PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacje„Kredyt hipoteczny online? Technologia nie jest już problemem”. Piotr Skrabski z Ailleron o LiveBanku

„Kredyt hipoteczny online? Technologia nie jest już problemem”. Piotr Skrabski z Ailleron o LiveBanku

Informacje Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 28.01.2022 (12:23) Nasz Gość
Bankowość internetowaBankowość mobilna

Ailleron podpisał umowę z PKO Bankiem Polskim na wdrożenie systemu LiveBank w modelu Cloud. O tym, czym jest nowe rozwiązanie oraz jakie korzyści daje ono bankom oraz ich klientom, opowiada Piotr Skrabski, General Manager LiveBank i członek zarządu Ailleron.

Wojciech Boczoń: Czym jest LiveBank?

Piotr Skrabski, General Manager LiveBank, członek zarządu Ailleron: LiveBank jest platformą bankowości konwersacyjnej. Wykorzystujemy w nim nowoczesne kanały zdalnej komunikacji, czyli np. czat, czy połączenia audio-video do tego, by wspierać procesy bankowe. Przenosimy obsługę bankową do świata cyfrowego, aby klienci nie musieli chodzić do tradycyjnych oddziałów. Przy wykorzystaniu LiveBanku klienci mogą robić dokładnie to, co bankowym oddziale, z wyłączeniem transakcji gotówkowych. Jest to rozwiązanie, które pozwala zdalnie obsługiwać klientów należących do różnych generacji w preferowany przez nich sposób. Młodzi mogą komunikować się z bankiem przy użyciu komunikatorów społecznościowych takich, jak What’s Up czy Messenger, a starsi mają do wyboru połączenie audio lub video. LiveBank daje klientom banków pełną dowolność w wyborze preferowanego kanału komunikacji, a bank może zarządzać komunikacją ze wszystkich kanałów w jednym miejscu zawierającym pełną historię kontaktu z każdym klientem.

Czym różni się „stary” LiveBank od wersji chmurowej? Jakie są korzyści dla instytucji, która go wdroży?

Pierwszą rzeczą jest sam model dystrybucji. Wszystkie wartości, które pochodzą od rozwiązań SaaS (z ang. Software as a Service – red.) dajemy bankom w postaci sprawdzonego, łatwego w zaadaptowaniu i skalowalnego systemu. Samo wdrożenie jest szybsze i tańsze. W klasycznej wersji systemów niechmurowych, przed rozpoczęciem używania nowych technologii, bank musiał najpierw planować zapotrzebowanie na zasoby, przygotowywać odpowiednią infrastrukturę serwerów, rozpisać projekt na wiele miesięcy i zaangażować grono specjalistów. W konsekwencji, wraz z upływem czasu nie zawsze system był finalnie wykorzystywany w takim zakresie, jaki bank pierwotnie zakładał. W efekcie, już na samym początku bank ponosił duże koszty inicjalne. W przypadku rozwiązania chmurowego koszty są proporcjonalne do skali użycia oprogramowania, a samo rozpoczęcie pracy z nowym oprogramowaniem nie wymaga dużych nakładów na start. W modelu SaaS płacimy wyłącznie za to, czego używamy.

LiveBank jest rozwiązaniem, które stworzyliśmy z myślą o branży finansowej. W wymiarze technologicznym musimy więc spełniać wszystkie wymogi charakterystyczne dla branży bankowej. Zwracamy szczególną uwagę na bezpieczeństwo, zgodność z regulacjami KNF i innych podmiotów nadzorczych, a także szczególne wymagania samego banku. Poza spełnieniem wysokich standardów branży finansowej, projektując LiveBank myślimy też zawsze o korzyściach dla banków: optymalizacji procesów, ułatwieniach w zarządzaniu kosztami, czy podnoszeniu efektywności pracowników. To dzięki naszemu oprogramowaniu doradcy bankowi mogą wykonać wiele bardziej zaawansowanych zadań w dużo krótszym czasie, np. całkowicie zdalnie sprzedawać zaawansowane produkty bankowe, których klient nie byłby w stanie kupić samodzielnie.

Rozumiem, że za pomocą LiveBank Cloud będzie także można otworzyć konto. A co np. podpisaniem umowy o kredyt hipoteczny?

Naszym celem jest umożliwienia przeprowadzenia takiego procesu. Z punktu widzenia technologicznego nie jest to problemem. To bardziej kwestia oceny banku, czy chce taki proces uruchomić zdalnie. Warto zwrócić uwagę, że jeszcze kilka lat temu nie dało się otworzyć zdalnie konta w banku, a dziś jest to już możliwe. W tej chwili rozmawiamy już z kilkoma bankami o tym, jak taki proces hipoteczny zaprojektować. Użycie LiveBanku w obsłudze klientów starających się o kredyt hipoteczny byłoby bardzo pomocne zarówno dla klientów, jak i samego banku – chociażby dzięki ograniczeniu ilości niezbędnych wizyt w oddziale związanych z samym etapem kompletowania i przekazywania dokumentacji . Już teraz za pomocą LiveBanku można takie dokumenty wymieniać cyfrowo, ale też na przykład omawiać ofertę w trakcie połączenia audio, czy wideo. Skoro już teraz istnieją takie rozwiązania jak podpis elektroniczny czy  podpis kwalifikowany, które mają moc prawną, jeśli bank zdecyduje się na ich zastosowanie, cały proces hipoteczny od początku do końca może przebiegać z wykorzystaniem LiveBanku. My dajemy bezpieczne i sprawdzone w bankach na pięciu kontynentach środowisko technologiczne, ale oczywiście od banku zależy gotowość do jego wykorzystania w obsłudze własnych procesów.

Wspomniał pan o aplikacjach społecznościowych (What’s Up, Messenger), które mogą zostać wykorzystane do rozmów. Czy to jest bezpieczne?

Z punktu widzenia banku te kanały nie są bezpieczne. I nie mówię tylko o bezpieczeństwie przekazywania danych wrażliwych. W serwisach społecznościowych łatwo „podebrać” klienta konkurentowi, ponieważ potencjalni klienci sami wystawiają się na działania reklamowe i sprzedażowe. Z drugiej jednak strony, serwisy społecznościowe są dla banków kopalnią nowych klientów. Dlatego z jednej strony banki nie mogą ignorować faktu obecności swoich klientów na tych platformach, ale muszą zadbać o właściwe bezpieczne wykorzystanie tych kanałów kontaktu.

LiveBank umożliwia zintegrowanie  komunikatorów społecznościowych z bezpiecznym środowiskiem bankowym. Klient może rozpocząć rozmowę na What’s Upie i bez zrywania połączenia przenieść się na przykład do aplikacji mobilnej banku. I takie scenariusze już realizujemy np. w bankach azjatyckich, gdzie poziom adaptacji social mediów jest dużo wyższy. Kiedy w trakcie rozmowy prowadzonej z klientem w komunikatorze społecznościowym dochodzi do konieczności wykonania operacji na danych wrażliwych lub gdy klient chce dokonać transakcji na rachunku, wtedy opiekun przełącza go do aplikacji banku. W serwisie społecznościowym można rozpocząć konwersację, a kontynuować ją już w bezpiecznym środowisku. Tam można zaproponować klientowi założenie konta przy użyciu mechanizmów wideoweryfikacji, czy sprzedać inny produkt. LiveBank to nie jest tylko platforma do konwersacji, ponieważ wyposażamy bank także szereg narzędzi wspierających sprzedaż, obsługę, czy prezentowanie oferty (np. poprzez funkcjonalności takie jak file sharing)

Nie istnieje ryzyko, że klient w ten sposób prześle do banku wirusa?

Nie jest to możliwe. Zanim plik dotrze do pracownika banku jest weryfikowany pod kątem wirusów, sprawdzany czy nie pochodzi z zakazanych adresów IP, itp. Zabezpieczamy się przed tego typu zagrożeniami. Wykonujemy też integrację z systemami bezpieczeństwa, które banki już mają.

Jak się sprawdza LiveBank w innych krajach? Wersja chmurowa to nowość, ale macie już państwo doświadczenia z poprzednią odsłoną oprogramowania.

Tak, LiveBank w chmurze to nowość. Kilka ostatnich miesięcy spędziliśmy na tym, żeby przeprowadzić  migrację naszego oprogramowania do chmury, przygotować się technologicznie i marketingowo, czyli osiągnąć status gotowości sprzedażowej. Wszystko po to, by rozpocząć aktywną sprzedaż od nowego roku. Jednak jeszcze z końcem roku 2021 przystąpiliśmy do rozmów żeby podpisać pierwszy kontrakt, który pozytywnie zweryfikuje nasz model biznesowy i w konsekwencji zawarliśmy umowę z bankiem PKO BP.

Natomiast warto to podkreślić, że LiveBank w modelu niechmurowym już od 7 lat działa w 18 krajach. Pracujemy z bankami takimi jak Citigroup (10 rynków), czy Standard Chartered (7 rynków). Mamy umowę z największym bankiem w Grecji – Piraeus Bank. Jesteśmy obecni w Meksyku, w Indiach, w Australii. Nasz system obsługuje kilkadziesiąt milionów interakcji klientów banków. To daje nam potężne doświadczenie. Nie budujemy rozwiązań wyłącznie na bazie naszych intuicji i przypuszczeń.

Wydaje się jednak, że wdrożenie LiveBanku to zła wiadomość dla pracowników tradycyjnych oddziałów. Pracy im ubywa, a rozwiązania technologiczne jeszcze pogłębią to zjawisko.

Jest wręcz przeciwnie. Zwłaszcza w obecnym czasie, kiedy dotykają nas wszystkich restrykcje covidowe, w tym kolejne lockdowny. Klienci nie wybierają się tak ochoczo do placówek bankowych, ale za to mogą być zdalnie obsługiwani przez LiveBank właśnie przez pracowników tych oddziałów. W ten sposób klienci zachowują możliwość kontaktu ze swoimi doradcami oddziałowymi, a pracownicy banku mogą wykorzystywać swoje umiejętności do aktywnej sprzedaży produktów w sposób zdalny, nie zależąc od tego, czy klient akurat jest obecny w oddziale.  LiveBank jest platformą komunikacji pomiędzy ludźmi i został stworzony dla doradców bankowych, ale z myślą o klientach. Jest to dodatkowe narzędzie, które może jeszcze poprawić wyniki, usprawnić pracę i skutecznie zagospodarować umiejętności i doświadczenie pracowników banków.

Prowadzicie państwo rozmowy z innymi bankami? Wydaje się, że podpisanie umowy z PKO BP to ważny impuls dla  sektora bankowego.

Na przełomie października i listopada uruchomiliśmy program wczesnego dostępu LiveBanku w wersji chmurowej. Od tego czasu wybrane banki mogą testować bezpłatnie nasze rozwiązanie. W tej chwili mamy w programie kilkanaście banków, które aktywnie korzystają z naszego środowiska. Dzięki temu nie tylko zbieramy opinie i uwagi od użytkowników, ale też przygotowujemy uczestników programu do podjęcia decyzji o zakupie LiveBanku.

Nad jakimi wdrożeniami pracuje obecnie spółka?

Pracujemy jeszcze nad kilkoma projektami. Między innymi rozwijamy bankowość korporacyjną z Bankiem Pekao SA. Pracujemy też nad AI Banking, czyli rozwiązaniem wykorzystującym sztuczną inteligencję, umożliwiającą na przykład przewidywać potrzeby klienta, kategoryzować transakcje,  czy dawać rekomendacje produktowe. Oprócz tego mamy już gotowy cały wachlarz rozwiązań technologicznych, które chcemy oferować w modelu VAS (ang. Value Added Services – red.). Chcemy proponować bankom nasze autorskie komponenty do wykorzystania przy budowie superaplikacji.

2022-01-28
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Podczas pięciu edycji Provident RUN zebrano 150 tys. zł dla Fundacji Gajusz
17.05.2022 (06:55) – informacja prasowa

Podczas pięciu edycji Provident RUN zebrano 150 tys. zł dla Fundacji Gajusz

14 maja odbyła się piąta odsłona charytatywnego biegu Provident Run. Po dwóch wirtualnych edycjach przeprowadzonych …

a 0 Ponad połowa Polaków boi się wyłudzenia w wyniku kradzieży ich danych
17.05.2022 (06:54) – informacja prasowa

Ponad połowa Polaków boi się wyłudzenia w wyniku kradzieży ich danych

Każdy z nas ma praktycznie nieograniczony dostęp do informacji, aż 95 proc. osób korzysta z internetu każdego dnia. …

a 0 Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywnie
16.05.2022 (13:47) – informacja prasowa

Program „Mój elektryk”: ponad 100 wniosków klientów VW FS rozpatrzonych pozytywnie

Volkswagen Financial Services podsumował pierwsze pół roku uczestnictwa w programie „Mój elektryk”. Firma była 1 z …

a 0 Cięcie wydatków, mniej oszczędności - jak Polacy reagują na inflację?
16.05.2022 (13:16) – informacja prasowa

Cięcie wydatków, mniej oszczędności - jak Polacy reagują na inflację?

Jak Polacy reagują na inflację, rosnące ceny i wyższe stopy procentowe? Jedni ograniczają zbędne wydatki, gromadzą …

a 0 Wzrosty cen mieszkań wyższe niż inflacja
16.05.2022 (13:12) – artykuł nadesłany

Wzrosty cen mieszkań wyższe niż inflacja

15,6% - w ciągu zaledwie roku o tyle zdrożał metr kwadratowy używanego mieszkania w dużym mieście – wynika z …

a 0 Zielone światło KNF dla integracji Allianz i Avivy. Planowana data połączenia to 1 lipca
16.05.2022 (12:35) – informacja prasowa

Zielone światło KNF dla integracji Allianz i Avivy. Planowana data połączenia to 1 lipca

13 maja Komisja Nadzoru Finansowego podjęła decyzje oznaczające zgodę na realizację planów połączenia zakładów …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole szykuje nową aplikację. Docelowo znajdzie się w niej m.in. zbliżeniowy Blik, opłaty za autostrady i wiele innych funkcji

Credit Agricole szykuje nową aplikację. Docelowo znajdzie się w niej m.in. zbliżeniowy Blik, opłaty za autostrady i wiele innych funkcji

Credit Agricole już wkrótce udostępni klientom nową…

Bank BNP Paribas wdraża nową strategię IT. Chce przebudować ekosystem core bankingu. Pierwsze efekty zmian w 2023 roku

Bank BNP Paribas wdraża nową strategię IT. Chce przebudować ekosystem core bankingu. Pierwsze efekty zmian w 2023 roku

Bank BNP Paribas rozpoczął wdrażanie strategii GObeyond…

Santander Bank Polska wprowadza nowe Konto dla Uchodźców

Santander Bank Polska wprowadza nowe Konto dla Uchodźców

Santander Bank Polska wprowadził do oferty Konto…

Zobacz również

6 proc. na lokacie w kolejnym banku

6 proc. na lokacie w kolejnym banku

W piątek informowaliśmy, że Bank Pekao wprowadzi…

Google szykuje duże zmiany w Google Pay. Zmieni się nazwa

Google szykuje duże zmiany w Google Pay. Zmieni się nazwa

Firma Google zapowiedziała spore zmiany w aplikacji…

Pekao proponuje 6 proc. na lokacie. Coraz więcej piątek na rynku

Pekao proponuje 6 proc. na lokacie. Coraz więcej piątek na rynku

Oprocentowanie lokat mozolnie pnie się do góry.…

Frankowe ugody – „wskaźniki sukcesu” rozczarowują

Frankowe ugody – „wskaźniki sukcesu” rozczarowują

Niewielka część negocjacji dotyczących kredytów „frankowych” kończy…

Morawiecki: Wprowadzamy nowe obligacje detaliczne, oparte na stopie referencyjnej NBP

Morawiecki: Wprowadzamy nowe obligacje detaliczne, oparte na stopie referencyjnej NBP

Wdrażamy nowe typy obligacji, które będą korzystne…

Who is who

Dorota Anna Wróblewska

Dorota Anna Wróblewska

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Risco Software Dorota…

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

manhee:

Z Visa Mobile nie skorzysta osoba postronna, która zna numer telefonu przypisany do …

pon, 16 maj 2022 (17:41) • Visa Mobile już dostępna dla wszystkich klientów Nest Banku

Adamkul:

Nordiqa.com kursy Seka rewelacja spread zawężony …

pt, 13 maj 2022 (13:23) • Kantor internetowy czy bank – kto oferuje lepsze kursy walut?

Michał Jędruszko:

Pan Krzysztof Pietraszkiewicz ZBP udaje na Janą Górę wraz ze swoimi bankowcami na …

czw, 12 maj 2022 (08:11) • Czym zastąpić WIBOR?

dwutlenekwegla:

Najlepsza opcja to żeby nim nie być i zawsze sprawdzać właśnie w takim …

śr, 11 maj 2022 (08:47) • 3 sposoby, jak nie zostać dłużnikiem mimo rosnących rachunków

jurek:

Allegro ciągle testuje te rakowe płatności narażając klienta na straty. Wiadomo ze bank …

pt, 6 maj 2022 (19:38) • Allegro rezygnuje z Rat Od.nowa – limitu kredytowego od BNP Paribas

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • Ranking ROR Bankier SMART
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców