Obecnie Kredyt Bank posiada 4-procentowy udział w polskim rynku usług bankowych. W ciągu pięciu lat zamierza zdobyć 10 proc. Cel ten chce osiągnąć poprzez zdecydowaną poprawę swojej pozycji rynkowej w wybranych segmentach bankowości detalicznej. Priorytetem będą kredyty hipoteczne, fundusze inwestycyjne oraz karty kredytowe.
Wiceprezes banku Bohdan Mierzwiński przyznaje, że bankowość detaliczna to główne źródło przychodów banku. Prezes liczy, że w tym roku bank poprawi ubiegłoroczną sprzedaż kredytów hipotecznych (ponad 2 mld zł) oraz funduszy inwestycyjnych. Obecnie aktywa wszystkich funduszy zarządzanych przez KBC TFI przekraczają 3 mld zł, z czego 1,24 mld zł to efekt ubiegłorocznej sprzedaży. W 2007 r. bank chce postawić na otwarte fundusze o bardziej agresywnym charakterze, inwestujące głównie w akcje. Bank zamierza także zwiększyć sprzedaż kart kredytowych. Obecnie ma ich 100 tys., a na koniec tego roku ich liczba ma się zwiększyć o połowę. Innym elementem, na który liczy prezes Mierzwiński, jest sprzedaż wspólnych produktów razem z Wartą (100 proc. jej akcji ma KBC). W tym roku zostanie otwartych 60 nowych oddziałów, w każdym z nich będzie przedstawiciel Warty
Mierzwiński przyznaje, że znaczne zwiększenie udziału w polskim rynku detalicznym bez akwizycji innego banku będzie raczej trudne. Nie wiadomo jednak czy KBC złożył ofertę w trwającym właśnie przetargu na mini-BPH.