu z bankiem i przetestowania tej praktycznej oferty. Konto to podstawowy produkt bankowy, a wielu klientów coraz częściej narzeka na rosnące koszty związane z korzystaniem z jego funkcji. W Nordea stwarzamy możliwości, aby klient zyskał dostęp bez ograniczeń zarówno przez elektroniczne, jak i tradycyjne kanały do własnych pieniędzy, wypłaty z bankomatów bez ograniczeń. Z myślą o klientach chętnych do korzystania z kanałów elektronicznych specjalne strefy Bank 24h w nowych placówkach -zachęca Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska.
Nordea Spektrum umożliwia klientom między innymi bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce, darmowe jest również prowadzenie rachunku. Na te właśnie cechy będzie wskazywał w spotach Tony Hyyryläinen, ambasador marki Nordea.
– W najnowszej kampanii chcemy ponadto zaakcentować nasze atuty: nowoczesność, bezpieczną bankowość elektroniczną i ogólnodostępność usług banku poprzez 5 kanałów – oddział ze strefą Bank24h, Internet, call centre, linię transakcyjną i WAP. Pamiętajmy, że Nordea była w latach 90-tych XX wieku prekursorem bankowości elektronicznej w Europie i obecnie obsługuje tą drogą 4,9 mln klientów – dodaje dyr. Ronkowski.
Bank postawił na telewizję, media drukowane i internet. Spoty zobaczymy w TVN24, kanałach pakietów Discovery i AtMedia, w Gazecie Wyborczej i jej 8 regionalnych mutacjach oraz w bezpłatnym dzienniku Metro. Reklamy w internecie pojawią się w popularnych portalach: onet.pl, wp.pl., 02.pl, interia.pl. Ponadto kampanię wspierają akcje BTL w placówkach. Pod adresem http://www.spektrum.nordea.pl/ dostępna jest też specjalna platforma informacyjno-transakycjna.
Autorem kreacji jest krakowska agencja Hand Made, z którą bank pracuje od roku. Spot wyprodukował, współpracujący z bankiem Nordea przy poprzednich kampaniach reklamowych, dom produkcyjny Papaya Films. Kampanię internetową, w tym mikroserwis, zaprojektowała interaktywna agencja Genero. Media zaplanował dom mediowy MPG, a działania w Internecie Media Contacts.