PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKobieta w świecie finansów – kampania edukacyjna

Kobieta w świecie finansów – kampania edukacyjna

Informacje 17.07.2008 (07:09)

40% badanych kobiet ma zobowiązania finansowe wobec banków. Najczęściej zaciągane są kredyty gotówkowe lub pożyczki. Kobiety przeznaczają je przeważnie na zakup sprzętu AGD albo mebli. Aż 18% Polek deklaruje pożyczanie gotówki na pokrycie bieżących wydatków. Co piątej respondentce zdarzyło się też zaciągnąć pożyczkę na spłacenie innej pożyczki. Kobiety samodzielnie wychowujące dzieci zdecydowanie preferują pożyczki od znajomych lub rodziny, a jednocześnie rzadziej niż matki wychowujące dzieci w pełnych rodzinach decydują się na kredyty hipoteczne.

Ponad 90% Polek ma konto w banku, ale aż 1/3 z nich wciąż płaci rachunki za mieszkanie na poczcie. Wśród sposobów płatności dominuje gotówka, a karty kredytowe są traktowane nie jako narzędzie ułatwiające życie, ale jako zabezpieczenie na „czarną godzinę”. Ponad połowa respondentek uważa, że używanie karty płatniczej prowadzi do utraty kontroli nad swoimi finansami – mówi ekspertka współpracująca z kampanią dr Ewa Lisowska ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – Jak widać mimo że Polki korzystają z produktów bankowych, to wciąż mają wiele obaw związanych z nowoczesnymi usługami finansowymi i nie potrafią wybrać dla siebie tych naprawdę korzystnych.

Jedną z trzech najpopularniejszych metod oszczędzania jest odkładanie do przysłowiowej „skarpety”. Prawie 40% Polek w ogóle nie oszczędza. Wśród kobiet samodzielnie wychowujących dzieci odsetek ten jest jeszcze większy i wynosi 60%.

Dla 60% badanych Polek oferty większości instytucji finansowych są zbyt skomplikowane, 80% nie lubi nadmiernie myśleć o swoich finansach, a tylko 7% uważa się za ekspertkę w tej dziedzinie. Jednocześnie 1/3 kobiet jest zainteresowana zwiększeniem swojej wiedzy

z zakresu finansów. Chcemy pomóc Polkom, w szczególności tym samodzielnie wychowującym dzieci, w zdobywaniu wiedzy. Naszym celem jest dostarczenie im niezbędnych porad i narzędzi oraz pokazanie sposobów na oszczędzanie i efektywne zarządzanie budżetem domowym – mówi Aleksandra Kwiatkowska, rzecznik prasowy GE Money Banku, organizatora kampanii.

W działania zaangażowała się Fundacja Centrum Promocji Kobiet, mająca wieloletnie doświadczenie we współpracy z kobietami. To bardzo ważne, by kobiety w Polsce rozwijały zdolności i w pełni wykorzystywały swój potencjał – mówi Anna Jancewicz, prezes Fundacji Centrum Promocji Kobiet – Polki nie doceniają własnych możliwości i dlatego potrzebują działań skierowanych bezpośrednio do nich. Takich, które dodadzą im skrzydeł i wyzwolą drzemiącą energię. Edukacja finansowa jest niezbędnym elementem funkcjonowania kobiet w nowoczesnym społeczeństwie.

Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa, zawierająca wiele porad i praktycznych narzędzi, które mają pomóc kobietom w zarządzaniu domowym budżetem. Za jej pośrednictwem można zapisać się na szkolenia, podczas których kobiety nauczą się sztuki samodzielnego podejmowania decyzji finansowych. Na stronie internetowej można również znaleźć poradnik, zawierający informacje niezbędne do tego, żeby rozwijać i doskonalić umiejętność efektywnego zarządzania osobistym budżetem. Narzędzia wykorzystywane podczas kampanii doskonale trafiają w potrzeby kobiet. Jedna na trzy Polki zainteresowana jest poradnikiem, a jedna na pięć szkoleniami dotyczącymi sposobów zarządzania swoimi pieniędzmi. Wśród kobiet samodzielnie wychowujących dzieci odsetki te są jeszcze wyższe – komentuje dr Ewa Lisowska.

Kampania edukacyjna Kobieta w świecie finansów jest jednym z elementów globalnego programu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzonego przez GE Money – Banking on Women („Stawiamy na kobiety”), który ma na celu wspieranie kobiet w osiąganiu niezależności finansowej.

Założeniem tego programu jest wykorzystanie różnorodnych działań biznesowych oraz globalnego zasięgu GE Money, by promować edukację finansową i szkolenia w zakresie przedsiębiorczości dla kobiet. W ramach programu w Polsce właśnie rusza kampania edukacyjna Kobieta w świecie finansów.

Badania zostały przeprowadzone na zlecenie GE Money Banku przez GfK Polonia. Badanie jakościowe przeprowadzono w styczniu 2008 roku, a badanie ilościowe w marcu 2008 roku (na próbie 500 Polek w wieku 19 – 55 lat, które mają dzieci do lat osiemnastu, ze szczególnym uwzględnieniem kobiet samodzielnie wychowujących dzieci).

Informacje w wersji elektronicznej są dostępne na stronie www.finansekobiet.org.pl

ge 2008-07-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ge

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców