Karta Podarunkowa Arkadii jest to rodzaj elektronicznej karty płatniczej typu prepaid, z której można korzystać we wszystkich lokalach na terenie centrum, co daje możliwość nieograniczonego i indywidualnego wyboru prezentów. Karta działa na tych samych zasadach co zwykłe karty płatnicze. Transakcji dokonuje się poprzez przeciągnięcie karty przez terminal i autoryzację za pomocą podpisu użytkownika.
Minimalna kwota doładowania wynosi 40 PLN, maksymalna to równowartość 750 USD (wg średniego kursu NBP z danego dnia). Stan karty będzie można sprawdzić w punkcie sprzedaży w Arkadii oraz przez Internet (www.flex-e-card.com/arkadia) lub korzystając z infolinii (022 692 24 39). Karta jest ważna przez 6 miesięcy od daty wydania. Jednorazowa opłata za wydanie karty wynosi 15 złotych.

Karta jest jednorazowa. Klienci mogą ją zakupić i równocześnie naładować na wybraną przez siebie kwotę w punkcie informacyjnym w holu głównym Arkadii. Ponieważ karta jest również wygodnym narzędziem nagradzania i motywowania pracowników, centrum uruchamia dodatkowy kanał sprzedaży B2B (informacje pod numerem telefonu 022 864 20 44).
Karta Podarunkowa Arkadii to pierwszy tego rodzaju produkt w Polsce. Karta jest nowoczesnym odpowiednikiem tradycyjnych bonów towarowych. Można z niej korzystać we wszystkich sklepach na terenie Arkadii, a środki zgromadzone na karcie można wydać dowolną liczbą transakcji (aż do wyczerpania limitu).

Zarządca Arkadii, firma Cefic, wprowadzał program w Arkadii opierając się o doświadczenia właściciela centrum – międzynarodowego konsorcjum Simon Ivanhoe. W centrach należących do Simon Property Group w Stanach Zjednoczonych od kliku lat z sukcesem prowadzony jest program Simon Gift Card. Jest to największy w USA program kart podarunkowych realizowany we współpracy z firmą VISA, w ramach którego w 2006 roku sprzedanych zostało 7,3 miliona kart o wartości 518 milionów dolarów.
Partnerami Karty Podarunkowej Arkadia są firmy Flex-e-Vouchers oraz Bank Handlowy S.A. i Visa. Flex-e-Vouchers posiada największe w Europie doświadczenie w tworzeniu dla centrów handlowych usług zarządzania programami podarunkowymi. W 2005 roku firma wprowadziła na rynek pierwszą w Europie kartę podarunkową prepaid do centrum handlowego Bullring w Wielkiej Brytanii.
