PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćJoanna Cholewicka: Działania PR podejmowane przez zakłady ubezpieczeniowe. W jaki sposób powinny one kształtować swój wizerunek?

Joanna Cholewicka: Działania PR podejmowane przez zakłady ubezpieczeniowe. W jaki sposób powinny one kształtować swój wizerunek?

Nasz gość 13.03.2007 (07:21)

PZU SA i PZU Życie SA prowadzą działalność prewencyjną. Ubezpieczyciele mogą z części własnych dochodów tworzyć tzw. fundusz prewencyjny, z którego środki przeznaczane są przede wszystkim na likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi oraz ochronę ich mienia. Głównym celem tej działalności jest zmniejszenie szkodowości. Obecnie PZU prowadzi następujące programy zapobiegawcze: prewencja przeciwpożarowa, przeciwkradzieżowa, ochrona zbiorów narodowych, działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa w górach, nad wodą, dotacje dla szpitali i profilaktyka zdrowotna.

Grupa PZU prowadzi również działalność sponsoringową w zakresie sportu, kultury i sztuki oraz edukacji, za którą otrzymała tytuł Mecenasa Kultury, wchodząc tym samym do elitarnego grona wyróżnionych tą nagrodą sponsorów polskiej kultury.

Ponadto PZU SA i PZU Życie SA powołali Fundację PZU, która działa na rzecz dobra publicznego w zakresie edukacji, kultury i sztuki, ochrony zdrowia, pomocy społecznej.

PZU istnieje na polskim rynku już ponad 200 lat, posiada ugruntowaną pozycję i jest marką bardzo dobrze rozpoznawaną. Firmie z taką tradycją jest dużo łatwiej kształtować wizerunek i podtrzymać dobre media relations.

Bardziej utrudnione zadanie ma na przykład firma Pramerica Życie Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji SA, która na polskim rynku od 1999 roku oferuje indywidualne ubezpieczenia na życie (w przeciwieństwie do firm, które oferują klientom standardowe, gotowe pakiety ubezpieczeń), służąc doświadczeniem i wiedzą wychodzi naprzeciw wszystkim zmianom w życiu klienta.

Pramerica Financial jest integralną częścią Prudential Financial Inc. i działa według tych samych zasad, w ramach jednej zintegrowanej struktury – Prudential International Insurance. Firma ta ma świadomość swojej społecznej odpowiedzialności. Okazuje ją w kontaktach z klientami, współpracownikami i opinią publiczną, kierując się zasadami etycznymi. Pramerica czynnie angażuje się w życie społeczne i udostępnia swoim pracownikom środki, po które mogą sięgnąć w przypadku rozmaitych dylematów etycznych. Stwarza również silne więzi między pracownikami i organizacją: przekazuje im misję, wizję oraz cele firmy, świadomie wdraża programy rozwojowe oraz czytelnie komunikuje wpływ zaangażowania pracowników na jej wyniki. Zachęca też pracowników do przedstawiania własnych pomysłów i sugestii dotyczących usprawniania działalności firmy. Dlatego między innymi Pramerica Życie TUiR SA zdobyła tytuł „Najlepszego pracodawcy w Polsce”, co dodatkowo podkreśliło wiarygodność firmy i przyczyniło się do większej rozpoznawalności.

Przez ostatnie lata Pramerica wszystkie swoje działania skupia na społecznym zaangażowaniu i głównie na tym buduje swój pozytywny wizerunek wśród grup docelowych. Co roku w pierwszą sobotę października Pramerica obchodzi Dzień Wolontariusza. Wtedy wszyscy pracownicy razem z rodzinami pracują społecznie (prace remontowo-porządkowe) na rzecz ośrodka dla niewidomych dzieci w Laskach (zależy od regionu – na Mazowszu są to Laski). Ponadto firma zorganizowała w 2002 roku koncert kolęd (Śpiewające Choinki) w wykonaniu dziecięcego chóru z ośrodka dla niewidomych pod choinką Pramerica, a w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia sprzedawała płyty z tego koncertu. Zaś w karnawale zorganizowany został bal charytatywny na rzecz niewidomych dzieci. Z okazji pierwszego dnia szkoły ma miejsce zbiórka przyborów szkolnych dla najmłodszych w ośrodku pomocy na warszawskiej Pradze oraz w Hospicjum. Jest to prywatna inicjatywa pracownicza aktywnie wspierana przez zarząd firmy.

Dodatkowo każdy pracownik powinien poświęcić przynajmniej jedną godzinę w tygodniu na pracę charytatywną. A w marcu każdego roku przyznawane są nagrody fundowane przez Fundację Prudential – pracownicy przedstawiają liczbę przepracowanych godzin na rzecz środowiska lokalnego i udokumentowane efekty tej pracy.

Life Plannerzy (agenci ubezpieczeniowi), którzy odnieśli sukces zawodowy oraz wspierają fundusze i inicjatywy lokalne (spełniając kryteria produkcyjne), dostają 10 tys. $ od firmy matki. Te pieniądze Life Planner przeznacza na wybrany przez siebie cel. Dodatkowo, jeżeli pracownik wpłaci 5 tyś $, to firma podwyższa tę kwotę dwukrotnie.

Pramerica Financial swój wizerunek opiera przede wszystkim na działaniach bezpośrednich i kreuje go przez budowanie obecności, tożsamości, wyrazistości oraz wiarygodności szczególnie poprzez nacisk na inicjatywy społeczne.

Zakłady ubezpieczeniowe są zwykle postrzegane jako finansowe giganty, bezduszne, nieczułe na ludzką krzywdę. Dlatego podejmowane przez nie działania kreujące wizerunek powinny budzić zaufanie wśród społeczeństwa najlepiej przez długoterminowe, cykliczne akcje prospołeczne.

Tekst pochodzi z bloga prfinanse.blox.pl, działającego pod patronatem Fundacji InternetPR.pl

pzu 2007-03-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pzu

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Rosną zarobki u pracujących na umowie B2B, ale nie u etatowców. Consulting notuje duże spadki
10.07.2025 (23:28)

Rosną zarobki u pracujących na umowie B2B, ale nie u etatowców. Consulting notuje duże spadki

Pierwsze sześć miesięcy 2025 r. na rynku pracy upłynęło burzliwie, jeśli chodzi o stawki wynagrodzeń. W większości …

a 0 „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”
10.07.2025 (23:26)

„Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Za nami kolejna edycja inicjatywy, która z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. „Czerwiec z Bankiem …

a 0 PKO BP zaprasza na 34. Bieg Powstania Warszawskiego
10.07.2025 (23:24)

PKO BP zaprasza na 34. Bieg Powstania Warszawskiego

26 lipca o godzinie 21:20 w stolicy, tysiące biegaczy weźmie udział w 34. Biegu Powstania Warszawskiego. Sponsorem …

a Kariera w finansach 0 7 na 10 Polaków woli mniej zarobić, ale mieć spokój
10.07.2025 (23:22)

7 na 10 Polaków woli mniej zarobić, ale mieć spokój

Czy warto zgodzić się na niższe wynagrodzenie, by zyskać więcej spokoju w pracy? Większość zbadanych przez …

a Kariera w finansach 0 3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy
10.07.2025 (23:19)

3 na 10 pracowników nie ufa swojemu szefowi, a 4 na 10 rozważa odejście z pracy

Połowa zatrudnionych w Polsce doświadcza wysokiego poziomu stresu, a 4 na 10 nie czuje satysfakcji z obecnego …

a 0 EFL z kredytem 200 mln euro od EBI na finansowanie MŚP i zielonych inwestycji
10.07.2025 (23:17)

EFL z kredytem 200 mln euro od EBI na finansowanie MŚP i zielonych inwestycji

W połowie czerwca br. EFL podpisał kolejną umowę kredytową z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym. 200 mln euro …

PRNews.pl

Zobacz również

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

Raport: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowych aplikacji mobilnych – I kwartał 2025 r.

Z bankowości mobilnej korzysta już 28 mln…

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości elektronicznej – I kwartał 2025 r.

Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku banki…

Raport: Liczba klientów w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – I kwartał 2025 r.

Największym bankiem na rynku pod względem liczby…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • Nowa pożyczka dla wybranych grup sektora publicznego w Banku Millennium

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców