Bank BNP Paribas przystosowuje swoje oddziały do obsługi wszystkich klientów, również tych z niepełnosprawnościami słuchu lub mowy. Od 15 czerwca w oddziałach i na infolinii Banku dostępna jest bezpłatna pomoc tłumacza języka migowego. Osoby głuche mogą skorzystać z własnego telefonu lub specjalnego tabletu, by połączyć się z profesjonalnym tłumaczem, który przybliży ofertę banku, używając polskiego języka migowego.
– Używając języka migowego można przekazać tę samą treść, również specjalistyczną, co w językach fonicznych. Dlatego, przychodząc nawet z najtrudniejszą sprawą każdy niesłyszący klient będzie obsłużony na najwyższym poziomie i otrzyma odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące naszej oferty. Wszystko dzięki firmie Migam i kreatywnemu połączeniu nowoczesnej technologii wideo oraz profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego – mówi Renata Rybarczyk, dyrektor Biura Wsparcia Sprzedaży, odpowiedzialna m.in. za zwiększanie dostępności oddziałów Banku BNP Paribas.
– Cieszymy się, że wspólnie z Bankiem BNP Paribas możemy realizować projekt, którego celem jest udostepnienie we wszystkich oddziałach Banku bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego. Zwrócenie przez bank uwagi na potrzeby osób głuchych z pewnością pozwoli uczynić ich otoczenie przyjaźniejszym. Mamy nadzieję, że dzięki działaniu Banku BNP Paribas, który zwiększa dostępność placówek dla osób z dysfunkcją słuchu lub mowy, także inne firmy z różnych branż pójdą tym śladem – mówi Paweł Potakowski, Dyrektor Marketingu Migam (firmy zapewniającej tłumaczenia na język migowy w oddziałach Banku BNP Paribas ) oraz prezes spółki Praca Bez Barier.
Jak to wygląda w praktyce? W każdym oddziale Banku BNP Paribas znajdują się tablety, na których zainstalowane są specjalne aplikacje. Po kliknięciu w odpowiednią ikonę na pulpicie, następuje automatyczne połączenie doradcy z tłumaczem języka migowego. Za jego pośrednictwem klient ma możliwość poznania wszystkich detali oferty banku oraz zadania pytań. Usługa może być też uruchomiona na prywatnym telefonie klienta – wystarczy zeskanować naklejkę z QR kodem, która znajduje się na drzwiach każdego oddziału Banku. W przypadku ewentualnych problemów, pomocą zawsze służy doradca bankowy.
Żeby dodatkowo ułatwić osobom głuchym wizyty w oddziałach, Bank BNP Paribas proponuje wykorzystanie aplikacji Booksy w celu umówienia spotkania. Osoby z dysfunkcją słuchu mogą po prostu wybrać spotkanie w języku migowym (w aplikacji została wyodrębniona taka możliwość), wskazując następnie oddział, w którym chcą się spotkać z doradcą i tym samym zniwelować późniejszy stres związany z rozpoczęciem interakcji w placówce. Przy zdjęciach oddziałów Banku w aplikacji pojawi się również oznaczenie w postaci migających rąk. Za pomocą Booksy wizytę w oddziale może umówić każdy. 20 maja Bank udostępnił taką opcję jako pierwszy na świecie.
Obsługa w polskim języku migowym to kolejna z inicjatyw Banku BNP Paribas ułatwiających „bankowanie” osobom z niepełnosprawnościami. Wszystkie oddziały wyposażone są w ramki do podpisów i lupki powiększające dla osób niedowidzących. Dodatkowo w placówkach oraz poprzez Infolinię banku można zamówić wzory umów podstawowych produktów dla klientów indywidualnych w alfabecie Braille’a, wydruk z wygodną do czytania wielkością czcionki, nagranie audio, a także nagranie wizualne treści w polskim języku migowym. 36 placówek banku posiada certyfikat „Obiekt bez barier” nadawany przez Fundację Integracja. W planach jest certyfikacja kolejnych placówek.
Wszystkie oddziały banku posiadają też certyfikaty OK Senior, co oznacza, że są przyjazne w obsłudze dla klientów po sześćdziesiątym roku życia, którzy niekiedy także potrzebują dodatkowej pomocy.
Źródło: BNP Paribas