PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyKarty kredytowe z hipermarketu

Karty kredytowe z hipermarketu

Analizy 04.08.2010 (07:04)
Karty

Większość mieszkańców dużych i średnich miast robi sprawunki w super i hipermarketach, ponieważ są one tańsze i efektywniejsze od osiedlowych sklepików. Dlaczego nie zoptymalizować zakupów jeszcze bardziej, sięgając po plastik z logo pobliskiego marketu? Większość dużych sieci handlowych oferuje karty umożliwiające korzystanie z różnych bonusów.

Sieci firmują karty

Partnerskie karty wydawane są przez banki, jednak firmowane przez sieć handlową. Prym wiedzie Lukas Bank, który obsługuje Carrefour, E.Leclerc i Tesco. Swoje karty mają także Auchan i Real. Kartę pierwszego wydaje Accord Fianance, część francuskiego Banque Accord, drugi współpracuje z Sygma Bankiem. Partnerskie plastiki oferują także sieci delikatesów Alma – we współpracy z Bankiem BPH oraz Piotr i Paweł – wspólnie z Bankiem Millennium.

O kartę z logo marketu klient wnioskuje bezpośrednio w sklepie, tam też załatwia wszelkie formalności. Karty tego typu często można uzyskać na podstawie prostej procedury – wystarczy dowód i dokument poświadczający stałe źródło dochodów. Osoby, które wcześniej korzystały z produktów kredytowych sprzedawanych pod szyldem marketu lub bezproblemowo spłaciły kredyt w bankach obsługujących karty, mogą otrzymać plastik na podstawie dowodu osobistego. Szczególnie łatwo karty otrzymają seniorzy, którzy okażą ostatni odcinek świadczenia. O starszą klientelę w szczególności zabiega Carrefour. Bank Millennium deklaruje, że wyda kartę z limitem do 15 tys. zł bez zaświadczenia o zarobkach.

Nieprestiżowo, ale praktycznie

Karty sprzedawane pod marką sieci handlowych mogą są równie użyteczne, co standardowe plastiki, nie będą jednak oznaką prestiżu posiadacza. Występują bowiem tylko w jednej, podstawowej wersji, nie ma możliwości otrzymania złotej, a tym bardziej platynowej karty z logo hipermarketu. W większości przypadków maksymalny dostępny limit kredytowy wynosi 10 tys. zł. Karty te cechują się natomiast standardowym na tle innych ofert, maksymalnym okresem bezodsetkowym – średnio 54 dni. Również oprocentowanie nie odbiega od rynkowych realiów i w większości przypadków sięga dozwolonego maksimum – 20 proc.

Karty firmowane logo sklepów nie należą do drogich. Roczna opłata to koszt od kilkunastu do 25 – 30 zł. Droższe karty oferują delikatesy Alma i (49 zł) i Piotr i Paweł (70 zł), jednak aktywni klienci dokonujący płatności na kwoty określone przez bank, mogą liczyć na redukcję opłat.

 

Programy rabatowe

Karty firmowane przez hipermarkety oprócz standardowych korzyści, takich jak okres bezodsetkowy, oferują usługi dodatkowe. Głównym atutem są upusty cenowe. Banki zwracają jednak udzielony rabat w różny sposób. Przykładowo: klienci płacący kartą Carrefour Visa w piątki otrzymują rabat 10 proc. na zakupy (z wyłączeniem używek, paliwa oraz doładowań telefonów pre-paid), w tygodniu natomiast zapłacą 10 proc. mniej za produkty marek własnych. Rabat jest zwracany klientowi w postaci bonów do wykorzystania w sklepie. Dodatkowo klienci obsługiwani są w wydzielonych kasach, co pozwala uniknąć stania w kolejkach.

Auchan w ramach programu Skarbonka premiuje klientów za zakup specjalnie oznaczonych produktów wirtualnymi złotówkami. Uzbierane w ten sposób środki są wykorzystywane przy kolejnych zakupach. Mastercard Real to możliwość zbierania punktów w ramach popularnego programu lojalnościowego Payback polegającego na wymianie zebranych punktów na nagrody. W ramach obowiązującej promocji już samo założenie karty zasila konto Payback o 2 tys. punktów. Posiadacze karty E.Leclerc Visa korzystają ze zniżek klubu Maxima Lukas Banku, ponadto mogą liczyć na rabaty i oferty promocyjne w sklepie.

Karta wydawana przez Lukas Bank we współpracy z Tesco to ciekawa propozycja dla zmotoryzowanych klientów, oferuje bowiem rabaty na zakup paliwa za stacjach sieci. Zaoszczędzić można 5 gr na litrze, pod warunkiem, że napełni się bak za min. 50 zł (stacje przy supermarketach) lub 100 zł (przy hipermarketach). Dodatkowo klienci Tesco, podobnie jak posiadacze innych kart Lukas Banku, korzystają ze zniżek programu Maxima.

Posiadacze karty Almy mogą zbierać punkty w ramach Klubu Konesera. Każde 10 zł to jeden punkt, który można wymienić na nagrody. Dodatkowo można uzyskać zniżki w wytypowanych punktach usługowo-handlowych w ramach programu „Z kartą taniej”.

