Dwie nowe spółki na rynku ubezpieczeń: BZ WBK – CU Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. i BZ WBK – CU Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A. to efekt połączenia sił Banku Zachodniego WBK oraz lidera rynku ubezpieczeń w Europie – Commercial Union. Powstałe w kwietniu tego roku nowe podmioty mają oferować klientom Banku Zachodniego WBK szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych. Na stworzenie logotypu nowych spółek rozpisany został przetarg. Jego zwycięzca – Kijewski-Studio – zajęło się przygotowaniem materiału, wedle postawionych przez klienta wytycznych. Do głównych założeń należała zasada dualbrandingu, dzięki temu logotyp zawiera elementy charakterystyczne zarówno dla samego Banku Zachodniego WBK, jak i Commercial Union.
Innym założeniem, jakiemu mieli sprostać projektanci, było odniesienie do symboliki i skojarzeń z bezpieczeństwem oraz ochroną – tak istotnymi w segmencie usług ubezpieczeniowych. Dodatkowo, sama forma graficzna miała za zadanie scalać oba brandy w jedną, spójną i atrakcyjną wizualnie całość – mówi Jacek Kijewski założyciel i właściciel Kijewski – Studio.
Prace nad kreacją logotypu trwały miesiąc. Jego ostateczny wybór został dokonany w porozumieniu między Bankiem Zachodnim WBK a europejskim CU. Nie jest to pierwszy projekt jaki Kijewski – Studio przygotowuje dla Banku Zachodniego. Wcześniej projektanci przygotowali dla klienta między innymi materiały POS (kalendarze, plakaty, standy). Współpraca pomiędzy podmiotami trwa nieprzerwanie od 2005. W ramach stałej umowy Kijewski – Studio przygotowało również kreację związaną z prowadzoną przez WBK fundacją Bank Dziecięcych Uśmiechów (wspierającą dzieci z rodzin ubogich).
Kijewski – Studio specjalizuje się w kreatywnym projektowaniu graficznym. Firma posiada oddziały w Poznaniu oraz Wrocławiu.