PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościKochamy bankowe bonusy, a najbardziej moneyback

Kochamy bankowe bonusy, a najbardziej moneyback

Aktualności 02.08.2012 (12:36)
Konta

Banki nagradzają lojalnych klientów dodatkowymi profitami. Świeży przykład to mBank, który zdecydował się zwracać najbardziej aktywnym klientom od 5 do nawet 20 proc. wartości transakcji dokonanych w internecie. Można rzec – tędy droga, bo Polacy pokochali programy lojalnościowe.

Jak przywiązać klienta do swoich usług? W bankach dominują dwie klasyczne strategie: kija lub marchewki. Strategia kija to karanie dodatkowymi opłatami klientów, którzy np. niezbyt ochoczo korzystają z kart płatniczych. Strategia marchewki jest odwrotna – zamiast karać za brak transakcji, banki zachęcają do korzystania z oferty. Na przykład rabatami. Okazuje się, że to skuteczna metoda.

Z najnowszego badania Ernst&Young wynika, że Polacy są bardziej zaangażowanymi zwolennikami programów lojalnościowych niż inni Europejczycy. Ponad 40 proc. Polaków zadeklarowało, że korzysta z programu lojalnościowego w jednym ze swoich banków. Do tego samego przyznał się tylko co dziesiąty Holender, co czwarty Francuz i co piąty Włoch.

Moneyback numerem jeden

Badanie pokazuje, że spośród różnego rodzaju bankowych bonusów Polacy cenią sobie najbardziej tzw. moneyback. To usługa polegająca na zwrocie określonego procentu od obrotów dokonanych kartą. Na moneyback wskazało aż 31 proc. ankietowanych w badaniu. Taką ofertę mają dla swoich klientów m.in. Bank Millennium (3 proc.), Meritum Bank (4 proc. zniżki na paliwo) czy BZWBK (1 proc.). Z kolei Alior Bank zwraca aż 5 proc. za zakupy dokonane w internecie. Podobną promocję uruchomił w ubiegłym tygodniu mBank, z tym, że jest dostępna tylko dla wybranych klientów.

Pod tym względem nie jesteśmy jednak wyjątkowi na tle Europejczyków. Moneyback jest bardziej popularny we Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie pozytywnie o tego rodzaju usłudze wypowiedziało się odpowiednio 45 proc. i 42 proc. badanych. – Wynika to najprawdopodobniej z większej świadomości istnienia tego typu usług w krajach lepiej rozwiniętych – komentuje Anna Kowal, ekspert w Grupie Rynków Finansowych Ernst & Young. U nas to rozwiązanie dopiero raczkuje.

Innymi popularnymi bonusami są zdaniem klientów obniżki cen produktów i usług bankowych (20 proc. wskazań) oraz prezenty od banku (19 proc. wskazań). To o tyle ciekawe, że z reguły prezenty są już wliczone w cenę produktów. Klient, który otrzyma od banku prezent, musi korzystać z określonego produktu na warunkach ustalonych przez bank przez określony czas, np. rok. Działa to na podobnej zasadzie, jak u operatorów komórkowych promocyjne telefony za 1 zł.

Coraz więcej wyjadaczy wisienek

Niestety na naszym rynku tylko nieliczne banki premiują lojalnych klientów. W większości instytucji to nowy klient może liczyć na dodatkowe przywileje – niższe warunki prowadzenia konta, lepsze oprocentowanie lokat, a czasami nawet promocyjne marże przy kredytach. Polacy niechętnie zmieniają instytucje finansowe z usług których korzystają, a banki doskonale o tym wiedzą. Tego typu podejście ma jednak skutki uboczne dla sektora – badanie Ernst&Young pokazuje również, że coraz bardziej selektywnie korzystamy z produktów, nie wiążąc się z jedną instytucją.

– Wielu klientów zamiast całkowicie zmieniać bank po prostu korzysta z kilku banków jednocześnie, wybierając produkty i usługi, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Taka sytuacja dotyczy aż 70 proc. klientów w Polsce i jest to wyższy wskaźnik niż w Europie, gdzie z usług więcej niż jednego banku korzysta 63 proc. ankietowanych – mówi Piotr Popowski, Dyrektor w Grupie Rynków Finansowych w Ernst & Young.

A takie podejście stwarza ryzyko, że w pewnym momencie klient zdecyduje się przenieść swoje finanse do konkurencji. Lojalny klient jest wart znacznie więcej niż ten, który skacze z kwiatka na kwiatek, wyłapując najlepsze promocje. Tzw. wyjadacz wisienek bez żadnych sentymentów ucieknie do innego banku, jeśli ten zaproponuje mu lepsze warunki. Koszt pozyskania nowego klienta będzie już dla banku znacznie wyższy, niż dopieszczenie raz zdobytego.

Wojciech Boczoń, Bankier.pl

Źródło: Bankier.pl

moneyback ror wojciech boczoń 2012-08-02
Redakcja PRNews.pl
Tagi: moneyback ror wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo
23.05.2025 (04:39)

42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo

Zbliżający się Dzień Dziecka to nie tylko czas radości dla najmłodszych, ale też istotna data w kalendarzu …

a Analizy 0 Dwa pokoje na kredyt? Na sam start para musi oszczędzać 19 miesięcy
23.05.2025 (04:37)

Dwa pokoje na kredyt? Na sam start para musi oszczędzać 19 miesięcy

Od niecałych 40 tysięcy w Wałbrzychu, Tarnobrzegu czy Koninie po ponad 100 tysięcy w Krakowie i Warszawie – co …

a 0 Apifonica wdraża technologię, która pozwala na swobodne rozmowy z voicebotami
23.05.2025 (04:36)

Apifonica wdraża technologię, która pozwala na swobodne rozmowy z voicebotami

Apifonica prezentuje nową funkcję voicebotów: Inteligentne Reakcje. To rozwiązanie, które ma znacząco podnieść …

a 0 PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości
23.05.2025 (04:33)

PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości

Językowy znak jakości dla instytucji potwierdza, że PKO Bank Polski podchodzi kompleksowo i systemowo do …

a Kariera w finansach 0 VeloBank z wakacyjnym płatnym programem stażowym dla studentów
23.05.2025 (04:31)

VeloBank z wakacyjnym płatnym programem stażowym dla studentów

Tylko do końca maja studentki i studenci, którzy ukończyli II rok studiów, mogą aplikować do płatnego stażu, …

a 0 Program Pilotażowy dla Spółdzielni Energetycznych właśnie wkroczył w fazę realizacji
23.05.2025 (04:29)

Program Pilotażowy dla Spółdzielni Energetycznych właśnie wkroczył w fazę realizacji

16 maja 2025 r. w Legnicy TAURON Dystrybucja i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we …

PRNews.pl

Zobacz również

Dla Kuby czy na Kubę? Bankowy indeks słów zakazanych. Nadgorliwy system znów zablokował przelew

Dla Kuby czy na Kubę? Bankowy indeks słów zakazanych. Nadgorliwy system znów zablokował przelew

O tym, czy nasz przelew dotrze na…

Revolut chce mieć francuską licencję. Utworzy też oddział w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Revolut chce mieć francuską licencję. Utworzy też oddział w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Revolut wystąpi o kolejną licencję bankową –…

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Who is who

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Olga Małecka

Olga Małecka

Olga Małecka, Marketing and Communications Manager w First…

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców