Mimo, że wizerunek pięknej, tajemniczej i jednocześnie pewnej siebie damy na karcie bardziej charakteryzuje kobiety, warto dodać, że została entuzjastycznie przyjęta i zaakceptowana również przez mężczyzn, którzy podkreślali jej pomysłową grafikę. Gra kolorów i ich dopasowanie sprawia, że umieszczone na karcie najważniejsze informacje są czytelne i wyraźne.
– Przygotowanie nowego wizerunku karty PKO Bank Polski poprzedził badaniami, które potwierdziły, że względy estetyczne mają wpływ na decyzję klienta o wyborze danej karty. – mówi Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP. – Jest to dobra informacja dla banku. Pożądany przez klienta ciekawy wizerunek karty oznacza, że będzie chciał jak najczęściej z niej korzystać. Dlatego działania banku koncentrują wokół zwiększania wydawnictwa kart oraz ich poziomu transakcyjności m.in. poprzez zapewnienie wizualnej atrakcyjności oferowanych kart.
Przygotowując linię graficzną kart PKO BP szuka oryginalnego i ciekawego rozwiązania, mając szczególnie na uwadze profil i oczekiwania danej grupy klientów. Dlatego stara się wprowadzać jak najwięcej nowych wizerunków, aby klient miał wybór i poczucie wyróżnienia czy przynależności do określonej grupy społecznej.
Do tej pory, oprócz standardowych kart kredytowych, PKO BP oferował klientom serie limitowane z wizerunkami nawiązującymi do wydarzeń sportowych. Pierwsze wydane przez bank „sportowe” karty kredytowe nawiązywały do Olimpiady w Atenach i były to karty z logo organizacji Visa. W tym czasie bank oferował klientom kartę z wizerunkiem Sylwii Gruchały – jednej z najlepszych na świecie florecistek oraz z ilustracjami prezentującymi starożytne dyscypliny sportowe. Warto dodać, że bank jest sponsorem polskiej reprezentacji floretu kobiet.
W ubiegłym roku bank postawił na typowo męski sport – piłkę nożną. Z okazji finału piłkarskiej Ligi Mistrzów 2005 w Istambule, bank wspólnie z MasterCard wydał serię kart kredytowych PKO MasterCard UEFA Champions League. Jednocześnie był sponsorem relacji telewizyjnej z finału Ligi Mistrzów 2005. Natomiast z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie przygotował limitowaną edycję kart kredytowych PKO Visa Turyn, z atrakcyjnym wizerunkiem narciarza. Kolejne karty to PKO MasterCard 2006 FIFA World Cup TM i była to już piąta seria kart „sportowych” wydawanych przez PKO Bank Polski. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to najważniejsza impreza piłkarska w życiu każdego kibica futbolu. Specjalnie dla kibiców i wszystkich sympatyków piłki nożnej bank przygotował okazjonalną kartę z wizerunkiem Pucharu Świata. Obecnie klienci mają do wyboru: karty Visa z wizerunkiem damy, karty MasterCard z nowym odświeżonym wizerunkiem UEFA Champions League oraz karty standardowe Visa i MasterCard (błękitne, srebrne i złote).
PKO BP ma w ofercie także prestiżowe karty kredytowe dla klientów bankowości osobistej i prywatnej –złote, PKO MasterCard Platinum i PKO Visa Infinite, jedną z najbardziej ekskluzywnych kart kredytowych na świecie, wydawaną jedynie na zaproszenie banku, z limitem sięgającym nawet miliona złotych. PKO BP wydał już blisko 50 tys. prestiżowych kart kredytowych.
Natomiast dla studentów, PKO BP jako pierwszy bank w Polsce wprowadził do oferty przezroczystą Kartę kredytową STUDENT (Visa Electron), dedykowaną tylko tej grupie klientów. Oryginalny wygląd czyni kartę bardziej atrakcyjną w oczach młodych osób, którzy w portfelach trzymają już w sumie 6,2 tys. tych studenckich „plastików”.
– W swojej ofercie PKO BP ma karty kredytowe dla osób z praktycznie wszystkich grup społeczno-zawodowych, dzięki czemu jesteśmy w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów. – mówi Jacek Obłękowski, wiceprezes Zarządu PKO BP odpowiedzialny za bankowość detaliczną – Zróżnicowanie kart także pod kątem szaty graficznej i znaku akceptacji dodatkowo poszerza gamę oferowanych przez nas kart i pozwala na jeszcze dostosowanie się do oczekiwań klientów. O tym, ze klienci doceniają naszą ofertę, świadczy wysoka sprzedaż kart kredytowych, których mamy już 850 tys. Do końca roku chcemy przekroczyć liczbę 900 tys. wydanych kart kredytowych.