Po elektronicznym wniosku o 500+ i PUE ZUS dostępnym w bankowości elektronicznej, czas na prawdziwą rewolucję w e-administracji. Klienci PKO Banku Polskiego mogą już założyć Profil Zaufany w bankowym serwisie transakcyjnym a dzięki niemu załatwić wiele spraw urzędowych przez internet – logować się do e-urzędów i składać podpis elektroniczny.
Profil Zaufany umożliwia dostęp m.in. do serwisów ePUAP, PUE ZUS, CEIDG, obywatel.gov.pl, biznes.gov.pl oraz regionalnych platform e-administracji, np. Wrota Mazowsza, SEKAP, Cyfrowa Małopolska. Dzięki niemu można, między innymi zamówić kartę EKUZ, złożyć wniosek o dowód lub prawo jazdy, zawiadomić o zbyciu pojazdu, uzyskać odpisy aktów urodzenia, małżeństwa lub zgonu, czy zarejestrować działalność gospodarczą. Można też swobodnie korzystać ze wszystkich funkcji serwisu PUE ZUS, szybko uzyskać zaświadczenie o niekaralności czy indywidualną interpretację podatkową. I co ważne, zyskujemy możliwość elektronicznego podpisywania wniosków i pism urzędowych.
PKO Bank Polski, jako pierwszy włączył się w projekt „Od papierowej do cyfrowej Polski” będący częścią Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Jego klienci mogą już składać wnioski o 500+ i logować się do PUE ZUS, a teraz także utworzyć Profil Zaufany w swoim serwisie transakcyjnym w zakładce e-Urząd. Założony w ten sposób Profil pozwala logować się i składać podpis elektroniczny na wybranej stronie administracji publicznej. Odbywa się to na podobnej zasadzie, jak w przypadku szybkich płatności w sklepach internetowych bank uwierzytelnia klienta po podaniu przez niego danych, a następnie przelogowuje go do wybranego serwisu lub umożliwia potwierdzenie dyspozycji czy złożonego wniosku. Jednocześnie, w żadnym momencie procesu nie następuje przekazywanie danych między urzędem a bankiem, dzięki czemu cały proces jest bezpieczny i zapewnia pełną poufność informacji.
– Jesteśmy technologicznym liderem w bankowości. Mamy unikalne na rynku doświadczenie w kreowaniu przyjaznych i bezpiecznych rozwiązań, docenianych zarówno przez rynek, jak i użytkowników. Jednocześnie możemy pochwalić się największą bazą klientów, dla których możliwość korzystania z urzędów online to oszczędność czasu i pieniędzy. W dużym stopniu dotyczy to małych i średnich przedsiębiorców, którzy stanowią siłę napędową rozwoju ekonomicznego kraju. Dlatego nie wyobrażam sobie, że moglibyśmy nie zaangażować się w prace nad cyfryzacją usług administracji publicznej. Powodzenie tego projektu to sukces polskiej gospodarki, ale też obywateli – mówi Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło.
Użytkownicy iPKO i Inteligo chętnie korzystają z dostępu do e-administracji z poziomu serwisów transakcyjnych. Za pośrednictwem bankowości internetowej PKO Banku Polskiego złożono prawie 200 tys. wniosków z czego prawie 40 tys. – na początku programu. Dzięki wdrożeniu opcji tworzenia Profilu Zaufanego w serwisach transakcyjnych iPKO i Inteligo, liczba użytkowników Profilu może zwiększyć się z dotychczasowych 500 tys. do około 9 mln.