Firma Cinkciarz.pl jest zdania, że jednym z powodów jej kłopotów są wrogie działania Komisji Nadzoru Finansowego. W odwecie chce ruszyć z kampanią, w ramach której będzie produkować i dystrybuować papier toaletowy z napisem KNF. Skrót ma oznaczać Kocham Najbardziej Finanse.
W komunikacie prasowym zarządu Cinkciarz.pl, przesłanym do redakcji PRNews.pl, możemy przeczytać:
„Cinkciarz.pl nie tylko przewodzi innowacjom w świecie finansów, ale wkrótce wprowadzi na rynek także użyteczny produkt, który idealnie oddaje rzeczywistość – papier toaletowy KNF, czyli Kocham Najbardziej Finanse.
Spółka planuje uczestniczyć w przetargach publicznych oraz nawiązać współpracę z urzędami w całej Polsce, aby dostarczać papier toaletowy w hurtowych ilościach. Cinkciarz.pl zamierza uczynić ten produkt dostępnym nie tylko w instytucjach publicznych, ale także na stacjach paliw i innych miejscach o dużym natężeniu ruchu.
Firma uważa, że podobnie jak dotychczasowa działalność w zakresie walut, nowa gałąź biznesu będzie interesującym rozszerzeniem oferty, niewymagającym dodatkowych zezwoleń.”
Bankier.pl poprosił o komentarz w tej sprawie Jacka Barszczewskiego, rzecznika prasowego KNF.
– Od wielu miesięcy klienci kantoru internetowego Cinkciarz.pl czekają na środki finansowe, które powierzyli spółce w celu ich przewalutowania. Często są to bardzo wysokie kwoty. Prokuratura Regionalna w Poznaniu prowadzi czynności ws. podejrzenia popełnienia przestępstwa przez Zarząd Cinkciarz.pl. Najnowsze zachowanie władz spółki przyjmujące formę happeningu wymierzonego w KNF z pewnością nie licuje z powagą sytuacji, w jakiej znaleźli się klienci kantoru, którzy zapewne zamiast tego oczekiwaliby od władz spółki natychmiastowego zwrotu środków – skomentował rzecznik KNF Jacek Barszczewski.
Prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie Cinkciarz.pl. Do tej pory skargi zgłosiło 1,2 tys. klientów. Pod koniec stycznia do sądu trafił wniosek o ogłoszenie upadłości firmy, skierowany przez jednego z klientów.