Klienci Piotr i Paweł otrzymują natomiast 5 proc. zniżki za zakupy, których wartość przekroczy 50 zł. Ponadto w ramach programu Inspiracje, mogą korzystać z rabatów w blisko 2 tys. punktów handlowo-usługowych w Polsce. Co ciekawe, Bank Millennium posiada w ofercie również inną kartę, która upoważnia do zniżek w hipermarkecie. Kierowana do kobiet Millennium Visa Impresja umożliwia zwrot 5 proc. wartości wydatków dokonanych u partnerow programu, m.in. w hipermarketach Carrefour. Podobnie jak w przypadku Carrefour Visa, klieci otrzymują go w postaci kuponów.

Programy spłat ratalnych

Kolejną zaletą kart partnerskich jest możliwość skorzystania kredytu ratalnego. Użytkownicy Carrefour Visa mogą rozłożyć zakupy powyżej 100 zł dokonane w hipermarkecie na 5 lub 10 nieoprocentowanych rat. Podobną ofertę ma dla swoich klientów Auchan (4 raty dla transakcji powyżej 200 zł i 10 rat dla transakcji powyżej 500 zł) czy E.Leclerc (3, 5, 10 rat). Chęć rozłożenia zakupu na raty trzeba zgłosić kasjerowi przed dokonaniem płatności. Kwota rozłożona na raty pomniejsza dostępny limit kredytowy.

Posiadacze karty E.Leclerc mogą na raty rozłożyć nie tylko zakupy dokonane w sklepie, ale i pozostałe, nawet całe, zadłużenie. Oprocentowanie takiego kredytu ratalnego wynosi 12,9 proc., a operacja rozłożenia zadłużenia na raty wiąże się z 3-proc. prowizją. Podobnie jest w przypadku Tesco – rozłożeniu na 5, 10, 15 lub 20 rat podlegają wszystkie transakcje bezgotówkowe na kwotę minimum 300 zł, a oprocentowanie wynosi 10,99 proc.

Zakupy dokonane kartą Almy, nie tylko te w delikatesach tej marki, można rozłożyć na miesięczne raty – 6, 9, 12, 18 lub 24, oprocentowane na 16 proc. Ofercie podlegają transakcje o minimalnej wartości 600 zł, jednak nie więcej niż 70 proc. limitu. Usługa rozłożenia na raty to koszt 18 zł.

Również posiadacze kart Piotr i Paweł, podobnie jak użytkownicy innych kredytówek Millennium mogą rozłożyć na raty spłatę zadłużenia z tytułu transakcji bezgotówkowych. W zależności od ilości rat (6, 9, 12 lub 24) oprocentowanie wynosi 15,9 lub 16,9 proc. Bank pobierze także 1 proc. prowizji.

Z karty korzystaj uważnie

Kontrolowanie zadłużenia na kartach z hipermarketu jest nieco bardziej kłopotliwe niż w przypadku zwykłych kart kredytowych. Większość nie umożliwia kontrolowania salda przez Internet. Informacje można uzyskać na infolinii bądź w punkcie obsługi klienta na terenie marketu. W związku z tym co miesiąc trzeba pilnować papierowego wyciągu, aby być na bieżąco ze spłatą zadłużenia. Niestety nie ma także możliwości skorzystania z zalet autospłaty czy powiadomień i przypomnień SMS.

Mimo tych utrudnień, tak jak w przypadku każdej innej karty, również w przypadku plastiku nabytego w pobliskim hipermarkecie należy przestrzegać podstawowych zasad: przede wszystkim trzeba dbać o terminową i całkowitą spłatę zadłużenia oraz unikać wypłacania gotówki kartą. Tylko wtedy plastik zredukuje koszty naszych codziennych zakupów, zamiast powodować narastanie zadłużenia.

Natalia Galińska

Źródło: Bankier.pl

karty kredytowe karty partnerskie 2010-08-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: karty kredytowe karty partnerskie

Sprawdź także:

a 0 Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?
19.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 r. w ubezpieczeniach dla kierowców, co się zmieni w 2026 r.?

Po III kwartale średnia składka w ubezpieczeniu OC komunikacyjnym wyniosła 553 zł, a średnia szkoda nieco ponad 12 …

a 0 VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski
19.12.2025 (05:29) – informacja prasowa

VeloAnaliza: Boże Narodzenie dodaje ok. 6 mld zł do PKB Polski

Święta Bożego Narodzenia wywierają wyraźny, sezonowy wpływ na PKB, podbijając aktywność gospodarczą w IV kwartale. …

a 0 45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (05:23)

45 mln rachunków z dostępem do bankowości elektronicznej. Smartfon wypiera „bank na komputerze”

Raport NetB@nk ZBP za III kwartał pokazuje rosnącą liczbę kont z dostępem do bankowości elektronicznej, ale też …

a 0 Twisto rozszerza działalność o Bułgarię
19.12.2025 (05:16) – informacja prasowa

Twisto rozszerza działalność o Bułgarię

Twisto kontynuuje międzynarodową ekspansję i po roku od wejścia na rynek rumuński rozszerza działalność o Bułgarię, …

a 0 Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów
19.12.2025 (05:13) – informacja prasowa

Credit Agricole rozwija sieć wpłatomatów

Bank Credit Agricole we współpracy z ITCARD rozszerza sieć wpłatomatów w całej Polsce. Klienci banku mogą korzystać …

a 0 Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025
19.12.2025 (05:12) – informacja prasowa

Bank Pocztowy nagrodzony za program „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta” w konkursie Innowator ESG 2025

Ponad 9 tysięcy seniorów, dorosłych i młodzieży oraz ponad 1,5 miliona odsłon bezpłatnych webinarów online – to …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców