Od połowy kwietnia na 140 stacjach własnych koncernu Shell, można za paliwo bądź inne dostępne produkty zapłacić kartami zbliżeniowymi w technologii MasterCard i Maestro PayPass. Shell jest pierwszą w Polsce firmą paliwową, która oferuje klientom szybkość i wygodę płatności zbliżeniowych w technologii PayPass. Partnerem wdrożenia jest eService.
„Zakończyliśmy pierwszy etap wdrożenia. Teraz przystępujemy do instalacji czytników przystosowanych do akceptacji PayPass na kolejnych blisko 160 stacjach, tak by wkrótce każdy klient mógł kartą PayPass zapłacić za paliwo, akcesoria samochodowe, czy inne zakupy szybciej i wygodniej niż kiedykolwiek wcześniej bez względu na to, na którą z naszych stacji dotrze”. – podkreśla Marcin Mazur z Shell Polska.
”Cieszymy się z poszerzenia sieci akceptacji technologii PayPass o stacje Shell. To idealne rozwiązanie tam, gdzie szczególnie istotne jest tempo zakupów, w tym na stacjach benzynowych. Dlatego jestem pewien, że ta forma płatności pomoże firmie Shell budować przewagę konkurencyjną, a jej podróżującym klientom – tracić mniej czasu podczas płatności. Warto podkreślić kolejny raz, iż jest to pierwsza sieć paliwowa, akceptująca transakcje zbliżeniowe.” – mówi Sebastian Krzyk, szef departamentu sieci akceptacji Oddziału MasterCard Europe w Polsce.
Dzięki karcie PayPass zakupy, których wartość nie przekracza 50 złotych mogą być dokonywane bez konieczności przekazywania karty sprzedawcy i podawania kodu PIN czy składania podpisu – wystarczy zbliżyć kartę lub inne urządzenie do specjalnego czytnika. W przypadku zakupów powyżej tej kwoty, płatność z użyciem karty PayPass stale przebiega zbliżeniowo, tylko wymagane jest potwierdzenie transakcji kodem PIN.
MasterCard PayPass to funkcjonalność, która może być dołączona zarówno do kart kredytowych, debetowych, jaki i przepłaconych. Można ją stosować nie tylko w tradycyjnych kartach, ale także w urządzeniach takich jak: zegarek, naklejka na telefon, czy breloczek.
Obecnie w Polsce karty wyposażone w technologię PayPass wydają banki: BZ WBK, ING Bank Śląski, Alior Bank, mBank, Multibank, Citi Bank Handlowy, Invest Bank, Polbank, Deutsche Bank i Millennium Bank, a kolejne pracują nad wprowadzeniem tego rozwiązania do swojej oferty.
Źródło: MasterCard