Maestro to wiodąca marka systemu płatniczego MasterCard w zakresie transakcji debetowych realizowanych w trybie online. Charakterystyczny znak – nazwa wpisana w połączone niebieskie i czerwone koła – znajduje się w portfelach Polaków na ponad 5,3 milionach kart debetowych. Według danych za 2004 rok wartość transakcji dokonanych przy użyciu kart Maestro w Polsce wyniosła ponad 10 miliardów euro podczas gdy liczba transakcji wyniosła 178 milionów. Karty Maestro mogą być używane w 85 tys. punktów sprzedaży i 7,9 tys. bankomatów w Polsce, a w Europie w 5,5 milionach punktów i 336 tys. bankomatów.
Dzięki szerokiej sieci akceptacji oraz weryfikacji transakcji przy pomocy kodu PIN, Maestro oferuje swoim użytkownikom wyjątkowe bezpieczeństwo oraz wygodny dostęp do środków zgromadzonych na ich kontach bankowych. Jest jedyną kartą debetową o globalnym zasięgu, która jest autoryzowana przy użyciu kodu PIN, zarówno w czasie wypłaty gotówki z bankomatu jak i przy płaceniu za zakupy. Taki sposób autoryzacji znacznie zwiększa bezpieczeństwo transakcji. Dzięki blisko 550 milionom kart na całym świecie, w tym 246 milionom kart w Europie, karty Maestro są coraz częściej postrzegane nie tylko jako nowoczesne „plastikowe euro”, ale i globalny odpowiednik gotówki.
„Tytuł najbardziej zaufanej marki w Polsce świadczy o coraz bardziej pozytywnym stosunku do płatności kartowych. Znajduje to również odzwierciedlenie w przeprowadzanych w Polsce badaniach preferencji konsumenckich, których wyniki ewidentnie wskazują na coraz większe zaufanie do kart płatniczych – w tym też debetowych – oraz coraz większą chęć korzystania z nich nawet przy drobnych zakupach,” powiedziała Hanna Staśkiewicz-Dziełak, dyrektor marketingu Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce, odbierająca nagrodę.
European Trusted Brands jest największym sondażem konsumenckim w Europie. Jego pierwsza edycja odbyła się w 2001 roku. Celem badania jest ustalenie grupy marek, instytucji i zwodów cieszących się największym zaufaniem społecznym. Następnie wyróżnione marki poddawane są ocenie pod względem 4 kryteriów: jakości, wartości, wizerunku i zrozumienia potrzeb konsumenta. Badanie prowadzone jest w 14 krajach europejskich. W 35 kategoriach wybierane są marki godne zaufania: 20 marek międzynarodowych oraz 10 lokalnych. W sondażu European Trusted Brands 2005 wzięło udział 24 832 respondentów, w tym 1 400 Polaków.