PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćJoanna Cholewicka: Działania PR podejmowane przez zakłady ubezpieczeniowe. W jaki sposób powinny one kształtować swój wizerunek?

Joanna Cholewicka: Działania PR podejmowane przez zakłady ubezpieczeniowe. W jaki sposób powinny one kształtować swój wizerunek?

Nasz gość 13.03.2007 (07:21)

PZU SA i PZU Życie SA prowadzą działalność prewencyjną. Ubezpieczyciele mogą z części własnych dochodów tworzyć tzw. fundusz prewencyjny, z którego środki przeznaczane są przede wszystkim na likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi oraz ochronę ich mienia. Głównym celem tej działalności jest zmniejszenie szkodowości. Obecnie PZU prowadzi następujące programy zapobiegawcze: prewencja przeciwpożarowa, przeciwkradzieżowa, ochrona zbiorów narodowych, działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa w górach, nad wodą, dotacje dla szpitali i profilaktyka zdrowotna.

Grupa PZU prowadzi również działalność sponsoringową w zakresie sportu, kultury i sztuki oraz edukacji, za którą otrzymała tytuł Mecenasa Kultury, wchodząc tym samym do elitarnego grona wyróżnionych tą nagrodą sponsorów polskiej kultury.

Ponadto PZU SA i PZU Życie SA powołali Fundację PZU, która działa na rzecz dobra publicznego w zakresie edukacji, kultury i sztuki, ochrony zdrowia, pomocy społecznej.

PZU istnieje na polskim rynku już ponad 200 lat, posiada ugruntowaną pozycję i jest marką bardzo dobrze rozpoznawaną. Firmie z taką tradycją jest dużo łatwiej kształtować wizerunek i podtrzymać dobre media relations.

Bardziej utrudnione zadanie ma na przykład firma Pramerica Życie Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji SA, która na polskim rynku od 1999 roku oferuje indywidualne ubezpieczenia na życie (w przeciwieństwie do firm, które oferują klientom standardowe, gotowe pakiety ubezpieczeń), służąc doświadczeniem i wiedzą wychodzi naprzeciw wszystkim zmianom w życiu klienta.

Pramerica Financial jest integralną częścią Prudential Financial Inc. i działa według tych samych zasad, w ramach jednej zintegrowanej struktury – Prudential International Insurance. Firma ta ma świadomość swojej społecznej odpowiedzialności. Okazuje ją w kontaktach z klientami, współpracownikami i opinią publiczną, kierując się zasadami etycznymi. Pramerica czynnie angażuje się w życie społeczne i udostępnia swoim pracownikom środki, po które mogą sięgnąć w przypadku rozmaitych dylematów etycznych. Stwarza również silne więzi między pracownikami i organizacją: przekazuje im misję, wizję oraz cele firmy, świadomie wdraża programy rozwojowe oraz czytelnie komunikuje wpływ zaangażowania pracowników na jej wyniki. Zachęca też pracowników do przedstawiania własnych pomysłów i sugestii dotyczących usprawniania działalności firmy. Dlatego między innymi Pramerica Życie TUiR SA zdobyła tytuł „Najlepszego pracodawcy w Polsce”, co dodatkowo podkreśliło wiarygodność firmy i przyczyniło się do większej rozpoznawalności.

Przez ostatnie lata Pramerica wszystkie swoje działania skupia na społecznym zaangażowaniu i głównie na tym buduje swój pozytywny wizerunek wśród grup docelowych. Co roku w pierwszą sobotę października Pramerica obchodzi Dzień Wolontariusza. Wtedy wszyscy pracownicy razem z rodzinami pracują społecznie (prace remontowo-porządkowe) na rzecz ośrodka dla niewidomych dzieci w Laskach (zależy od regionu – na Mazowszu są to Laski). Ponadto firma zorganizowała w 2002 roku koncert kolęd (Śpiewające Choinki) w wykonaniu dziecięcego chóru z ośrodka dla niewidomych pod choinką Pramerica, a w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia sprzedawała płyty z tego koncertu. Zaś w karnawale zorganizowany został bal charytatywny na rzecz niewidomych dzieci. Z okazji pierwszego dnia szkoły ma miejsce zbiórka przyborów szkolnych dla najmłodszych w ośrodku pomocy na warszawskiej Pradze oraz w Hospicjum. Jest to prywatna inicjatywa pracownicza aktywnie wspierana przez zarząd firmy.

Dodatkowo każdy pracownik powinien poświęcić przynajmniej jedną godzinę w tygodniu na pracę charytatywną. A w marcu każdego roku przyznawane są nagrody fundowane przez Fundację Prudential – pracownicy przedstawiają liczbę przepracowanych godzin na rzecz środowiska lokalnego i udokumentowane efekty tej pracy.

Life Plannerzy (agenci ubezpieczeniowi), którzy odnieśli sukces zawodowy oraz wspierają fundusze i inicjatywy lokalne (spełniając kryteria produkcyjne), dostają 10 tys. $ od firmy matki. Te pieniądze Life Planner przeznacza na wybrany przez siebie cel. Dodatkowo, jeżeli pracownik wpłaci 5 tyś $, to firma podwyższa tę kwotę dwukrotnie.

Pramerica Financial swój wizerunek opiera przede wszystkim na działaniach bezpośrednich i kreuje go przez budowanie obecności, tożsamości, wyrazistości oraz wiarygodności szczególnie poprzez nacisk na inicjatywy społeczne.

Zakłady ubezpieczeniowe są zwykle postrzegane jako finansowe giganty, bezduszne, nieczułe na ludzką krzywdę. Dlatego podejmowane przez nie działania kreujące wizerunek powinny budzić zaufanie wśród społeczeństwa najlepiej przez długoterminowe, cykliczne akcje prospołeczne.

Tekst pochodzi z bloga prfinanse.blox.pl, działającego pod patronatem Fundacji InternetPR.pl

pzu 2007-03-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pzu

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Sabina Salamon

Sabina Salamon

Rzecznik prasowy, Deutsche Bank Polska Sabina Salamon…

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Artur Mojecki

Artur Mojecki

Artur Mojecki, Prezes Zarządu Dom Finansowy QS…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców