PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKto jest najbardziej lojalnym klientem supermarketów?

Kto jest najbardziej lojalnym klientem supermarketów?

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Marketing i PR 11.09.2012 (10:53)

Zdecydowanie najbardziej popularnymi programami lojalnościowymi są programy organizowane przez supermarkety i hipermarkety (48%) oraz stacje paliw (26%). Pierwsze z nich odnotowały również największy wzrost zainteresowania w ciągu ostatniego roku – o 7%. Znacząca większość (80%) uczestników programów lojalnościowych to uczestnicy aktywni, znający swój status w programie i korzystający z niego. 41% uczestników najpopularniejszych programów deklaruje, że zdarzyło im się zmienić miejsce zakupu produktu lub usługi, jeśli nagradzane było to dodatkowymi punktami lub benefitami w programie – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2012 ARC Rynek i Opinia.

Hipermarkety i supermarkety znacząco umocniły swoją pozycję na rynku programów lojalnościowych. Jednocześnie, mimo zmiany regulacji prawnej dotyczącej działań BTL i ATL w aptekach, plasują się one na trzecim miejscu wśród najbardziej popularnych kategorii programów lojalnościowych.

Najbardziej znanym programem lojalnościowym i tym samym programem, który w ciągu ostatniego roku najwięcej zyskał na znajomości (10 punktów procentowych) jest Tesco Clubcard. Jednocześnie wśród pięciu najbardziej znanych programów lojalnościowych aż cztery pozwalają na zbieranie punktów w sieciach spożywczych.

„Najbardziej popularne kategorie programów lojalnościowych są zbieżne z częstotliwością dokonywania zakupów w danym miejscu. Dlatego też najpopularniejszą kategorią programów lojalnościowych są supermarkety i hipermarkety. Jednocześnie wysokie wzrosty znajomości – zwłaszcza w przypadku programu Tesco Clubcard – to z pewnością zasługa dobrej organizacji programu i odpowiedniej komunikacji marketingowej” – mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.

 

80% uczestników programów lojalnościowych jest aktywna w ramach programów. 26% stanowią osoby bardzo aktywne, które na bieżąco znają swój status w programie i starają się zawsze z niego korzystać. Najliczniejsza grupa to osoby aktywne, które od czasu do czasu sprawdzają swój status oraz okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca. Najmniej liczna grupa to osoby wycofane, które wprawdzie się w programie zarejestrowały, jednak nie korzystają z niego – wśród tych osób najwyższy odsetek stanowią osoby z grupy wiekowej powyżej 55 lat.

„Nasze badanie pokazuje, że stopień aktywności w ramach poszczególnych programów lojalnościowych jest wysoki. Około 40% uczestników programów twierdzi, że zintensyfikowało zakupy w danej sieci pod wpływem uczestnictwa w programie – większość z tych osób stanowią ludzie młodzi. Niemal połowa osób korzystających z najpopularniejszych programów lojalnościowych deklaruje, że zmieniają czasami  miejsce zakupu produktu lub usługi, jeśli mogą otrzymać dodatkowe punkty. To duży potencjał” – dodaje Piotr Juszczyk.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
ARC Rynek i Opinia badania marketing public relations 2012-09-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ARC Rynek i Opinia badania marketing public relations

Sprawdź także:

0 Credit Agricole rusza z kolejną akcją. Startuje Górska Odyseja
15.01.2021 (14:08) – informacja prasowa

Credit Agricole rusza z kolejną akcją. Startuje Górska Odyseja

23 stycznia w Ustrzykach Górnych rozpocznie się #GórskaOdyseja – 700-kilometrowy marsz szlakami Karpat i Sudetów, …

0 Polacy kupili rządowe obligacje za ponad 28 miliardów
15.01.2021 (13:47) – informacja prasowa

Polacy kupili rządowe obligacje za ponad 28 miliardów

Jeszcze nigdy nie kupowaliśmy tylu detalicznych obligacji skarbowych, co w 2020 roku. Zakupy były tak obfite, że w …

0 Brytyjscy posłowie chcą uregulować firmy "buy now, pay later". Na razie się nie udało
Michał KisielMichał Kisiel
15.01.2021 (13:40)

Brytyjscy posłowie chcą uregulować firmy "buy now, pay later". Na razie się nie udało

Podczas epidemii w Wielkiej Brytanii na popularności zyskały firmy oferujące odroczone płatności. Grupa …

0 Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami – czy przedsiębiorcy mają się czego bać?
15.01.2021 (12:58) – artykuł nadesłany

Prezes UOKiK z nowymi uprawnieniami – czy przedsiębiorcy mają się czego bać?

Jesienią 2020 roku opublikowany został projekt nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Proponowane …

0 Ercin Eksin, Lidya: Jak prowadzić firmę, gdy kontrahenci odraczają płatności?
15.01.2021 (12:39) – artykuł sponsorowany

Ercin Eksin, Lidya: Jak prowadzić firmę, gdy kontrahenci odraczają płatności?

Opóźnione płatności od zawsze stanowią wyzwanie dla kontrahentów. Kryzys gospodarczy spowodowany pandemią COVID-19 …

0 Eric Demuth, CEO Bitpanda: Czy regulacja Bitcoina ma sens? Komentarz do stanowiska Christine Lagarde
15.01.2021 (12:35) – artykuł nadesłany

Eric Demuth, CEO Bitpanda: Czy regulacja Bitcoina ma sens? Komentarz do stanowiska Christine Lagarde

Christine Lagarde ma słuszne uwagi odnośnie regulacji oraz potrzeby wyeliminowania nieuczciwych i nielegalnych …

PRNews.pl

Zobacz również

Zwolnienia grupowe w Nest Banku. „Szybkie cięcie” 200 osób

Zwolnienia grupowe w Nest Banku. „Szybkie cięcie” 200 osób

Kolejny bank szykuje zwolnienia grupowe. Tym razem…

Glapiński: Banknot o nominale 1000 zł zostanie wprowadzony

Glapiński: Banknot o nominale 1000 zł zostanie wprowadzony

– W pewnym momencie wprowadzony zostanie banknot…

Chciała „zainwestować w kryptowaluty” – została oszukana na 130 tys. zł

Chciała „zainwestować w kryptowaluty” – została oszukana na 130 tys. zł

Mieszkanka powiatu obornickiego (Wielkopolskie) straciła 130 tys.…

Nowy internetowy sklep spożywczy wchodzi do Polski

Nowy internetowy sklep spożywczy wchodzi do Polski

Internetowy sklep spożywczy Barbora, należący do litewskiego…

Latkowski: Za powstaniem Amber Gold stała lokalna grupa przestępcza

Latkowski: Za powstaniem Amber Gold stała lokalna grupa przestępcza

Telewizja Polska wyemitowała w środę film Sylwestra…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Jaki jest największy bank w Polsce po…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Banki w Polsce obsługują już co najmniej…

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Umacnianie pozycji poszczególnych banków i tylko nieliczne…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Krystian Patyk:

Ja nie czekałem ze złożeniem pozwu… O moje interesy zadbała jedna z kancelarii …

pt, 15 sty 2021 (09:23) • Czy „frankowicze” powinni śpieszyć się z pozwami?

Janeczek:

Polecam, można zrobić zakupy i zapłacić za nie nawet ponad miesiąc później. By …

czw, 14 sty 2021 (11:39) • Blisko połowa klientów Twisto korzysta z możliwości przesunięcia płatności na następny miesiąc. Fintech podał garść statystyk

Darek:

Fajna inicjatywa, ciekaw jestem jak to będzie w życiu wyglądało …

śr, 13 sty 2021 (12:10) • ERGO Hestia uczy pracowników programowania

Kniada:

Polecam, można zrobić zakupy i zapłacić za nie nawet kilka tygodni później. By …

śr, 13 sty 2021 (09:54) • Twisto udostępniło płatności Apple Pay

gbartosz83:

czy klienci IdeaBank podzielają ten pogląd? ;) …

pon, 11 sty 2021 (14:50) • Najlepszą infolinię ma Bank Pekao. Wyniki badania ARC Rynek i Opinia

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców